Türkiye Gazetesi E-Gazete Gazete Aboneliği
Türkiye Gazetesi
Arama
SON DAKİKA YAZARLAR BİZİM SAYFA GÜNDEM POLİTİKA EKONOMİ DÜNYA SPOR YAŞAM RESMİ İLANLAR HABER JET İzle
Türkiye Gazetesi
Türkiye Gazetesi
E-Gazete Abonelik
Gündem
  • Politika
  • Eğitim
Ekonomi
  • Borsa
  • Altın
  • Döviz
  • Hisse Senedi
  • Kripto Para
  • Emlak
  • Otomobil
  • Turizm
Spor
  • Futbol
  • Puan Durumu
  • Fikstür
  • Şampiyonlar Ligi
  • Avrupa Ligi
  • Basketbol
Dünya
  • Orta Doğu
  • Avrupa
  • Amerika
  • Afrika
  • İsrail-Gazze
Yaşam
  • Sağlık
  • Hava Durumu
  • Yemek
  • Seyahat
  • Aktüel
Kültür-Sanat
  • Sinema
  • Arkeoloji
  • Kitap
  • Tarih
Bizim Sayfa
  • Namaz Vakitleri
  • Sesli Yayınlar
Yazarlar
  • Bugünün Yazarları
  • Tüm Yazarlar
Diğer Kategoriler
  • Magazin
  • Teknoloji
  • Resmî Ilanlar
  • Haberler
  • Video Galeri
  • Foto Haber
Kurumsal
  • Hakkımızda
  • İletişim
  • Künye
  • Gazete Aboneliği
  • Danışma Telefonları
  • Yasal
  • Reklam Ver
Uygulamalar Türkiye Gazetesi App Store Türkiye Gazetesi Google Play
Takip Edin Favori mecralarınızda haber
akışımıza ulaşın
X Facebook LinkedIn YouTube Instagram TikTok Next Sosyal
© 2025 İhlas Gazetecilik A.Ş.
Tüm Hakları Saklıdır.
Haber Verin Editör masamıza bilgi ve materyal
göndermek için tıklayın
Bildirin
Kaçırmayın Ücretsiz üye olun, gündemi
şekillendiren gelişmeleri önce siz duyun
  1. Haberler
  2. Teknoloji
  3. Hidrojenli mi elektrikli mi? Otomotiv dünyasında rekabet kızışıyor
Teknoloji

Hidrojenli mi elektrikli mi? Otomotiv dünyasında rekabet kızışıyor

Son Güncelleme: 10 Ocak, 2024 - 08:03
Whatsapp İkon Bağlantıyı Kopyala
Paylaş
Paylaş
Facebook Facebook X X WhatsApp WhatsApp LinkedIn LinkedIn Next Sosyal Next Sosyal Bağlantıyı Kopyala Bağlantıyı Kopyala
Hidrojenli mi elektrikli mi? Otomotiv dünyasında rekabet kızışıyor
Fotoğraf BaşlığıHidrojenli mi elektrikli mi? Otomotiv dünyasinda rekabet kizisiyor

Elektrikli otomobillere yeni alışmışken dünya devleri hidrojene yöneliyor. Peki aradaki fark ne? Elektrikli bir araç, hızlı şarj ile en iyi ihtimalle 1,5 saatte dolarken, hidrojenli araç 5 dakikada dolabiliyor. Ayrıca menzili elektrikli araca göre iki kat daha fazla… Yeni modellerin 2025 yılında Türkiye yollarına çıkması bekleniyor.

Kaydet
a- | +A

KAAN ZENGİNLİ'NİN HABERİ - Dünyadaki elektrikli araç sayısı 27 milyona ulaştı. Ülkemizde de yerli otomobil Togg’un ve Çinli markaların rüzgârıyla 55 bine dayandı. Artan bu popülariteye rağmen pil üretimi için gerekli olan lityum, nikel ve kobalt gibi madenlerdeki üretim sıkıntısı tedarik zincirinde sıkıntılar oluşturuyor. Ayrıca elektrikli otomobillerin uzun şarj süreleri ve menzil problemleri kullanıcıları henüz tatmin etmiyor. Fosil yakıtlı araçlardaki rahatlığın yakalanabilmesi için en iyi ihtimal 5 ila 7 yıllık bir sürecin olduğu ifade ediliyor. Bunu gören dünya otomotiv devleri alternatif yakıt türü olan hidrojenli araçlara yönelmeye başladı. Ülkeler bazında bakıldığında ise Japonya’da hükûmet 2030 yılına kadar yollarda 800 bin hidrojen yakıtlı aracın olmasını hedeflerken, Çin’de 2035 yılına kadar 1 milyon araca ulaşmak istiyor. Aynı şekilde Avrupalı ülkeler de daha çevreci ve maliyeti düşük olan hidrojen yakıtlı araçların teşviki konusunda çalışmalar yapıyor.

