Meta seçimler için harekete geçti: 14 Mayıs 2023 seçimi öncesinde 'operasyon merkezi' kurdu

Düzenleyen: / Kaynak: Haber Merkezi
- Güncelleme:
Meta seçimler için harekete geçti: 14 Mayıs 2023 seçimi öncesinde 'operasyon merkezi' kurdu

TEKNOLOJİ Haberleri  / Haber Merkezi

Teknoloji devi Meta'dan Türkiye'de yapılacak 2023 seçimleri öncesinde önemli bir adım geldi. Üç büyük sosyal medya ve mesajlaşma platformunu elinde bulunduran firma, Seçim Operasyon Merkezi kurduğunu açıkladı. Peki, Seçim Operasyon Merkezi nedir, ne işe yarayacak? Ayrıntılar haberimizde...

Sosyal medya devi seçimler için harekete geçti. ABD seçimlerinin üzerinde sosyal medyanın etkisi çok fazla konuşulmuştu. Türkiye de seçime doğru ilerlerken sosyal medya platformlarında manipülasyon ve dezenformasyon (yanlış bilgi / yalan haber) hızla yayılıyor. Bu nedenle, sosyal medya ağları tartışmaların odağında. 14 Mayıs 2023'te yapılması planlanan seçimler yaklaşırken Facebook, WhatsApp ve Instagram'ın çatı şirketi Meta, sosyal medyadaki manipülasyonu engellemek ve yanlış bilginin önüne geçmek için 'Seçim Operasyon Merkezi' kurdu. Peki, Meta'nın Seçim Operasyon Merkezi ne yapacak? 

AMAÇ SOSYAL MEDYADA YANLIŞ BİLGİLERİN ÖNÜNE GEÇMEK

Meta, 14 Mayıs öncesi Türkiye'de nasıl bir yol izleyeceğini resmi internet sitesi üzerinden duyurdu. İşte Meta'nın açıklamasına göre seçimler öncesinde Instagram, WhatsApp ve Facebook mecralarında izlenecek yol:

META 2023 GENEL SEÇİMLERE NASIL HAZIRLANIYOR?

-14 Mayıs’ta yapılacak genel seçimlerin güvenli ve emniyetli bir şekilde yapılmasına yardımcı olmak amacıyla, uygulamalarımızda asılsız bilgilerin yayılmasını azaltmak ve zararlı içerikleri kaldırmak için insan gücüne ve teknolojiye yatırım yapıyoruz.

-Seçim günü yaklaşırken, potansiyel tehditleri gerçek zamanlı olarak belirlemek ve daha hızlı müdahale edebilmek için Seçim Operasyon Merkezimizi etkinleştiriyoruz.

-Aynı zamanda, seçimler ve çevrimiçi asılsız bilgi konusunda eğitim programları başlatarak Türkiye’de dijital okuryazarlığı geliştirmek için çalışmalar yapıyoruz.

İNSANLARI GÜVENDE TUTMAK İÇİN ZARARLI İÇERİKLERİ KALDIRMA

-İnsanların uygulamalarımızda önemsedikleri konular hakkında açıkça konuşabilmelerini ve bunu yaparken güvende olmalarını istiyoruz. Topluluk Standartlarımız, Facebook ve Instagram’da hangi içeriklere izin verilip verilmediğini herkese açık bir şekilde belirtiyor ve seçimlerle ilgili birçok alanı kapsıyor. Bunlar arasında taciz ve şiddete teşvik politikalarının yanı sıra etnik köken veya din gibi konularda insanlara yönelik saldırıları yasaklayan ayrıntılı nefret söylemi politikaları da yer alıyor. Bu kuralları ihlal eden içerikleri tespit ettiğimiz anda kaldırıyoruz.

-Seçim günü yaklaştıkça, potansiyel tehditleri gerçek zamanlı olarak tespit etmeye ve hızlı bir şekilde aksiyon almaya odaklanan Türkiye Seçim Operasyon Merkezini etkinleştireceğiz. Meta’nın geniş çaplı bu girişimi, şirketimizin farklı departmanlarında çalışan mühendis, hukukçu, araştırmacı ve analiz uzmanlarını bir araya getirecek.

ASILSIZ BİLGİ VE HABERLERLE MÜCADELE 

-Belirli durumlarda, muhtemel şiddete veya fiziksel zarara katkıda bulunabilecek veya oy vermeyi engellemeyi amaçlayan asılsız bilgileri Facebook ve Instagram’dan tamamen kaldırıyoruz. Buna, oy verme tarihleri, yerleri, saatleri ve yöntemleriyle ilgili asılsız haberler de dahil.

-Diğer tüm asılsız bilgi türlerini daha az insanın görmesi için, yayılmasını yavaşlatmaya ve insanları yetkili kaynaklardaki bilgilere yönlendirmeye odaklanıyoruz. Bunu yapmak için, aralarında Türkiye’den Doğruluk Payı ve Teyit’in de olduğu, 90’ın üzerinde bağımsız üçüncü taraf haber doğrulama kuruluşuyla çalışıyoruz.

