Türkiye Gazetesi E-Gazete
Türkiye Gazetesi
Arama
SON DAKİKA YAZARLAR GÜNDEM POLİTİKA EKONOMİ DÜNYA SPOR YAŞAM BİZİM SAYFA RESMİ İLANLAR HABER JET İzle
Türkiye Gazetesi
Türkiye Gazetesi
Gazete 17:39
Gündem
  • Politika
  • Eğitim
Ekonomi
  • Borsa
  • Altın
  • Döviz
  • Hisse Senedi
  • Kripto Para
  • Emlak
  • Otomobil
  • Turizm
Spor
  • Futbol
  • Puan Durumu
  • Fikstür
  • Şampiyonlar Ligi
  • Avrupa Ligi
  • Basketbol
Dünya
  • Orta Doğu
  • Avrupa
  • Amerika
  • Afrika
  • İsrail-Gazze
Yaşam
  • Saglik
  • Hava Durumu
  • Yemek
  • Seyahat
  • Aktüel
Kültür-Sanat
  • Sinema
  • Arkeoloji
  • Kitap
  • Tarih
Bizim Sayfa
  • Namaz Vakitleri
  • Sesli Yayınlar
Yazarlar
  • Bugünün Yazarları
  • Tüm Yazarlar
Diğer Kategoriler
  • Magazin
  • Teknoloji
  • Resmî Ilanlar
  • Haberler
  • Video Galeri
  • Foto Haber
Kurumsal
  • Hakkımızda
  • İletişim
  • Künye
  • Gazete Aboneliği
  • Yasal
  • Reklam Ver
Uygulamalar Türkiye Gazetesi App Store Türkiye Gazetesi Google Play
Takip Edin Favori mecralarınızda haber
akışımıza ulaşın
X Facebook LinkedIn YouTube Instagram TikTok Next Sosyal
© 2025 İhlas Gazetecilik A.Ş.
Tüm Hakları Saklıdır.
Haber Verin Editör masamıza bilgi ve materyal
göndermek için tıklayın
Bildirin
Kaçırmayın Ücretsiz üye olun, gündemi
şekillendiren gelişmeleri önce siz duyun
  1. Anasayfa
  2. Ekonomi
  3. Markalar televizyon ekranlarını terk ediyor! Artık...
Ekonomi

Markalar televizyon ekranlarını terk ediyor! Artık hedef kitlelere birkaç saniyede ulaşmak mümkün

Son Güncelleme: 21 Ekim, 2025 - 20:20
Whatsapp İkon Bağlantıyı Kopyala
Paylaş
Paylaş
Facebook Facebook X X WhatsApp WhatsApp LinkedIn LinkedIn Next Sosyal Next Sosyal Bağlantıyı Kopyala Bağlantıyı Kopyala
Markalar televizyon ekranlarını terk ediyor! Artık hedef kitlelere birkaç saniyede ulaşmak mümkün
Fotoğraf BaşlığıMarkalar televizyon ekranlarini terk ediyor! Artik hedef kitlelere birkaç saniyede ulasmak mümkün

Uzun yıllar televizyon ekranları aracılığıyla milyonlara ulaşmayı hedefleyen markalar, artık birkaç saniyelik sosyal medya videoları sayesinde hedef kitlelerine çok daha hızlı bir şekilde erişebiliyor.

Kaydet
a- | +A

Bir dönem markalar için en güçlü tanıtım alanı olan televizyon reklamları yerini giderek sosyal medyaya bırakıyor ve uzun reklam filmleri ise artık birkaç saniyelik kısa videolara dönüşüyor. Sosyal medya üzerinden yapılan bir reklamın kaç kişiye ulaştığı, hangi kitleyi daha çok çektiği ve satın alınma oranlarının daha kolay takip edilebilmesi bu dönüşümde etkili oluyor. Reklamcılığın televizyondan sosyal medyaya evrilmesinde en önemli rollerden birini içerik üreticileri ve sosyal medya fenomenleri üstleniyor.


Markalar televizyon ekranlarını terk etti! Artık hedef kitlelere birkaç saniyede ulaşmak mümkün - 1. Resim
Başlık ResmiMarkalar televizyon ekranlarını terk etti! Artık hedef kitlelere birkaç saniyede ulaşmak mümkün - 1. Resim

YENİ PAZARLAMA ARACI: MİKRO ÜRETİCİLER

Yalnızca milyonlarca takipçisi olan internet fenomenleri değil, daha sınırlı kitlelere hitap eden az takipçili mikro içerik üreticileri de markalar için güçlü bir pazarlama aracı haline geliyor.

