Cari açığa havadan müdahele: THY dolar taşıdı

- Güncelleme:
Cari açığa havadan müdahele: THY dolar taşıdı

Ekonomi Haberleri

Yılın ilk yarısında 900 milyon dolar kâr eden THY, toplam gelirlerini de 9,5 milyar dolar olarak gerçekleştirdi. 2033’te dünyanın 2. en büyük hava yolu olma hedefi bulunan THY, Türkiye’nin en değerli şirketi ünvanını da taşıyor...

CANAN ERASLAN'IN HABERİ - Türkiye’nin bayrak taşıyıcısı Türk Hava Yolları, yılın ilk yarısını 900 milyon doların üzerinde (24,3 milyar Türk Lirası) kâr ile tamamladı. 8 çeyrektir üst üste kâr açıklayan, dünyadaki rakiplerine göre pandemi öncesinin üzerinde rakamlara ulaşan THY, yolcu sayısını yılın ilk altı ayında yüzde 25 artırarak 38,7 milyona ulaştırdı. Toplam gelirlerini 9,5 milyar dolar olarak (256 milyar TL) olarak gerçekleştiren şirket, elde ettiği bu gelirin yaklaşık 7,5 milyar dolarını ihracat geliri olarak kaydetti. Bütün giderler çıkıldıktan sonra ise 3,4 milyar dolar net döviz girdisi sağlamış oldu.

Yılın ilk yarısına ait mali sonuçlarını, genel müdür Bilal Ekşi ve genel müdür yardımcılarının da katılımıyla açıklayan THY Yönetim Kurulu ve İcra Kurulu Başkanı Ahmet Bolat “Zorlayıcı faaliyet ortamına rağmen aldığımız stratejik kararlar ve en önemlisi de çevikliğimizle bu güzel sonuçlara ulaştık” ifadesini kullandı. Yılın deprem felaketinin yıkıcı etkisiyle başladığını, bu felakette Türkiye’nin bayrak taşıyıcısı olarak üzerlerine düşenleri yaptıklarını söyleyen Bolat Covid-19’un etkilerinin yoğun hissedildiği 2020 yılında zirveye ulaşan borçluluğun 2,5 senede 6,6 milyar dolar azaltılarak yarıya indirildiğini de aktardı.

Cari açığa havadan müdahele: THY dolar taşıdı

ZİRVEDEKİ YERİNİ KORUYOR

Son üç yıldır Avrupa’nın en fazla uçan network taşıyıcısı olan THY’nin yılın ilk altı ayında dünyanın en çok uluslararası uçuş sunan network hava yolu olarak zirvedeki yerini koruduğunu söyleyen Ahmet Bolat Avrupa’da insan kaynağı eksikliği nedeniyle bölgeye giden uçakların ciddi gecikmeler yaşamasına rağmen zamanında kalkışta önemli başarılara imza attıklarını dile getirdi. 425 uçaklık filoyla 128 ülkede 344 noktaya uçarak dünyayı bağladıklarını anlatan Bolat “2023 yılında şu ana kadar Palermo, Krakow ve Lusaka hatlarını açtık. Yılın geri kalanında Detroit, Osaka ve Avustralya hat açılışlarımızla network’ümüzü daha da zenginleştireceğiz. Dünyanın en gençleri arasında yer alan filomuz güncel durumda 287’si dar gövde, 114’ü geniş gövde ve 24’ü kargo olmak üzere toplam 425 uçaktan oluşuyor” dedi.

TÜRKİYE’NİN EN DEĞERLİ ŞİRKETİ

THY’nin piyasa değerinin dolar bazında yaklaşık yüzde 204 artarak 13,6 milyar dolara ulaştığını, bu rakamla Türkiye’nin en değerli şirketi, dünyanın en değerli 8. hava yolu konumuna yükseldiklerini söyleyen Ahmet Bolat, son bir yıllık performanslarıyla dünya üzerinde 1 milyar dolardan fazla piyasa değerine sahip şirketler arasında en yüksek değer artışı kaydeden 3. şirket olduğunu vurguladı. Bolat, bu önemli rakamlara İstanbul Havalimanı sayesinde ulaşıldığını, önümüzdeki dönemde Sabiha Gökçen’de açılacak ikinci pist ve planlanan terminal binası ile yeni açılım sağlanacağını ifade etti.

2033'TE DÜNYA İKİNCİSİ OLACAK

THY’nin 20 sene önce dünyada “Butik hava yolu şirketi” olarak tanımlandığını hatırlatan ve bunun kendisini daima yaraladığını tekrarlayan Ahmet Bolat “O zamanlar ortaklığımızın pazar payı yalnızca yüzde 0,6 seviyesindeydi. Sağlam temellerle büyüme neticesinde haziranda yüzde 2,6 seviyesine yükseldik. Dünyanın 8’inci, Avrupa’nın en büyük 2. hava yolu olduk. 2033 hedefimizi ise dünya ikinciliği olarak nisan ayında açıklamıştık. Benzer şekilde kargo payımızı da 10 senede 3 kattan fazla artırdık ve yüzde 5,4’e yükselttik” dedi.

THY'Yİ DEĞİL TÜRKİYE'Yİ TANITIYORUZ

Bir süre önce, bir haftada 3 bin dolar harcama yapan turist grubunun bulunduğu Uzak Doğu turisti için seyahatte olan Ahmet Bolat, bu bölgede tanıtım etkinliği yaptıklarını, Türkiye’de Göbeklitepe’den Kapadokya’ya, Efes’ten Pamukkale’ye, Nemrut’tan Palandöken’e kadar bütün bölgeleri tanıttıklarını, ABD’de, Kanada’da, Japonya, Singapur, Kore, Malezya, Meksika gibi ülkelerde lansman yaptıklarını, ülkelerin etkili isimlerini Türkiye’ye çağırarak etki oluşturmaya çalıştıklarını söyledi. THY transit yolcular için “3 gün kal, check-up yaptır” kampanyası da başlattı.

KEBAP YEMEK İSTEYENİN YEMEĞİNİ GÖTÜRECEK

THY, üretenin malını Avrupa’ya taşıma konusunda da iddialı. Bir Avrupalı, Türkiye’den kebap istediğinde, akşama kapısında bulabilecek. Bir başkası bir tişört istediyse üreticiden, bunu da özel olarak taşıyacak olan THY, bu hizmet için ülkelerin yerel kargo şirketleriyle iş birliği de yapıyor.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...