BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

FETÖ borazanları, siz Türkiye’yi ne sanıyorsunuz?

Tıpkı yurt dışındaki efendileri gibi konuşuyorlar.
Çok rahatsızlar.
Ama aynı zamanda pervasızlar da. Bunu da Türkiye’deki demokrasinin geniş, ferah ve güvenli ortamından cesaret alarak rahatça yapabiliyorlar.
Adam tutmuş, İrini Tatbikatı sırasında Yunan komutanın bizim Libya’ya ihtiyaç maddesi taşıyan gemimizde 16 saat boyunca arama yapmasını, gemi mürettebatına esir muamelesinde bulunmasını haklı buluyor, bunu Yunan gazeteleri de sevinçle alıp yayınlıyor.
Çünkü o gemide “bir şey” olduğundan FETÖ o kadar emindi ki ihbarda bulundu ama amaçlarına ulaşamadı. Bunu ilk açıklayan emekli General Cihat Yaycı, yayınlayan ilk gazete de Türkiye oldu.
Ama Yunan komutanın haklı olduğunu Alman, Fransız siyasetçiler söyledi. FETÖ firarisi alçaklar söyledi. Türkiye’den de CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu. Onlardan aşağı kalmadı ve "Yunan komutan haklı" dedi.
Pes doğrusu.
Alenen Türkiye düşmanlarını destekliyor.
İnanın başka batılı bir “demokratik” ülkede olsa… Gerisini söylemeyeyim.
Bu FETÖ biliyorsunuz virüs gibidir. Virüsler bakterilere benzemezler, insanların hücrelerindeki DNA ya da RNA’larına sızarak yaşam bulurlar ve hayatiyetlerini sürdürürler. Açığa çıktıklarında ise belli süreleri vardır, ölürler. Ama bünyedeyken de belirli semptomlar gösterirler. Virüsün amacı bünyeyi yok etmektir. Eğer belirtileri doğru okuyup müdahale etmezseniz yolun sonu görünür.
Bu Türkiye düşmanlığının sebebi artık hepimizin malûmu. Çünkü Türkiye Kılıçdaroğlu gibilerin de onların efendilerinin de gözünü korkutuyor. Hem millî ve yerli savunma sanayii ile hem de gelişen ekonomisiyle. Düşünsenize, yıkılsın diye bekledikleri ülkenin ekonomisi üçüncü çeyrekte yüzde 6,7 büyüyor ve bunlar üzüntüden kahroluyorlar. Ürküyorlar Libya’da, Doğu Akdeniz’de, Suriye’de olan, içeride terörü neredeyse sıfırlayan Türkiye’den. Bu yüzden her türlü melaneti yapmak için de diş biliyorlar.
İnanın ki siz okuyuculardan daha sıkı izliyorlar Türkiye’deki gelişmeleri.
 
TÜRKİYE’DE NELER OLUYOR BİLELİM
 
Geçtiğimiz yazılarımdan birinde Twitter’dan takip ettiğim Deniz@eurodolar1980 isimli hesabın sahibi genç bir adamın paylaşımlarını sizlere iletmiştim. Bu hafta onun son bir buçuk aydaki gelişmelere dair paylaşımlarına bir başka Twitter kullanıcısı Nejat Özanay’ı da (@NejatOzanay) ekledim. Girip Türkiye’de neler yapılmış hepsini görür ve küçük dilinizi yutarsınız.
Aşağıda ekonomideki, yerli ve millî savunma sanayiindeki ve tarım ve hayvancılıktaki son gelişmeleri, haberleri sıraladım. Öyle şaşıracaksınız ki eminim çoğunuz “Ben bunları bilmiyordum” diyeceksiniz.
 
