Zonda efsanesi geri döndü! Ultra zenginler sıraya girdi

Hiper sport otomobil üreticisi Pagani, Zonda modelini 2011 yılında sonlandırmıştı. Koleksiyonerlerden gelen istek üzerine tekrar düğmeye basan şirket, ilk kez 1999 yılında üretilen aracın 26 yıllık tasarımı koruyan Unico modeliyle ultra zenginleri adeta sıraya dizdi. Fiyatı henüz açıklanmayan aracın ikinci elleri 15 milyon avroya kadar alıcı buluyor, işte detaylar...
Otomotiv dünyasının efsanelerinden Pagani Zonda, sadece performansıyla değil, benzersiz tasarımı ve sınırlı üretimiyle de koleksiyonerlerin gözdesi olmayı sürdürüyor. İlk kez 1999 yılında tanıtılan ve resmi üretimi 2011’de sona eren Zonda, Pagani'nin ustalıkla işlediği karbon fiber gövdesi, AMG imzalı 760 HP’lik V12 motoru ve her biri elde üretilen özel versiyonlarıyla hiper otomobil tanımını adeta yeniden yazmış bir model.
Son olarak sadece 3 adet üretilen ve yaklaşık 17,5 milyon dolarlık fiyatıyla tarihin en pahalı modellerinden biri olan Zonda HP Barchetta, bu efsanenin ne denli ayrıcalıklı olduğunu bir kez daha ispatlar nitelikte.
"Unico" versiyonuyla Zonda’nın 25. yıldönümünü kutlamak isteyen Pagani, Torino'daki Istituto Europeo di Design (IED) ile iş birliği yaparak "Alisea" adlı özel bir konsept araç geliştirdi. Bu konsept, Zonda'nın ikonik tasarımını geleceğe taşıyan modern ve aerodinamik bir yorumu olarak tanıtılıyor.
Alisea, tamamen dijital ortamda tasarlanıp daha sonra bire bir ölçekte fiziksel bir model olarak üretildi. Ancak bu aracın yola çıkabilecek bir örneği üretilmedi, sadece tasarım çalışması olarak kaldı.
ELEKTRİKLİ MODEL ÜZERİNDE ÇALIŞIYOR
Horacio Pagani, 2022’de yaptığı açıklamalarda tamamen elektrikli bir Pagani modeli üzerinde çalıştıklarını doğrulamıştı. Ancak bu süreci oldukça temkinli yürüten Pagani'nin yaklaşımı, yalnızca elektrikli olmak için değil, "duygusal sürüş deneyimi sunabilen" bir EV ortaya koymak yönünde. Bu yüzden 2026 yılından önce seri üretim bir EV modeli beklenmiyor.
ÖZEL ÜRETİM ODAKLI BÜYÜYOR
Anlaşılan o ki; Pagani düşük hacimli ve ultra lüks segmentte kalmaya devam edecek. Markanın stratejisi; az sayıda ama son derece özel ve kişiselleştirilmiş araçlar üretmek. Zonda, Huayra ve Utopia gibi modellerde olduğu gibi, “bir müşteriye bir otomobil” anlayışını sürdürecek.