Ticaret Bakanlığı'ndan tüketiciyi aldatan reklamlara ceza yağdı

Düzenleyen:
- Güncelleme:
Ticaret Bakanlığı'ndan tüketiciyi aldatan reklamlara ceza yağdı

Ekonomi Haberleri

Ticaret Bakanlığı tüketiciyi aldatıcı reklam yapan firmalara ceza kesildi. Kurul, söz konusu reklamlara 6 ayda 43,7 milyon TL ceza uyguladı.

Aldatıcı reklamlarla tüketiciyi mağdur eden ve haksız rekabet oluşturan firmalara geçit verilmiyor. Reklam Kurulu, 11 Temmuz 2023 tarihinde yapılan 335 sayılı toplantısında tüketicileri aldatan, yanıltan, tecrübe ve bilgi eksikliklerini istismar eden reklamlar ile haksız ticari uygulamalar hakkında erişim engeli dahil idari yaptırım uyguladı. 

94 DOSYADAN 80'İ MEVZUATA  AYKIRI

Reklam Kurulu tarafından bu ayki toplantıda görüşülen 94 adet dosyadan 80’i mevzuata aykırı bulundu. Söz konusu reklam ve ticari uygulamalar hakkında durdurma cezası ile birlikte toplam 6 milyon 70 bin 113 TL idari para cezası uygulanmasına ve ayrıca 6 adet dosya için erişim engeli tedbiri uygulanmasına karar verildi.

REKOR CEZA KESİLDİ

Böylelikle, yılın ilk 6 ayında Kurul tarafından toplam 1.253 adet dosya hakkında görüş ve değerlendirmelerde bulunuldu. Aldatıcı reklam veya haksız ticari uygulama olduğu tespit edilen 1.109 dosya hakkında durdurma cezasının yanı sıra toplam 43 milyon 733 bin 953 TL idari para cezası uygulanmasına ve ayrıca 34 adet dosyada erişimin engellenmesine karar verildi.

Kurul’un 335 sayılı bu ayki toplantısının ana gündem başlığını reklamlarda yer alan ana vaat-istisna uyumsuzlukları oluşturdu. Söz konusu ana vaat-istisna uyumsuzluklarının, özellikle çeşitli kampanya reklamlarında, faydalanılabilecek maksimum indirim tutarı, kampanyadan yararlanmak için gereken minimum sepet tutarı gibi kampanyanın esaslı unsurlarına açık ve anlaşılır bir biçimde yer verilmemesi gibi örneklerle tüketicilerin karşısına çıktığı görüldü.

Çeşitli kampanyalar kapsamında tüketicilere yönelik tanıtımlarında, kampanya ana vaatlerinin kampanyanın istisnalarıyla uyumsuzluk içerecek şekilde sunulması yoluyla tüketicileri aldatan, tüketicilerin satın alma kararlarını manipüle eden firmalar hakkında çeşitli yaptırımlar uygulandı.

Düzenleyen:  - Ekonomi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...