EKONOMİDEKİ SON GELİŞMELER
 
-İstanbul-İzmir otoyolunda Temmuz-Ekim arasında garanti edilen geçiş sayıları yüzde 20 oranında aşıldı.
-Eti Alüminyum, ArGe çalışmaları sonucu geliştirdiği ileri teknolojiye sahip "Özel Alüminyum Trihidroksit (ATH)" ve "Özel Alümina" ürünlerinin üretimiyle 2021 yılında 70 milyon dolarlık ithalatı önlemeyi planlıyor
-Türkiye’de ilk yerli plazma üretecek olan Maxicells İlaç Sanayi’ne Cumhurbaşkanı Kararı ile yeni fabrika yatırımı için Silivri’de 172.000 metrekare alan tahsis edildi. Kurulacak fabrika ile ülke ekonomisine 15 milyar lira katkı sağlaması hedeflenmekte.
-2018 yılında 650 milyon dolarlık rüzgâr enerjisi santrali yatırımı gerçekleşti. Wild Europe verilerine göre Türkiye 2019’da 686 MW ilave güçle Avrupa’da 7. Sıraya yükseldi.
-Pakmem Elektrik, Kahramanmaraş merkezli, toplam 890 milyon lira yatırım bedeli ve 90 MW elektrik üretim kapasitesine sahip rüzgâr enerjisi (RES) yatırımı gerçekleştirecek.
-Ankara-Sivas arasındaki 440 kilometrelik yüksek hızlı tren hattında 49 tünel 52 adet viyadük yapılıyor. Projesi maliyeti 9 milyar 749 milyon TL.
-Türkiye Otomotiv Sektöründe Ocak-Ekim 2020 tarihleri arasında 17,2 milyar avro ihracat, 8,7 milyar avro ithalat gerçekleşti.
-Tamamen yerli ve milli imkânlarla geliştirilen Yerli Elektrikli Traktör üretim bandına çıktı. 45 dakikalık tam şarj ile 7 saat aralıksız çalışabilme özelliği var ve yüzde 90'dan fazla yakıt tasarrufu sağlıyor. İlk seri 105 beygir gücüne sahip.
-Anadolu Isuzu tarafından yerli imkanlarla geliştirilen, Aselsan ve Altınay destekli Türkiye'nin ilk yerli elektrikli kamyonu - Isuzu NPR 10 EV 6.6 ton yük taşıyabilecek.
-Türkiye'nin en büyük 3. limanı ve en büyük endüstri bölgelerinden biri olacak olan Zonguldak- Filyos Liman ve Vadi Projesi yapımı hızla devam etmekte.
-Aselsan tarafından üretilen ve güneş enerji santrallerinde kullanılan dönüştürücü ile yurtdışı bağımlılığı tamamen ortadan kalkacak.
-Yakında yapımı tamamlanacak olan Sivas - Erzincan Hızlı Demiryolu Projesi tamamlandığında, 235 kilometrelik Sivas - Erzincan arası seyahat süresi 1,5 saat olacak.
-Osmaniye'nin Bahçe ilçesi ile Gaziantep'in Nurdağı ilçesi arasını bağlayacak olan Kavak tüneli tamamlandığında Türkiye'nin en uzun demiryolu tüneli olacak. Çift tüp toplam uzunluk: 9 bin 950 metre
-Samsun - Sivas Demiryolu Modernizasyon Projesi Ulaşım hızı 60 kilometreden 100 kilometreye, yolcu kapasitesi 95 milyondan 168 milyona yükselecek.
-Yerli ve millî imkânlarla geliştirilen, 40'a yakın ülkeye ihraç edilen, dünyanın en büyük 4 itfaiye aracı arasında yer alan-VOLKAN.
-SOCAR Türkiye Nisan ayında aldığı yeni yatırım kararıyla, STAR Rafineri’nin ham petrol depolama kapasitesini yüzde 50’ye yakın arttırarak, 3 milyon varil düzeyindeki depolama kapasitesini 4,5 milyon varil düzeyine taşıyacak.
-Fiba Grubu Türkiye’nin en doğusuna en yüksek rakımlı rüzgâr enerji santralini kurdu ve 550 MW kurulu güce ulaştı
-Türkiye’den Çin’e ilk ihracat treni dün yola çıktı. Tren 42 blok konteynerden oluşacak, 1400 buzdolabı taşıyacak, 8 bin 633 km yol katedecek, 45 günlük nakliye süresi 20 güne düşecek.
-2020 Kasım ayında toplam Covid-19 ürünü ihracatı yüzde 212 artışla 87 milyon dolar olarak gerçekleşti.
-Teklas Kauçuk, ABD'nin Georgia eyaletinde 6,5 milyon dolar yatırım bedeli ile elektrikli araç parçaları üretmek için fabrika ve ofis açma kararı aldı.
-Ekim-Kasım döneminde, Türkiye toplamda yaklaşık 20 milyar dolar yabancı kaynak çekmeyi başardı..
-Reel sektör, TL kredi imkânlarının da artmasıyla, son 2,5 yılda yaklaşık 60 milyar dolar açık kapattı.
 
