Ünlülerin belgeselleri incelendi; çoğu sıkıcı, abartılı ve reklam için yapılıyor

Düzenleyen: / Kaynak: İhlas Haber Ajansı
- Güncelleme:
Ünlülerin belgeselleri incelendi; çoğu sıkıcı, abartılı ve reklam için yapılıyor

Kültür - Sanat Haberleri  / İhlas Haber Ajansı

Farklı üniversitelerden 20 akademisyen tarafından gerçekleştirilen araştırmada ünlülerin belgeselleri incelendi. Belgesellerin objektif bir olarak tasarlanmadığı, imaj ve itibar çalışması için kullanıldığı, sıkıcı ve abartılı olduğu ve özel hayatlarına odaklanarak seyirciye bilinmeyen bilgileri sunduğu ortaya koyuldu.

İstanbul Beykent Üniversitesi Öğr. Üyesi Dr. Merve Çelik Varol, 20 iletişim fakültesi akademisyeninin Q metodu kullanılarak katıldığı bir araştırma yayınladı. Çalışmada ünlü kişilerin belgesellerinin yeni nesil bir halkla ilişkiler aracı olarak nasıl kullanıldığı incelendi.

Araştırmaya İstanbul Beykent Üniversitesi, Marmara Üniversitesi, Gelişim Üniversitesi, Sakarya Üniversitesi ve Esenyurt Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde görev yapan akademisyenler katıldı.

DAHA EĞLENCELİ VE İLGİ ÇEKİCİ OLABİLİR

Varol, araştırmanın literatürde yer alan benzer çalışmalardan farklılaştığını belirterek, “Araştırma, konu ele alış biçimi ve kullanılan araştırma metodolojisiyle alanında bir ilk olma özelliği taşıyor." dedi.

Q metodu, William Stephenson'un 1930'larda başlattığı ve pek çok bilim adamının katkısıyla gelişerek güçlü bir araştırma usulüne dönüşen bir veri analizi metodu olarak kullanılıyor. 

Araştırmada da akademisyenler, dijital platformlarda yayınlanan ünlü belgesellerinin halkla ilişkiler vasıtası olarak görüldüğünü, bu belgesellerin şahsi markalama ve imaj çalışması için yapıldığını bildirdi.

Araştırma ayrıca belgesellerin objektif bir biçimde tasarlanmadığı, imaj ve itibar çalışması olarak düşünüldüğü, sıkıcı olduğu ve özel hayatlarına  odaklanarak seyircilere bilinmeyen bilgileri sunduğunu ortaya koydu.

Varol, "Araştırmanın sonuçları, iletişim çalışmaları veya belgesel yapımında görev alan uzmanlar tarafından kullanılarak daha etkili ve inandırıcı iletişim stratejilerini geliştirilmesine katkı sağlayabilir. Ayrıca bazı katılımcıların belgeselleri sıkıcı bulduğu geri bildirimleri dikkate alınarak, daha eğlenceli ve ilgi çekici belgeseller hazırlanabilir” dedi.

 

Düzenleyen:  - Kültür - Sanat
Kaynak: İhlas Haber Ajansı
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...