Hibrit Puma, çekirden ailelere göz kırpıyor

Düzenleyen: / Kaynak: Türkiye Gazetesi
- Güncelleme:
Hibrit Puma, çekirden ailelere göz kırpıyor

T-Otomobil Haberleri  / Türkiye Gazetesi

Geniş ve yüksek formu, 456 litrelik bagaj hacmi ve 100 kilometrede 5 litrelik yakıt tüketimi sunan Ford Puma, çekirdek ailelere göz kırpıyor. Sevimli tasarım dili ve yüksek güvenlik tedbirleri Puma’yı rakiplerinden ayrıştıran diğer özellikler…

KAAN ZENGİNLİ'NİN HABERİ - Ford, otomobil severlerin artan ilgisine paralel olarak SUV ve SUV karakterini yansıtan crossover modellerini çeşitlendirmeye devam ediyor. Markanın 1997 ve 2002 yılları arasında spor otomobil olarak satışa sunduğu Puma, bu strateji çerçevesinde 2020 yılında Türkiye yollarına SUV olarak geri döndü. İlk olarak 1.0 ve 1.5 litrelik benzinli motor ile satışa sunulan Puma, 2022 yılında ürün yelpazesine 1.0 litrelik hibrit motor seçeneğini de ekledi. Biz ise bu haftaki yazımızda hibrit modelini sizler için deneyimledik. Ford Puma 1.0 litre EcoBoost Hibrit (Benzinli) bir motora sahip. Tam olarak 155 beygir güç üretiyor. 0-100 km/h (sn) hızlanmasını 9 saniyede tamamlıyor. En yakın rakipleri arasında ise; Nissan Juke, Skoda Kamiq, Volkswagen T-Roc, Volkswagen Taigo, Renault Captur ve Honda HR-V yer aldığını belirtelim. Puma’nın bu yarışta; yakıt tüketimi, tasarım dili ve marka imajının en önemli kozları olduğunu belirtelim.

Hibrit Puma, çekirden ailelere göz kırpıyor

GÜLÜMSEYEN YÜZ FORMU!

Dış tasarımından başlarsak, fotoğraflarda gördüğümden daha büyük bir otomobil ile karşılaştığımı belirteyim. 4.207 mm uzunluğundaki Ford Puma, 1.930 mm genişliğe, 1.534 mm yüksekliğe ve 2.588 mm aks mesafesine sahip. Dış tasarıma önden ilk baktığınızda kaputun üstüne yer alan bombeli farlar ve içlerine konumlandırılan gündüz LED’leri dikkat çekiyor. Hemen altındaki geniş ve petek formundaki ızgara, otomobili gülümseyen bir yüzü şekline dönüştürmüş… Genişleyen omuz ve daha alçak tavan çizgisi, arka stoplarla birleşerek SUV havasını tamamlıyor. 

48 VOLTLUK HİBRİT MOTOR

Puma’da yer alan  48 volt hibrit elektrikli güç aktarma sistemi, üç silindirli ve düşük sürtünmeli motor ile elektrik torkunu kusursuz bir şekilde entegre ederek 155 PS’e (114kw) kadar güç sunuyor. Stabil ve ekonomik sürüş şartlarında aracın 1. silindiri devre dışı kalarak yakıt tüketimine ek avantaj sağlarken, egzoz emisyonlarını düşürmeye yardımcı oluyor. Ayrıca rejeneratif frenleme (Kinetik enerjiyi elektrik enerjisine dönüştüren), araç yavaşlarken kaybedilen enerjiyi geri kazanıyor ve hızlandıkça takviye sağlamak için kullanıyor. Puma’nın fabrika çıkış verilerine göre yakıt tüketimi; Şehir içi 6.5, şehirler arası 5.5, karma kullanımda ise 5 litre olarak belirtiliyor. Biz ise karma kullanımda 6.6 litreyi gördük. Tabii bu rakamı görürken; test sürecinde performans deneyimi de yaptığımızı hatırlatalım.

Hibrit Puma, çekirden ailelere göz kırpıyor

BAGAJ HACMİNDE SINIFININ EN İYİSİ

Puma’nın içinde oldukça iyi ve yüksek kaliteli malzemeler kullanılırken iyi müzik hoparlör sistemine sahip. Aracın pek çok yerinde usb çıkışları yer alıyor. Arka bagaj kullanım anlamında bu şekilde koltuklarda tam olarak yatırıldığında çok geniş bir yükleme alanı size sunmakta. Otomobilde rahat ve ergonomik yapıdaki koltuklar dikkat çekiyor. Koltukların oturuş pozisyonu ve ayarlanması çok iyi. Sizi yormuyor. Çift parçalı sunroof (opsiyonel) iç mekâna ferah bir hava katıyor. Arkada oturan yolcular için yaşam alanı ise oldukça geniş. Ayrıca yeterli baş ve diz mesafesini sunuyor. Ayrıca otomobildeki 456 litrelik bagaj hacmi sınıfının en iyi rakamı…

Düzenleyen:  - T-Otomobil
Kaynak: Türkiye Gazetesi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...