Audi elektriklide geri adım attı 

Düzenleyen: / Kaynak: Türkiye Gazetesi
- Güncelleme:
Audi elektriklide geri adım attı 

T-Otomobil Haberleri  / Türkiye Gazetesi

Geçtiğimiz hafta benzer bir açıklama Mercedes-Benz’den gelmişti. Alman şirket 2030 yılına kadar tüm modellerini elektrikli olarak satma fikrini askıya aldığını belirterek, benzinli motor üretimine daha uzun süre devam edeceğini açıklamıştı. Audi’den de benzer bir çıkış geldi. Şirket 2026 ve sonrası için açıkladığı sadece elektrikli otomobil hedefini şimdilik ertelediğini duyurdu. 

Mercedes üç yıl önce açıkladığı gelecek vizyonundan “2023 Yılında tüm modellerimizin elektrikli bir versiyonu olacak” demişti. Yeni motor geliştirme enerjisini elektrikli tarafta kullanacağına dikkat çeken marka, yavaş yavaş benzinli motor üretimini azaltacağını ve 2030 yılında tamamen sonlandıracağını açıklamıştı. Henüz yolun yarısına gelmeden stratejisini değiştiren Mercedes-Benz, geçtiğimiz hafta benzinli motorlara daha fazla zaman tanıyacağını açıklayarak 2030 hedefini askıya aldıklarının sinyalini vermişti.

TEK TEK FRENE BASIYORLAR

Benzer bir açıklama bir hafta geçmedenyine bir Alman üretici olan Audi’den geldi. Şirket 2026 yılına kadar sadece elektrikli otomobil üretip satma fikrinden vazgeçtiğini, benzinli motorlarla biraz daha uzun süre yola devam edeceklerini ve içten yanmalı motor üretiminde ağırlık verdiklerini duyurdu. Benzer bir durum Ford’ta yaşanmıştı. Elektrikli modeller tarafında 4.5 milyar dolar civarından zarar açıklayan şirket fosil yakıtlı motor üretimini sonlandırmak gibi bir şey düşünemediklerini açıklamıştı.

Ancak elektrikli modelleri için benzer geçiş hedefleri koyan ve yaşanan maddi zararlar karşısında frene basan sadece biraz önce okuduğunuz markalar değil. GM, Stellantis, BMW, Toyota ve Volkswagen gibi diğer büyük şirketlerden de benzer açıklamalar gelmişti. Avrupalı, Amerikan ve Japon markaların neredeyse tamamı gelecek planlarını tekrar masaya yatırmaya başladı.

OYUNUN KURALLARINI ÇİNLİLER YAZIYOR

Elektrikli otomobil satışlarında global çapta büyüme devam ediyor ama markaların hevesini kaçıran elektrikli taraftaki karlılık oranları. AR-GE harcamaları için kesenin ağzını açan şirketler, bu mühendislik yatırımlarının geri dönüşüm hızından memnun değiller. Öte yandan rakipler sürekli yeni teknolojiler geliştirirken kimsenin yavaşlama gibi bir lüksü bulunmuyor ve bu geçiş sürecinde kârlılık oranlarının düşmesi bir yana birçok şirket zarar yazmaya başlıyor. Teknoloji, üretim maliyeti ve hammadde avantajlarından dolayı Çinlilerle rekabette zorlanan diğer dünya markaları yavaş yavaş Çinli şirketlerle ortaklıklar kurma yarışına hazırlanıyorlar.

100 YILLIK MARKALAR GERİ KALDILAR 

Elektrikli otomobil tarafında global çapta pazarı domine eden ABD’li Tesla’nın en büyük rakibi Çinli BYD. İki şirketin yıllık satış rakamları birbirine çok yakın giderken zirve mücadelesinde bu ikiliye adetsel bazda yaklaşabilen şuana kadar yok. En yakın rakipleri VW Grup bile kanatları altındaki Audi, Volkswagen, Seat, Skoda gibi markaların toplam satılarıyla bu ikiliye yaklaşamıyor. Avrupa’nın en büyük otomotiv grubu olan ve Peugeot, Citroen, Fiat, Alfa Romeo, Jeep, Opel gibi önemli markaları yöneten Stellantis Çinli Leap Motor ortaklığı sayesinde elektrikli tarafta maliyet dengelerini tutturmayı başarırken Mercedes-Benz, BMW, Toyota, Honda gibi devlerinde Çinli ortaklıkları gün geçtikçe artmaya başlıyor… 

Düzenleyen:  - T-Otomobil
Kaynak: Türkiye Gazetesi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...