TARIM VE HAYVANCILIK
 
TOHUM: Yurt içinde kullanılan sertifikalı tohumun yüzde 96’sı yerli üretim. Sertifikalı tohum üretimi 1 milyon 143 bin tona ulaştı. Türkiye’de 900 tohum sanayi firması bulunuyor, 841’i yerli. Tohumculuk sektöründe 2019’da 286,4 milyon dolar ihracat, 228,4 milyon dolar ithalat yaptı. 58 milyon dolarlık bir dış ticaret fazlamız var. İsrail dâhil 91 ülkeye tohum ihraç ediyoruz. 2008 yılında 290 bin ton olan sertifikalı tohum üretimi 2019 yılında 1 milyon 135 bin tona yükseldi. 107 bin çeşit tohum Türkiye Tohum Gen Bankası’nda saklanıyor. Banka, bugün dünyanın 3. büyük gen bankası durumunda. Millî tohumlarımız, tahıl ihtiyacımızın yüzde 70’ini, baklagillerin yüzde 97’sini, çayır-mera ve yem bitkilerinin yüzde 92’sini, sebzelerin yüzde 60’ını karşılıyor.
FİDAN: 2008 yılında 21 milyon sertifikalı fidan üreten Türkiye, 2019 yılında bu rakamı 102.8 milyona çıkardı. Beş yıl içinde ihracatını 4 kat arttırdı. Üretilen fidanların yüzde 40’ı ihraç ediliyor. Sebze fidesi üretimi, son 10 yılda 100 kat artarak, 2019 yılında 4 milyar adede yükseldi. Örtü altı sebze üretimi fide ihtiyacının tamamı yurt içinden karşılanıyor.
HAYVANCILIK: Küçükbaş hayvan varlığı yüzde 20 artışla 55,1 milyon başa ulaştı (Avrupa’da 1. Sırada). Büyükbaş hayvan varlığı yüzde 8 artışla 18.6 milyon başa ulaştı (Avrupa’da 2. Sırada) Hayvancılıkta son iki yılda 33 milyar lira destek verildi.
MISIR ÜRETİMİ: Hayvancılık için de önemli bir ürün olan Mısır üretimi bu yıl Cumhuriyet tarihi rekoruyla 6,5 milyon tona ulaşıyor.
TARIMA DESTEK: Tarımda son 18 yılda reel rakamlarla 310 milyar lira destek verildi. Son 2 yılda ilave destekle yüzde 52 artışla tarımsal destek 22 milyar liraya çıktı. 2021 yılında üreticiye 23 milyar TL destek verilecek.
TÜTÜN: Son 1 yılda 891,6 milyon dolarlık tütün ihraç edildi. Odaklanılmayan bir ürün için, böyle bir yılda, hiç fena değil. Toplam tarım ürünleri ihracatı 24.04 milyar dolar.
 
YERLİ VE MİLLΠSANAYİİ:
 
-Yektamak Makine tarafından yerli ve millî imkânlarla geliştirilen 1.000 tona kadar taşıma kapasitesine sahip, ağır yük transfer aracı-SEYİTON
-Havelsan tarafından geliştirilen Denizaltı Bilgi Dağıtım Sistemi (DBDS) üretimlerinin tamamı 6 adet denizaltı için başarıyla tamamlandı. Sistem “Denizaltıların Kalbi” olarak tanımlanan stratejik işleve sahip.
-Ford E-Transit’in üretim sorumluluğunu alan Ford Otosan, Kocaeli’de batarya montaj fabrikası yatırımı kararı aldı. Böylelikle Türkiye’nin ilk entegre elektrikli araç üretim tesisine sahip olacak.
- Türkiye'nin ilk raylı elektrikli-MANEVRA ARACI
- Tümosan tarafından yüzde 100 yerli ve millî imkânlarla geliştirilen 4x4 zırhlı araç-PUSAT
- Aselsan tarafından geliştirilen insansız kara aracı-İKA KAPLAN.
- Roketsan tarafından geliştirilen ve 2021 yılında teslimatlarına başlanacak olan Akya Ağır Torpido
-Tübitak-Sage tarafından geliştirilen seyir füzesinin hava şartlarına dair tüm dayanıklılık testleri tamamlandı.
- BMC tarafından geliştirilen Uzaktan Kumandalı Zırhlı Personel Taşıyıcısı-AMAZON TTZA
- BMC tarafından geliştirilen Mayına Karşı Korumalı Araç Kirpi-II teslimatları devam ediyor.
- FNSS tarafından geliştirilen-PARS III 8x8 Tıbbi Tahliye Aracı
- Roketsan’dan Gemisavar Füzesi. Atmaca GPS'e ihtiyaç duymadan düşman unsurlarını imha etme yeteneği ile neredeyse hayalet özelliğine sahiptir.
- Asfat tarafından geliştirilen uzaktan kumandalı-MAYIN TEMİZLEME ARACI
-Ejder Yalçın 4x4 Muharebe Aracı'nın sağlık aracı-ZIRHLI AMBULANS
-FNSS tarafından geliştirilen Zırhlı Amfibi Hücum Aracı-ZAHA
Eğer yazının sonuna kadar geldiyseniz şunu söyleyeyim. Okuduklarınız, yapılanların en az 5’te biri.
Ülkenize güvenin.
  • Facebook'ta paylaş
  • Twitter'da paylaş
  • Twitter'da paylaş
616517 https://www.turkiyegazetesi.com.tr/yazarlar/fuat-ugur/616517.aspx
YORUMLAR ARKADAŞINA ÖNER
loading
Kapat
KAPAT