Tüketiciler neredeyse her gün günlük yaşamlarını takip ettikleri içerik üreticilerinin öneri ve fikirlerine geleneksel reklamlardan daha fazla kulak veriyor. Böylece markaların içerik üreticileriyle yaptıkları iş birlikleri televizyon reklamlarına kıyasla daha etkili ve doğrudan bir yöntem olarak görülüyor.

İçerik üreticilerinin yanı sıra Çin merkezli sosyal medya platformu TikTok ile ABD merkezli sosyal medya platformu Instagram'daki Reels gibi kısa içerikli videolar da tüketici davranışlarını şekillendirmede etkili oluyor.


Markalar televizyon ekranlarını terk etti! Artık hedef kitlelere birkaç saniyede ulaşmak mümkün - 2. Resim
Başlık ResmiMarkalar televizyon ekranlarını terk etti! Artık hedef kitlelere birkaç saniyede ulaşmak mümkün - 2. Resim

BİRKAÇ SANİYELİK KISA VİDEOLAR YETİYOR

Birkaç saniyelik bu kısa videolar izleyiciyi yalnızca eğlendirmekle kalmayıp alışverişe yönlendirecek etkiyi de meydana getirebiliyor.

Sosyal medya platformlarında hızla yayılan trendler zaman zaman içeriklerde yer verilen bir ürünün kısa sürede satış rekorları kırmasını sağlayabiliyor. Ürün tanıtımı yapılan videonun altındaki yorumlarda yer alan kullanıcı deneyimleri tüketicilerin alışveriş kararlarında belirleyici oluyor.

Tüketicilerin çoğunlukla markaların reklamlarından çok kullanıcıların paylaştığı tecrübelere güvenmesi şirketleri yalnızca reklam yatırımlarını artırmaya değil, aynı zamanda müşteri memnuniyetini en üst düzeyde tutmaya yönlendiriyor.

BAKMADAN GEÇME
Meteoroloji uzmanı gün gün uyardı! İstanbul, Ankara, İzmir... Üç gün boyunca sürecek
HABER
Meteoroloji uzmanı gün gün uyardı! İstanbul, Ankara, İzmir... Üç gün boyunca sürecek

CÜNEYT AKÇATEPE
Whatsapp İkon Facebook İkon Bağlantıyı Kopyala
Paylaş
Paylaş
Facebook Facebook X X WhatsApp WhatsApp LinkedIn LinkedIn Next Sosyal Next Sosyal Bağlantıyı Kopyala Bağlantıyı Kopyala
Yayın Tarihi | 21 Ekim, 2025 - 20:20
Haberle İlgili Daha Fazlası
Ekonomi
Bizi Takip Edin Bizi Takip Edin
X ikonu Facebook ikonu LinkedIn ikonu Next Sosyal Google Haberler ikonu
YORUMLAR
Yorum   0 yorum
ÇOK OKUNANLAR
  • 1
    İlk defa denedi, başarılı oldu! 150 gram ürün elde etti
    İlk defa denedi, başarılı oldu! 150 gram ürün elde...
    Kaydet
  • 2
    Çuvallara koyup denizin içinde saklamışlar! 200 kilogramı ele geçirildi
    Çuvallara koyup denizin içinde saklamışlar! 200 ki...
    Kaydet
  • 3
    ‘Özel’ tartışma! Veliler o müdürü değil, otizmli çocuğu suçlu buldu
    Veliler müdürü değil, otizmli çocuğu suçladı
    Kaydet
  • 4
    “20 gün içinde öleceksin” dediler! Evladı ölümden çekti kurtardı
    “20 gün içinde öleceksin” dediler! Evladı ölümden ...
    Kaydet
  • 5
    Huriye Helvacı’nın kaybında tecavüz şüphesi! Müge Anlı “Çıplak bulunmuş” diyerek açıkladı
    Huriye Helvacı’nın kaybında tecavüz şüphesi! Müge ...
    Kaydet
YAZARLAR
  • Sadik Söztutan
    Sadik Söztutan Tokat atan değil saygı duyan...
    Kaydet
  • Canan Eraslan
    Canan Eraslan En sevdiğimiz virüs!..
    Kaydet
  • Prof. Dr. Ramazan Ayvallı
    Prof. Dr. Ramazan Ayvallı Peygamberimizin bazı nasihatleri
    Kaydet
  • Abdüllatif Uyan
    Abdüllatif Uyan Duâmızın kabul olması için...
    Kaydet
  • Vehbi Tülek
    Vehbi Tülek “Allaha en sevimli amel, Müslümanı sevindirmektir"
    Kaydet
Bize Haber Verin

