Reklam geliri yarı yarışa düşmüştü... Elon Musk'ın X'inden markaların gönlünü fethedecek hamle

X, platformdaki yeni 'hassasiyet ayarları'nın reklamverenleri geri getirmesini hedefliyor. Şirketin reklam geliri yüzde 50 düşüş göstermişti.
Sosyal medya platformu X, reklamverenlere, reklamlarının yanında ne tür içeriğin gösterilebileceği konusunda biraz kontrol sahibi olmaları için yeni yollar sunuyor. Eskiden Twitter olarak bilinen şirket, reklamverenlerin reklamları için farklı içerik filtreleme türleri arasında seçim yapmasına imkan tanıyan yeni 'hassasiyet ayarları'nı tanıttı.
X, reklamverenleri geri kazanmak için giderek daha fazla umutsuzluğa kapılırken yeni kontroller geliyor. Nefret söylemi ve diğer hoş olmayan içeriklerin artmasıyla ilgili endişelerin arasında markaların platformdaki harcamaları kısması nedeniyle şirketin reklam geliri Elon Musk'ın şirketi satın almasından bu yana yüzde 50 düştü.
O zamandan beri, bağımsız gözlemciler, neo-Nazi yanlısı hesapların ve daha önce askıya alınmış diğer aşırılıkçı düşüncelere sahip kullanıcıların yanına büyük markaların reklamlarının yerleştirildiğini buldu. Şimdi bu yeni araçla X, makine öğrenimi algoritmaları sayesinde reklamların yanına daha uygun içerikler gösterecek.
REKLAMLAR BAZI İÇERİKLERİN YANINDA GÖSTERİLMEYECEK
Şimdilik, markaların reklamların yanında gösterilecek içerikler için kullanabileceği iki seçenek bulunuyor ve bunlar, 'tutucu' ve 'standart' şeklinde. Bununla birlikte X, platform kurallarını çiğneyen tüm tweetlerin, markaların hangi ayarı seçtiğine bakılmaksızın reklamlardan çıkarılması gerektiğini belirtti.
En kısıtlayıcı ayar olan 'tutucu' seçeneği işaretlendiğinde reklamların 'Sizin için' zaman çizelgesinde 'hedefli nefret söylemi, cinsel içerik, gereksiz vahşet, aşırı küfür, müstehcenlik, spam ve uyuşturucu' gibi içeriklerin yakınında görünmesi engellenir. X tarafından paylaşılan bir örneğe göre, 'standart' seçeneği de aynı konulardan kaçınır ancak spam ve uyuşturucuyla ilgili içeriklerin yanında görünmesine izin verir. Şirket ayrıca, reklamlarının 'erişimini en üst düzeye çıkarmak' isteyen markalar için, 'rahat' seçeneği eklemeyi de planlıyor.
Bu yenilik, X'in marka güvenliğini artırmak için eklediği ilk özellikler değil. Şirket daha önce, markaların sorunlu içerikle karşılaşmasını sınırlamayı amaçlayan başka anahtar kelime tabanlı 'bitişiklik kontrolleri' eklemişti. Ancak Aralık ayında tanıtılan bu değişikliklerin X'in reklam işi üzerinde çok az etkisi olmuş gibi görünüyor. Şirket, sitesindeki nefret söyleminin erişimini başarılı bir şekilde sınırladığını defalarca iddia etse de, araştırmacılar aksini söylemekte. Temmuz ayında, Dijital Nefretle Mücadele Merkezi'ndeki (CCDH) araştırmacılar, Musk'ın şirketi devralmasından bu yana nefret söyleminin hem hacminin hem de katılımının arttığını bildirdi. X, bulgulara itiraz etti ve şimdi grubun verileri 'yasadışı bir şekilde' kazıdığı iddiasıyla CCDH'ye dava açıyor.
(Kaynak: Engadget)