Instagram'da önemli değişiklik! 'Tutmayan' özellik kaldırıldı

Düzenleyen:
- Güncelleme:
Instagram'da önemli değişiklik! 'Tutmayan' özellik kaldırıldı

TEKNOLOJİ Haberleri

Instagram ve TikTok… Kıyasıya rekabet içinde olan ve birbirlerini taklit eden iki platform ancak bu defa tam tersi adım attılar. Instagram mağaza sekmesini kapatırken, TikTok alışveriş özelliği başlatıyor.

TikTok ve Instagram, her iki platform da kısa dikey videolara odaklandı ve yatırımlarının önemli bir kısmını kısa biçimli video özelliklerine ayırıyor. Bununla birlikte, her iki sosyal medya ağı da çok daha fazla özellik sunuyor. Ancak Instagram, alışveriş özelliğinden uzaklaşırken, en büyük rakibi TikTok markalar için alışveriş özelliği üzerinde çalışıyor.

Sosyal medya devi TikTok, kullanıcıların doğrudan uygulama üzerinden ürün satın almasını sağlayan alışveriş özelliğini sunmaya hazırlanıyor.

TIKTOK ALIŞVERİŞ ÖZELLİĞİNİ BAŞLATTI

Sosyal medya uzmanı Matt Navarra’nın iddiasına göre TikTok, ABD'de markaların ürünlerini doğrudan TikTok'ta satmasına imkan tanıyan bir uygulama içi ödeme özelliğini sessizce kullanıcılara açtı. Platformda artık bazı popüler markaların ürünleri satılabiliyor.

TikTok'ta alışveriş deneyimi sunan markaların profillerinde küçük bir çanta simgesi yer alacak. Burada kullanıcılar resimler, videolar, açıklamalar ve fiyatlar içeren bir ürün kataloğuna ulaşabilecek. Kullanıcılar ayrıca aynı sepete farklı mağazalardan ürün ekleyebilecek.

TikTok'un alışveriş özelliklerini daha fazla bölge ve markaya ne zaman genişleteceği ise belirsiz.

INSTAGRAM MAĞAZA SEKMESİNİ KAPATTI

TikTok’un alışveriş hamlesi, giderek daha fazla insanın özellikle de gençlerin TikTok'u bir arama motoru olarak kullanmasının ardından geldi. Ancak bu, TikTok'un alışveriş deneyiminde başarılı olacağı anlamına gelmiyor. Buna en iyi örnek Instagram. Zira 2018 yılında Instagram’a alışveriş özelliği eklendi, 2020’de özel bir sekme bile (mağaza) yapıldı ancak 2023’ün başında Instagram'ın sahibi Meta şirketi mağaza sekmesinin kaldırılacağını açıkladı ve artık mağaza sekmesinin bulunmadığını görüyoruz. 

Öte yandan, Instagram, içerik oluşturucuların canlı yayınlarda ürünleri etiketlemesini sağlayan Canlı Alışveriş özelliğini kapattığını da duyurdu. Buna rağmen Meta, Instagram'da alışveriş özellikleri sunmaya devam edeceğini belirtti. 

Bu arada, Instagram'da mağaza sekmesi kaldırıldıktan sonra arayüzdeki sekmelerin sıralamasında değişiklik oldu. Instagram uygulamasına girdiğimizde soldan sağa doğru sırasıyla Ana Sayfa, Arama, Gönderi oluşturma, Reels ve Profil sekmelerini görüyoruz. 

(9to5Mac)

Düzenleyen:  - TEKNOLOJİ
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...