-Birlikte çalıştığımız doğrulama kuruluşları bir içeriği asılsız olarak sınıflandırdığında, insanların bu içeriği görme ihtimalini azaltmak için içeriğin gösterimini önemli ölçüde düşürüyoruz, içeriği paylaşan veya daha önce paylaşmış olan kişileri uyarıyoruz ve içeriğe doğrulama kuruluşunun bilginin asılsız olduğuna dair hazırladığı makaleye yönlendiren uyarı etiketleri ekliyoruz. Bir içerik “asılsız”, “kısmen asılsız” veya “değiştirilmiş” olarak sınıflandırıldığında bu içeriğe uyarı etiketleri ekliyoruz ve insanların bu içeriği görme ihtimalini azaltmak için içeriğin gösterimini azaltıyoruz.

-Doğrulama kuruluşlarının Türkiye’deki seçimlerle ilgili içerikleri bulmalarını ve sınıflandırmalarını kolaylaştırdık, çünkü son dakika haberleri oluşturan olaylarda özellikle hızlı davranmanın önemli olduğunun bilincindeyiz. Doğruluk kuruluşlarının daha kolay bulabilmesi adına seçimlerle ilgili içerikleri tek bir yerde toplamak için anahtar kelime tespiti kullanıyoruz.

-Aynı zamanda WhatsApp’ta, insanlara şüpheli veya yanlış gibi görünen bir mesaj geldiğinde, onları içeriğin doğruluğunu teyit etmeleri için, doğrulama kuruluşları Doğruluk Payı ve Teyit ile bu bilgileri tekrar kontrol etmeye teşvik ediyoruz.

-Ayrıca kullanıcılarımızın çevrim içi ortamda asılsız haberleri tespit etmelerine ve bunlara karşı harekete geçmelerine yardımcı olmak için “Asılsız Bilgi ile Nasıl Mücadele Edebilirsiniz?” başlıklı kampanyayı hayata geçirdik. Bu kampanya çerçevesinde asılsız bilgilerin nasıl tespit edildiğine ve bu durumda ne yapılması gerektiğine dair bilgiler paylaşan reklamlar için yerel radyo istasyonlarıyla ortaklık kurduk.

-Dijital okuryazarlık eğitimine değer veriyoruz, bu doğrultuda yanlış bilgileri tespit etmeye odaklanan ve Türkiye’de dijital okuryazarlığı geliştirmeyi amaçlayan programlar başlattık. Mart ve Nisan 2023’te, yetişkinlere yanlış bilgilendirme ve seçim okuryazarlığı eğitimi sağlamak için Bilgi Üniversitesi, MediaWise ve Habitat Derneği dahil olmak üzere akademik, medya ve kar amacı gütmeyen kuruluşlarla da iş birliği yaptık.

WHATSAPP'TA VİRAL MESAJLAR

-Geçen yıl, bir defa iletilen herhangi bir mesajın, bir seferde yalnızca bir gruba iletilebileceğini açıklamıştık. 2020’de aynı özelliği iletilme oranı yüksek olan mesajlar için de kullanıma sunduk ve WhatsApp’ta gönderilen bu mesajların sayısının yüzde 70’ten yüksek bir oranda azaldığını gördük.

-İnsanlar ayrıca kendilerini grup sohbetlerine kimlerin ekleyebileceğini kontrol edebiliyor ve bilinmeyen kişileri engelleyebiliyor veya şikayet edebiliyor, böylece gizlilikleri üzerinde daha da fazla kontrol sahibi olmalarına imkan sağlıyoruz.

SİYASİ REKLAMLAR VE ŞEFFAFLIK

-Uygulamalarımızda sosyal meselelerle, seçimlerle veya siyasetle ilgili reklamlar yayınlamak isteyen reklamverenlerin, kim olduklarını ve hangi ülkede yaşadıklarını kanıtlamak için bir doğrulama sürecinden geçmeleri gerekiyor. Şeffaflık ilkelerimize paralel olarak paylaşımların üzerine reklam verenin kim olduğunu gösteren etiketler ekleniyor.

-Ayrıca, insanların daha az reklam görmeyi seçebilmeleri için yeni kontroller de ekledik. Kullanıcılar bu kontrolleri kullandığında etiketlenmiş reklamları görmüyor.

-Tüm siyasi ve seçime dayalı reklamlar, yedi yıl boyunca bulunacak şekilde Reklam Kütüphanemize ekleniyor, böylece herkes  hangi reklamların yayında olduğunu, hedeflemeyle ilgili bilgileri ve bunlara ne kadar harcama yapıldığını öğrenebiliyor.

SEÇİM MÜDAHALESİYLE MÜCADELE

-Seçimlere müdahaleyi engellemek için uzmanlaşmış ekipler oluşturduk. Bu oluşturduğumuz ekipler sayesinde, sofistike ağlar kullanarak kamusal tartışmaya müdahale etmeye çalışan bazı Sayfalar, Gruplar ve Hesaplara, yani koordineli kötüye kullanım (CIB) konusuna odaklandık.

-2017’den bu yana, koordineli kötüye kullanımlar (CIB) nedeniyle dünya çapında 200’den fazla ağı kaldırdık; platformlarımızda bu tarz bir faaliyet tespit ettiğimizde, özellikle de seçimlerle ilgili olduğu durumlarda, aksiyon alıyoruz. Tespit ettiğimiz CIB ağlarını takip etmeye, kaldırmaya ve detaylarını herkese açık olarak paylaşmaya devam edeceğiz. 

(Meta Blog) 

Düzenleyen:  - TEKNOLOJİ
Kaynak: Haber Merkezi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...