MARKALAR YATIRIM YAPIYOR

Hyundai, Tüketici Elektroniği Fuarı-CES 2024’te hidrojenle ilgili vizyonunu açıkladı. Markanın gelecek planları arasında hidrojenli araçların erişilebilirliğini artırmak, modüler hidrojen araç planları yapmak ve yazılım alanında yatırımları artırmak yer alıyor. Güney Koreli marka daha önce de hidrojenli aracı Nexo’yu tanıtmıştı. Bünyesinde Alfa Romeo, Fiat, Citroën, DS Automobiles, Jeep, Maserati, Opel ve Peugeot markalarını bulunduran Stellantis, gerçekleştirdiği ortaklıklar ile hidrojen yakıtlı mobilite üzerine çalışmalarını sürdürüyor. Bu kapsamda Forvia, Michelin ve Stellantis’in eşit oranda ortak olduğu girişim Symbio şirketi ilk fabrika yatırımını gerçekleştirdi. Yıllık 50 bin adet yakıt hücresi (hidrojen kaynaklı motor) üretim kapasitesiyle faaliyete geçmeye hazırlanan SymphonHy, ilk etapta ticari araçlarında bu üniteleri test edecek.

1.000 KM YAPMAYI BAŞARDI

Öte yandan Japon Toyota hidrojen yakıt hücreli aracı yeni Mirai ile tek depoyla 1.000 kilometrenin üzerinde yol katederek dünya rekoru kırmayı başardı. Markanın 2024-2025 yılı vizyonunda alternatif yakıtlı otomobilleri artırma planı yer alıyor. Alman üretici BMW de hidrojen yakıtlı BMW iX araçları üzerinde çalışmalar gerçekleştiriyor.

ARAÇLAR İLE BİRLİKTE İSTASYONLAR ARTACAK

Türkiye’de hidrojen ve istasyon yatırımları da yapılmaya başladı. Bunun en büyük adımını EnerjiSA attı. Şirketi Marmara’da bir hidrojen vadisi kurdu. Yıllık 500 bin ton üretim yapabilecek. Bosch Türkiye CEO’su Daniel Korioth Türkiye’de hidrojen tesisi alanında yeni bir yatırım yapabileceklerini açıklamıştı. Hidrojen yakıtlı araçların Türkiye yollarına girmesi ile birlikte istasyon yatırımlarının da artması bekleniyor. Hidrojen yakıtlı araçların Türkiye yollarına 2025 yılında çıkması bekleniyor.

HİDROJEN İLE 5 DAKİKADA DOLUM

Elektrikli araçlar ihtiyaç duyduğu enerjiyi bir şebekeye bağlanarak şarj edilen pillerden alıyor. Hidrojen yakıtlı araçlar ise pil bataryasındaki kimyasal reaksiyonlarla kendi elektriğini kendisi üretiyor. Bu elektrik daha sonra motora aktarılarak hareket sağlanıyor ve egzoz gazı olarak açığa sadece su buharı çıkıyor. Hidrojen pili yakıtlı araçlar özel istasyonlarda dolduruluyor. Hidrojenli araçların avantajı depolarının herhangi bir benzinli ya da dizel araç gibi kısa sürede doldurulabilmesi… Örneğin elektrikli otomobillerde tam dolum süresi, hızlı şarj ile bile 1-1,5 saati bulurken, hidrojenli araçlarda tam dolum 5 dakikada gerçekleşiyor. Aynı şekilde ortalama bir elektrikli otomobil 1.5 saat sonunda ortalama 350 km yol gidebilirken, hidrojenli araç 5 dakika dolum ile 500 km yol katedebiliyor.

İLK YERLİ OTOBÜS 2025 YILINDA YOLDA

TEMSA, Avrupa’nın en önemli hidrojenli araç üreticilerinden CaetanoBus ile ortak bir Ar-Ge projesini hayata geçirdi. Yapılan anlaşma uyarınca geliştirilecek hidrojenli otobüs, 1.000 kilometreye kadar menzil seçeneği sunacak. Üretilecek hidrojen yakıtlı şehirlerarası otobüsün ilk prototipinin 2024 yılında tamamlanması ve otobüsün 2025 yılında seri üretime geçmesi hedefleniyor.

