Öğretmenin fenomeni olmaz!

- Güncelleme:
Öğretmenin fenomeni olmaz!

Eğitim Haberleri

Türkiye’de ilk defa ‘fenomen öğretmenlik’ bilimsel bir makalede ele alındı. Araştırmaya göre bu furya özellikle Türkiye’nin kırsal bölgelerinde yayılmaya başladı. Çocuk şivesinden mizah devşiriyorlar.

MAHMUT ÖZAY'IN HABERİ - Son yıllarda öğrencileriyle çektikleri videoları sosyal medyada paylaşan ve yüzbinlerce takipçiye ulaşan öğretmenlerin sayısı hızla artıyor. Çocuk istismarını fenomenlik olarak tarif eden öğretmenler okula yardım adı altında para toplayarak bunu kamufle ediyor. Çocuklar öğretmenlerin popülaritesi için tüketimin nesnesi hâline geliyor. Tartışmaların sürdüğü bir ortamda Türkiye’de ilk defa ‘Fenomen öğretmenlik’ saplantısı bilimsel bir makalede ele alındı. Yaptığı kapsamlı akademik çalışma ile istismarı gün yüzüne çıkaran Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Yusuf Kızıltaş ile konuştuk. “MEB, fenomen öğretmenliğe neşter vurmalı” diyen Yusuf Kızıltaş’ın çarpıcı tespitleri şöyle:

ÇOCUKLAR İSTİSMAR EDİLİYOR

Araştırma sonucuna göre özellikle Türkiye’nin kırsal bölgelerinde ve doğudaki okullarda yola koyuluyor. Buradaki çocukların şivelerinden mizah devşiriliyor. Bir anlamda sanal staj belirli bölgelerden başladı. Nihayetinde bütün ülkeye yayıldı. Bu hastalık maalesef okul öncesi kademesine kadar düştü. Sanal kariyer yapma çabasının altında dijital narsizm var. Çocuklar istismar ediliyor ve çocuk hakları ciğneniyor. Üzülerek söylüyorum; paylaşımlarda yer alan video ve fotoğrafları öğrenciler çekiyor. Daha da önemlisi ders işlemek arka planda kalıyor. Bir fenomen öğretmenin sınıfının tabiri caizse enkaz hâlinde bırakıldığını bizzat okulu ziyaret ederek okul müdüründen teyit ettim. Bu oldukça çarpıcı. 

Öğretmenin fenomeni olmaz!

Fenomen öğretmenler takipçi sayılarını artırarak zamanla çeşitli markaların elçiliklerini de yapmaya başlıyor. 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’na göre bu ek gelir getiren bir iş ve suç. 

DEVLET ÂCİZ GÖSTERİLİYOR

Bunu yaparken okula ve öğrencilere yardım tedarik ederek asıl amaçlarını kamufle ediyorlar. Devleti de âciz duruma düşürüyorlar. Bazı fenomenler, şehrin mülki amirlerini, çeşitli siyasilerin ilgisini çekmeye çalışarak suçlarını meşrulaştırıyor. Buna ciddi bariyer örülmesi gerekiyor. Araştırmada fenomen öğretmenlerin sınıfı bir podyuma, öğrencileri de dekora dönüştürüyorlar. Bu hareketler öğrencileri de sosyal medyaya yöneltiyor. Öğrenciler davranış bozuklukları yaşıyor. Öğretmenlerin kendileri ile ilgili paylaşılan videolarda yapılan yorumlarla kötü hissediyorlar. Siber zorbalığa maruz kalıyorlar. Fenomen öğretmenlerin paylaşımlarını takip edenler arasında pedofili, eş cinsel bireylerin sayfaları da yer alıyor. Daha da önemlisi velilere, bu işin MEB’in bir uygulaması olduğuna yönelik telkinlere giriyorlar. 

MEB HAREKETE GEÇMELİ

MEB, fenomen öğretmenlik saplantısına neşter vurmalı. 2017/12 sayılı genelgesinin kapsamı genişletmeli. Sınıf içinde video, fotoğraf çekiminin sosyal medyada paylaşılması yasaklanmalı. Okullarda ve il/ilçe Millî Eğitim Müdürlüklerinde “siber güvenlik komisyonları” kurulmalı. Burada öğrenci ve öğretmenlere dijital dünyadaki istismarlar takip edilip anlatılmalı.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...