Haber bültenlerindeki birinciler siyaseti belirler mi?

A -
A +
 
FOX haber bülteni sunucusu Fatih Portakal, CHP ve müttefiki olan muhalif partilere oy veren seçmenin izlediği bir haber bülteni olarak tanınıyor.
Haber bültenleri arasında reyting sıralamasında diğerlerinin açık ara önünde.
Total izlenmeye bakıldığında Share’i ortalama yüzde 20.
Bu ne demek?
Yani, o zaman diliminde AÇIK OLAN 100 televizyondan 20’si onu izliyor demek.
Demek ki o zaman diliminde ekran başında olanların yüzde 80’i, ya başka kanallarda yayınlanan haber bültenlerini ya da diğer programları izlemekteler.
Peki, haber bültenlerinin yayınlandığı 19.00-19.45 arasındaki zaman diliminde AÇIK OLAN televizyonların oranı ne?
Yüzde 45.
Yani o saat diliminde 100 televizyondan 45’i açık. Buna reyting sisteminde TVR deniliyor.
Bu durumda 20 share alan Fatih Portakal’ın sunduğu FOX haber bülteni açık olan ya da olmayan her 100 televizyondan yalnızca 8-9’u tarafından izlenmekte.
Diğer haber bültenlerine bakıldığında ise sırasıyla Show Haber 10-12 share, Buket Aydın’la Kanal D haber 9-11 share, ATV haber 7-9 share, Star haber 5-6 share, Kanal 7 ana haber (ayrı bir saat diliminde) 4-6 share, Beyaz TV ana haber 2-3 share ile izlenmekte.
Görüleceği gibi açık olan televizyonlardaki seyircinin yüzde 47’si diğer kanallardaki haber bültenlerini tercih etmekte.
Haber bültenleri izleme tercihi aslında bir sosyolojiyi de tarif etmekte.
Muhalif kesim olumsuz, çarpıtılmış ve doğrusu sonra ortaya çıkan yalan haberlerle zehirlendiği için FOX Haber’i tercih ederken diğer kesimler siyasi, ekonomik, sosyo- kültürel eğilimleri ve beğenileri doğrultusunda seçimini yapmakta.
Ağırlıklı bir seyirci grubu ise iktidarı desteklese de fazla tarafgirliği tercih etmiyor. Bu yüzden, içinde haber olmayan ve bol bol gevezelik yapılan bültenler yerine muhalefetin ne dediğini de öğrenebildiği, haber odaklı olup iktidara karşı ön yargısız bültenleri izlemekte.
Sonuçta 19.00-19.45 saat diliminde her 100 televizyonun yalnızca ortalama 45’i açık olduğu için ana akım kanallardaki haber bültenlerini halkın ancak yüzde 30-32’si izlemekte. Bu oranı aslında haber bültenlerinin arkasına konulan Prime Time dizileri de ciddi şekilde belirlemekte.
Kalan seyirci nerede peki?
Söyleyeyim, telefonları başında sosyal medyadan ya da internet sitelerinden bilgi ve haber almakta.
Bu yüzden diyorum ki AK Parti’deki kara delik büyüyor.
İktidar yetkilileri kendilerini ekranda görünce halkın ve seçmenin tamamına ulaşabildikleri hayaline kapılmasın diye hatırlatıyorum bunu.
Kaldı ki Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın şu yaşadığımız vahim durumda bile söyleyeceklerini dört gözle beklemesi gereken bir kitle olması gerekirken, bu konuşmalar reyting sıralamasında ilk 10’a bile zor girdi.
Normal zamanlarda zaten alt sıralarda.
Ne oluyor?
Millet telefonundan bakarak her bilgiyi özet olarak alıyor.
Dolayısıyla mobil ulaşıma öncelik verilmeli, sosyal medya çalışmaları güçlendirilmeli.
 
FUAT UĞUR'UN DİĞER YAZISI İÇİN TIKLAYIN

İSKİ ve doğalgaz patlamalarının altından İBB Kozmik Odası çıkar mı?

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.