Kuzey Marmara gibi fiberimiz olsun

- Güncelleme:
Kuzey Marmara gibi fiberimiz olsun

Ekonomi Haberleri

Dijital Türkiye 2030 raporunu açıklayan Vodafone, 5G ihalesi için takvimin açıklanmasını, ihaleye kadar da bir frekans tahsisini talep etti. Vodafone CEO’su Engin Aksoy “Yollarımız otoban oldu, fiberde de daha yüksek hızı hak ediyoruz. Dijitalleşmede her 1 puan, 26 milyar dolarlık yeni iş imkânı demek” ifadesini kullandı...

CANAN ERASLAN'IN HABERİ - Türkiye son yıllarda ulaştırma alanında büyük yatırımlara imza attı. Ülkenin bir ucundan diğer ucuna otobanlar yapıldı, ulaşım kolaylaştı. Türkiye’nin mobil operatörlerinden olan, teknoloji şirketi Vodafone da ulaşımda sağlanan bu hızlı ilerlemenin, teknolojinin yolu olan fiberde de gerçekleştirilmesi gerektiğini rakamlarla gösteren bir rapora imza attı.

Rapora göre Türkiye e-Devlet uygulamalarında en ileri devletler seviyesinde. Ancak internet kullanımında ve ileri internet seviyesinde gidilmesi gereken çok yol var. Şu anda Türkiye’de bireylerin yüzde 30’u en az temel seviyede dijital beceriye sahip. Bu oran AB ülkelerinde yüzde 54’e ulaşmış durumda. Avrupa ülkelerinin resmi hedefi 2030’a kadar yüzde 80’e çıkmak. Türkiye’de bu hedefe ulaşılması için 30 milyon kişinin temel dijital beceri edinmesi gerekiyor. Bunun için de büyük bir hamleye ihtiyaç var. Vodafone CEO’su Engin Aksoy ve Vodafone İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Hasan Süel, hazırlanan Dijital Türkiye 2030 raporunu birlikte açıkladı ve dijitalleşmenin getireceklerine dair tahminleri, atılması gereken adımlarla birlikte açıkladı. Engin Aksoy dijital gelişme için önemli bir hamleye ihtiyaç duyulduğunu, ancak bu sayede internet üzerinden bilgiye ulaşma, e-Ticaret, internet bankacılığı, iş imkânları gibi hedeflerde gelişme kaydedebiliriz. Dijitalleşme endeksinin her 1 puan artması 26 milyar dolarlık yeni iş imkânı sağlayacak” dedi.

5G, KUZEY MARMARA

Vodafone İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Hasan Süel, dünyada 4G’den 5 G’ye hızlı bir geçiş olduğunu hatırlatarak “CEO’muz Engin Bey internet altyapısını yollara göre tarif eder. Eskiden tek şeritli yollar vardı. Ardından duble yollar geldi. Şimdi de otobanlarımız var. Eski teknoloji servis yoluyla, 4,5G otobandır. Kuzey Marmara ise 5G. Servis yoluna yama yapmaktansa akıllı yollarımıza yatırım yapmamız gerek. Nasıl kara yolu hamlesi yapıldıysa, fiberde de hamle yapmamız lazım. Avrupa 2030’da yüzde 100 5G olacak. Bizde ise 5G frekansının ne zaman verileceğine dair bir takvim dahi açıklanmadı. Acilen yol haritası açıklanıp harekete geçilmesi gerekiyor” diye konuştu. Hükûmetin seçim beyannamesinde ortak altyapı ve 5G’ye geçişin bulunduğunu da hatırlatan Süel, ortak altyapının en iyi hizmete eşit ulaşım ve uygun fiyatı da beraberinde getireceğini dile getirdi.

YATIRIMLAR BAŞKA ÜLKEYE KAYMASIN

Vodafone CEO’su Engin Aksoy, yeni frekansın gecikmesi hâlinde yatırımların başka ülkelere kayma riski bulunduğunu, kendilerinin düğmeye basıp yeni jenerasyon teknolojiye geçmeye hazır olduklarını belirttiği konuşmada “Dijital trafik sıkışmaya başladı. Bugün 700 MHZ’lik frekans tahsis edilse Türkiye’deki internet kapasitesi en az yüzde 20 artacak. Geçiş sürecinde bu frekans açılabilir. Deprem sürecinde açıldı. Trafik şu an sıkışmış durumda. Orada boş bir yol var. Bu sadece Vodafone için değil, diğer operatörler için de geçerli. Bu konular hükûmetin radarında olmalı, adım atılmalı. Ortak altyapı, fiber hükûmetin de programında. Biz başvurularımızı yaptık, bekliyoruz. Belirsizlik yatırım stratejimizi belirsizleştiriyor” dedi.

BÜTÜN ŞİRKETLER HIZLI İNTERNET KULLANMALI

Rapora göre Türkiye’de hızlı internet kullanma oranı AB ortalamasını yakalamış durumda. Ancak bunların yüzde 60’ı hızlı internete erişebiliyor. Tüm firmalar hızlı internete eriştiğinde 4,2 milyar dolarlık ilave gelir etkisi sağlanacak. Tüm şirketlerin en az 1 yeni dijital teknoloji ürünü elde etmesi ise dijitalleşme seviyesini yükseltecek bir etken. Özellikle mikro ve küçük işletmeler başta olmak üzere KOBİ’lerin dijital dönüşümünün desteklenmesi ve teşvik edilmesi tavsiye ediliyor.

GÜNEY KORE'NİN FİBER HAT UZUNLUĞU TÜRKİYE'NİN 4 KATI

Türkiye’de 100 kişi başına fiber abone sayısı sadece 6. OECD’de bu oran 12. En yüksek 10 OECD ülkesinde 28’e yükseliyor. Dijitalleşmede örnek gösterilen Güney Kore’de kilometre başına fiber hat uzunluğu Türkiye’nin 4 katı. Türkiye’nin aynı yoğunluğa çıkması için fiber hattının her yıl yüzde 17 artması, 2 milyon kilometreye çıkması gerekiyor.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...