Editör masasıyla bilgi ve materyal paylaşmak için tıklayın

GÖZDEN KAÇMASIN
  • İlk defa denedi, başarılı oldu! 150 gram ürün elde etti
    İlk defa denedi, başarılı oldu! 150 gram ürün elde etti
    Kaydet
  • Çuvallara koyup denizin içinde saklamışlar! 200 kilogramı ele geçirildi
    Çuvallara koyup denizin içinde saklamışlar! 200 kilogramı ele geçirildi
    Kaydet
  • Veliler müdürü değil, otizmli çocuğu suçladı
    Veliler müdürü değil, otizmli çocuğu suçladı
    Kaydet
  • “20 gün içinde öleceksin” dediler! Evladı ölümden çekti kurtardı
    “20 gün içinde öleceksin” dediler! Evladı ölümden çekti kurtardı
    Kaydet
  • Huriye Helvacı’nın kaybında tecavüz şüphesi! Müge Anlı “Çıplak bulunmuş” diyerek açıkladı
    Huriye Helvacı’nın kaybında tecavüz şüphesi! Müge Anlı “Çıplak bulunmuş” diyerek açıkladı
    Kaydet
EKONOMİ HABERLERİ
  • Kremlin’den merak uyandıran çıkış: Putin–Trump görüşmesini kim kilitledi?
    Kremlin’den merak uyandıran çıkış: Putin–Trump görüşmesini kim kilitledi?
    Kaydet
  • 27 yıldır en çok satanlar listesindeydi! Ford Focus'un üretimi sona erdi
    27 yıldır en çok satanlar listesindeydi! Ford Focus'un üretimi sona erdi
    Kaydet
  • Ordu'da deniz kıyısında cansız kadın bedeni bulundu
    Deniz kıyısında cansız kadın bedeni bulundu
    Kaydet
ÖNE ÇIKANLAR
Kremlin’den merak uyandıran çıkış: Putin–Trump görüşmesini kim kilitledi?
Kremlin’den merak uyandıran çıkış: Putin–Trump görüşmesini kim kilitledi?
Kaydet
27 yıldır en çok satanlar listesindeydi! Ford Focus'un üretimi sona erdi
27 yıldır en çok satanlar listesindeydi! Ford Focus'un üretimi sona erdi
Kaydet
Ordu'da deniz kıyısında cansız kadın bedeni bulundu
Deniz kıyısında cansız kadın bedeni bulundu
Kaydet
SONRAKİ HABER
Türkiye Gazetesi
Google Haberler E-GAZETE ABONE OL GİRİŞ
Gündem
  • Politika
  • Eğitim
Ekonomi
  • Borsa
  • Altın
  • Döviz
  • Hisse Senedi
  • Kripto Para
  • Emlak
  • Otomobil
  • Turizm
Spor
  • Futbol
  • Puan Durumu
  • Fikstür
  • Şampiyonlar Ligi
  • Avrupa Ligi
  • Basketbol
Dünya
  • Orta Doğu
  • Avrupa
  • Amerika
  • Afrika
  • İsrail-Gazze
Yaşam
  • Saglik
  • Hava Durumu
  • Yemek
  • Seyahat
  • Aktüel
Kültür-Sanat
  • Sinema
  • Arkeoloji
  • Kitap
  • Tarih
Bizim Sayfa
  • Namaz Vakitleri
  • Sesli Yayınlar
Yazarlar
  • Bugünün Yazarları
  • Tüm Yazarlar
Diğer Kategoriler
  • Magazin
  • Teknoloji
  • Resmî Ilanlar
  • Haberler
  • Video Galeri
  • Foto Haber
Kurumsal
  • Hakkımızda
  • İletişim
  • Künye
  • Gazete Aboneliği
  • Yasal
  • Reklam Ver
Uygulamalar Türkiye Gazetesi App Store Türkiye Gazetesi Google Play
Takip Edin Favori mecralarınızda haber
akışımıza ulaşın
X Facebook LinkedIn YouTube Instagram TikTok Next Sosyal
Haber Verin Editör masamıza bilgi ve materyal
göndermek için tıklayın
Let me Know
Kaçırmayın Ücretsiz üye olun, gündemi
şekillendiren gelişmeleri önce siz duyun
© 2025 İhlas Medya Grubu. Tüm Hakları Saklıdır
Son Dakika Site Haritası RSS KVKK Aydınlatma Metni Gizlilik Politikası Çerez Politikası