IONIQ 5 ile geleceğe dönüş...

- Güncelleme:
IONIQ 5 ile geleceğe dönüş...

T-Otomobil Haberleri

Hyundai’nin geleceğe dönüş filmindeki otomobile benzer olarak ürettiği IONIQ 5, hem teknoloji, hem tasarım hem de sürüş özellikleriyle kendi sınıfındaki rakiplerine fark atıyor. Yolda inanılmaz ilgi çekiyor. 305 beygir güç ise muazzam bir ivmelenme sağlıyor.

Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de elektrikli otomobil satışları hızla artmaya devam ediyor. ODD’nin son raporuna baktığımızda Türkiye elektrikli otomobil pazarında yüzde 188’lik artışla toplam 8 bin 210 adet elektrikli otomobil satışı gerçekleştiğini görüyoruz. 2021 yılında toplam 2 bin 849 adet satış yapılmıştı. Altyapı ve menzil ile ilgili sorunlar tam giderilmemiş olsa da, küresel markalar elektrikli otomobil modellerinde âdeta yarışa girmiş durumda. Bugün neredeyse elektrikli otomobili olmayan marka kalmadı. Dolayısıyla bu yarışta artık farklılaşmak adına yeni kozlarını ortaya koymaları gerekiyor. Tam bu noktada tasarım ve teknoloji ön plana çıkıyor. Bu hafta Hyundai’nin tamamen elektrikli SUV’u IONIQ 5’i deneyimledik. Yalnızca elektrikli oluşu değil, hem teknoloji hem de tasarım diliyle rakiplerine âdeta fark atmış durumda.

IONIQ 5 ile geleceğe dönüş...

İTALYAN TASARIMCI İMZASI

Öncelikle tasarımından başlayalım; Günümüzde bir çok otomobil birbirine benziyor. Ancak IONIQ 5 âdeta gelecekten gelmiş. Robotik bir tasarım dili olan IONIQ 5, geleceğe dönüş filmindeki otomobili andırıyor. Otomobil genel hatlarıyla köşeli bir tasarıma sahip. Far gruplarında yer alan LED teknolojisi üst düzey, hem aydınlatma hem de görünüş olarak oldukça fantastik duruyor. Ünlü İtalyan tasarımcı Giugiaro imzalı otomobilin arka kısmı ise fazlasıyla sıra dışı… Bir bütün şekilde dizayn edilen stopları yolda gören bir kez daha dönüp bakıyor. Genel olarak büyük ve yüksek bir otomobil olan IONIQ 5, 20 inç jantlarıyla oldukça gösterişli duruyor.

UÇAK KOKPİTİ GİBİ…

Otomobilin iç kısmı ise bir uçak kokpiti gibi. İçeride dokunduğunuz her şey teknolojik. Malzeme kalitesi oldukça iyi. Vites koldan… Mercedes’lerden gördüğümüz sinyal kolu aslında vites görevi görüyor. Koltuklar yatak olabiliyor. Ayrıca tüm koltuklar elektrikli. Tuşların basma hisleri çok kaliteli. Yeni nesil otomobillerde dokunmatik tuşlara yavaş yavaş alışıyoruz. Ancak ben fiziksel tuşların olması taraftarıyım. Yeni IONIQ 5’te bunu görüyoruz. Birçok kontrol tuşuna el ile müdahale edebiliyorsunuz. Direksiyon üzerinde logo yok, bu da enteresan, bir Hyundai logosu konulmamış olması, bu otomobilin ileride farklı şekilde lanse edileceğinin bir göstergesi .

IONIQ 5 ile geleceğe dönüş...

430 KM MENZİL SUNUYOR

4 çeker olan IONIQ 5, önde ve arkada yer alan iki elektrik motoru ve 72,6 kWh kapasiteli bataryası sayesinde 305 HP güç, 605 Nm tork değeri sunuyor. Toplam menzili ise 430 km. IONIQ 5’in farklı özelliklerinden biri de şarj soketinden dışarıya 220 v elektrik verebilmesi. 3.700 vatlık kapasitesiyle evde kullanılan tüm elektrikli cihazları çalıştırabiliyor. Hatta bataryası bitmiş elektrikli otomobilleri bile şarj edebiliyor.

BU OTOMOBİLE EGZOZ CEZASI KESMEYİN ARTIK

Öte yandan ilginç bir konuya daha değinmek istiyorum. Hyundai’nin i20 N modeli, fabrika çıkışlı olarak ateşli hatchback diye tabir ettiğimiz özelliklere sahip. Kısacası bir yarış otomobiline yakın özellikleri bulunuyor. Otomobilin motoru çok güçlü, ancak trafikte bazı sorunlara neden oluyor. Örneğin fabrika çıkışta bulunan egzoz sesi nedeniyle trafik polisleri tarafından sürekli ceza kesiliyor. Marka tarafı durumdan şikâyetçi. Otomobil görünümde i20 gibi durduğu için, polislerin arabaya sonradan modifiye ettirildiğini düşünüyorlarmış. Ceza tutanakları kabarmış. Buradan belirtelim; Hyundai i20 N modelindeki tüm özellikler “FABRİKA ÇIKIŞLIDIR” KAAN ZENGİNLİ'NİN HABERİ

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...