NASA'dan heyecan veren açıklama: 5 bin ötegezegen keşfedildi

Düzenleyen: / Kaynak: AA, Space.com
NASA'dan heyecan veren açıklama: 5 bin ötegezegen keşfedildi

TEKNOLOJİ Haberleri  / AA, Space.com

ABD Havacılık ve Uzay Ajansı (NASA), Ötegezegen Arşivi’ne en son eklenen 65 gezegenle "ötegezegen" sayısının 5 bini geçtiği açıkladı. Bilim insanları, 'mini dünyalar' aramaya devam ediyor.

NASA'nın Güney Kaliforniya'daki Jet Propulsion Laboratuvarı (JPL) yetkililerinin açıklamasına göre, gökbilimciler şimdiye kadar 5 bin ötegezegen keşfetti. Bilim camiası tarafından sevinçle karşılanan duyuru, uzay çalışmalarının arttığı bir dönemde geldi. 25 Aralık 2021 günü NASA, 10 milyar dolara mâl olan James Webb Uzay Teleskobunu derin uzayda yeni keşifler yapması için fırlatmıştı.

MİNİ DÜNYALAR VE MİNİ NEPTÜNLER

JPL araştırmacıları söz konusu duyuru metninde, "Şimdiye kadar bulunan 5.000'den fazla gezegen, Dünya gibi küçük, kayalık dünyaları, Jüpiter'den kat kat daha büyük gaz devlerini ve yıldızlarının etrafında kavurucu derecede yakın yörüngelerde bulunan 'sıcak Jüpiterleri' kapsıyor. Bizimkinden daha büyük muhtemel kayalık dünyalar olan 'süper Dünyalar' ve sistemimizin Neptün'ünün daha küçük versiyonları olan 'mini-Neptünler' var. Aynı anda iki yıldızın yörüngesinde dönen gezegenleri ve çökmüş ölü yıldız kalıntılarının yörüngesinde inatla dönen gezegenleri de buna ekleyin." dedi.

NASA Ötegezegen Bilim Enstitüsünde araştırmacı Jessie Christiansen ise, "Bu, sadece bir sayı değil. Her biri yeni bir dünya, yepyeni bir gezegen. Her biri için heyecanlanıyorum çünkü onlar hakkında hiçbir şey bilmiyoruz." şeklinde konuştu.

Teyit edilen ötegezegenlerin yüzde 30'u gaz devlerinden oluşuyor. Jüpiter veya Satürn gibi gazdan oluşan gezegenler, bu sınıfta yer alıyor. Güneş Sistemi’nin dışında, başka yıldızların yörüngelerinde bulunan gezegenlere, 'ötegezegen' ismi veriliyor.

Kaynak: AA, Space.com