Editör: SEVDA ALTUNBAS
Whatsapp İkon Facebook İkon Bağlantıyı Kopyala
Paylaş
Paylaş
Facebook Facebook X X WhatsApp WhatsApp LinkedIn LinkedIn Next Sosyal Next Sosyal Bağlantıyı Kopyala Bağlantıyı Kopyala
Yayın Tarihi | 10 Ocak, 2024 - 08:03
Haberle İlgili Daha Fazlası
Teknoloji
Bizi Takip Edin Bizi Takip Edin
X ikonu Facebook ikonu LinkedIn ikonu Next Sosyal Google Haberler ikonu
YORUMLAR
Yorum   0 yorum
ÇOK OKUNANLAR
  • 1
    Mevduat faizinde düşüş hızlandı! 1 milyon TL’nin güncel getirisi kaç TL?
    İşte 1 milyon TL’nin güncel getirisi!
    Kaydet
  • 2
    Japonya'da deprem oldu! 6,7 ile sallandılar, tsunami uyarısı var
    Japonya'da şiddetli deprem oldu! Tsunami uyarısı v...
    Kaydet
  • 3
    UEFA sıralaması güncellendi! İlk 40’ta tek Türk takımı var
    UEFA sıralaması güncellendi! İlk 40’ta tek Türk ta...
    Kaydet
  • 4
    Cumartesi-pazar uyarısı geldi! Meteoroloji'den İstanbul dahil çok sayıda il için kritik rapor
    Cumartesi-pazar uyarısı geldi!
    Kaydet
  • 5
    Rusya, Odessa'da demirli olan Türk gemisini vurdu! Dışişleri'nden açıklama geldi
    Rusya, Odessa'da demirli olan Türk gemisini vurdu
    Kaydet
YAZARLAR
  • Ömer Faruk Bingöl
    Ömer Faruk Bingöl Borsa 10 haftanın zirvesinde!
    Kaydet
  • Öcal Uluç
    Öcal Uluç Kutlarım TMOK’u!..
    Kaydet
  • Adnan Şahin
    Adnan Şahin Anadolu’nun kökleri yerli ürünlerle yaşar
    Kaydet
  • Sadık Söztutan
    Sadık Söztutan DİYETİSYEN
    Kaydet
  • Ahmet Demirbas
    Ahmet Demirbas "Sabır acıysa da meyvesi tatlıdır"
    Kaydet
Bize Haber Verin

Editör masasıyla bilgi ve materyal paylaşmak için tıklayın

GÖZDEN KAÇMASIN
  • İşte haftanın en çok kazandıran yatırım aracı!
    İşte haftanın en çok kazandıran yatırım aracı!
    Kaydet
  • MSB'den 'SDG' açıklaması: Başka seçenekleri yok!
    MSB'den 'SDG' açıklaması: Başka seçenekleri yok!
    Kaydet
  • Yıldız Savaşları afişi rekor fiyata satıldı
    Yıldız Savaşları afişi rekor fiyata satıldı
    Kaydet
  • Havayollarındaki
    Havayollarındaki "görünmez tehlike"! Ciddi sağlık sorunlarına neden oluyor
    Kaydet
  • Vatani görevini yaptı, terhisten 5 gün sonra can verdi
    Vatani görevini yaptı, terhisten 5 gün sonra can verdi
    Kaydet
ÖNE ÇIKANLAR
AK Partili eski vekilden asgari ücret kulisi! Rakam aralığını açıkladı, Cumhurbaşkanı Erdoğan detayı dikkat çekti
AK Partili eski vekilden asgari ücret kulisi! Rakam aralığını açıkladı, Cumhurbaşkanı Erdoğan detayı dikkat çekti
Kaydet
Okan Buruk'tan TFF'ye tepki: Değişmesi için başvuru yapacağız
Okan Buruk'tan TFF'ye tepki: Değişmesi için başvuru yapacağız
Kaydet
Avlanmanın cezası ağır oldu! Kesilen ceza neredeyse 1 milyon lira
Avlanmanın cezası ağır oldu! Kesilen ceza neredeyse 1 milyon lira
Kaydet
SONRAKİ HABER
Türkiye Gazetesi
Google Haberler E-GAZETE ABONE OL GİRİŞ
Gündem
  • Politika
  • Eğitim
Ekonomi
  • Borsa
  • Altın
  • Döviz
  • Hisse Senedi
  • Kripto Para
  • Emlak
  • Otomobil
  • Turizm
Spor
  • Futbol
  • Puan Durumu
  • Fikstür
  • Şampiyonlar Ligi
  • Avrupa Ligi
  • Basketbol
Dünya
  • Orta Doğu
  • Avrupa
  • Amerika
  • Afrika
  • İsrail-Gazze
Yaşam
  • Sağlık
  • Hava Durumu
  • Yemek
  • Seyahat
  • Aktüel
Kültür-Sanat
  • Sinema
  • Arkeoloji
  • Kitap
  • Tarih
Bizim Sayfa
  • Namaz Vakitleri
  • Sesli Yayınlar
Yazarlar
  • Bugünün Yazarları
  • Tüm Yazarlar
Diğer Kategoriler
  • Magazin
  • Teknoloji
  • Resmî Ilanlar
  • Haberler
  • Video Galeri
  • Foto Haber
Kurumsal
  • Hakkımızda
  • İletişim
  • Künye
  • Gazete Aboneliği
  • Danışma Telefonları
  • Yasal
  • Reklam Ver
Uygulamalar Türkiye Gazetesi App Store Türkiye Gazetesi Google Play
Takip Edin Favori mecralarınızda haber
akışımıza ulaşın
X Facebook LinkedIn YouTube Instagram TikTok Next Sosyal
Haber Verin Editör masamıza bilgi ve materyal
göndermek için tıklayın
Let me Know
Kaçırmayın Ücretsiz üye olun, gündemi
şekillendiren gelişmeleri önce siz duyun
© 2025 İhlas Medya Grubu. Tüm Hakları Saklıdır
Son Dakika Site Haritası RSS KVKK Aydınlatma Metni Gizlilik Politikası Çerez Politikası