Türkiye için özel üretilecek: MG7

Düzenleyen: / Kaynak: Türkiye Gazetesi
- Güncelleme:
Türkiye için özel üretilecek: MG7
Haber

T-Otomobil Haberleri  / Türkiye Gazetesi

Çin devi SAIC çatısı altına girdikten sonra ülkemizde son 3 yıldır varlığını sürdüren köklü İngiliz markası MG’nin Türkiye Distribütörü Doğan Trend Otomotiv, sadece Uzakdoğu’da satılan efsanevi MG7 modeli için Çinlileri ikna etti. Araç Türkiye için özel olarak imal edilecek. İste MG7 ve özellikleri:

Geçtiğimiz günlerde otomotiv gazetecileriyle bir araya gelen MG Türkiye yönetimi hem marka hem de sektör özelinde önemli açıklamalarda bulundu. Doğan Trend Otomotiv CEO’su Kağan Dağtekin, toplantıda MG markasıyla geçen yıl 14 bin 458 adet araç satışıyla Avrupa ülkeleri arasında 5’inci olduklarını dile getirerek; “Önümüzdeki sene 21 bin 230 adet MG’nin satıldığı 4’üncü sıradaki Almanya’yı zorlayacağız. MG elektrik araç satışında da 3 bin 923 adetle dünya sıralamasında 11’inci sırada yer aldık” ifadelerini kullandı.

Türkiye için özel üretilecek: MG7

ÇİNLİLER TÜRKÇE “7” DİYOR

SAIC Grubu ile en çok satan değil daha iyi müşteri ilişkileri olan ve itibarı yüksek satışlara imza atan taraf olmak istediklerini belirten Dağtekin, bu doğrultuda çok yönlü bir iş ortaklığı ilişkisi kurmaya çalıştıklarını dile getirdi. İyi ilişkilerinin örneği olarak Çin'deki birçok yöneticinin “7” kelimesini MG Türkiye ekibinden öğrendiğini dile getiren Dağtekin; “Uzakdoğu'da MG7 modeli edildikten sonra ülkemizde de o kadar çok rağbet gördü ki sosyal medyada, biz bu ürünü SAIC’ten istedik. Sosyal medya talep mesajlarını paylaştık. Türk insanı MG7 almak istiyor dedik. Biz MG7 diye diye onlar da öğrendiler ve planlanan 2025’in Şubat ayında üretim başlangıcı ile bu aracı da Türkiye'ye getireceğiz. Bu tamamen Türk insanının sosyal medyadaki talepleriyle, bize verdiği cesaretle oldu” dedi.

TÜRKİYE İÇİN ÖZEL YATIRIM

MG7 modeli için SAIC tarafının Avrupa'yla ilgili bir planları olmadığını belirten Kağan Dağtekin, sedan gövde tipinin Avrupa’da çok tercih edilen bir segment olmadığını belirterek; “Ama bizden aldıkları yönlendirmelerle ve bizimde elimizi taşın altına koyup belli garantiler vermemizle beraber MG7’nin Avrupa uyumlanması ile ilgili bütçeyi onayladılar ve bu yatırımı yaptılar. Bu bütçeler de ufak rakamlar değil. Sadece uygunluk için yani homologasyon yatırımı 10 milyon dolar civarında bir yatırım gerektirdi. Dolayısıyla 2025’te MG7 modeli ile ilgili ciddi beklentilerimiz var” dedi.

Türkiye için özel üretilecek: MG7

İŞTE MG7’NİN ÖZELLİKLERİ

Haber metnimizin başında da belirttiğimiz gibi MG otomobil tarihinin en köklü markaları arasında. MG7 modelinin geçmişi ise aslına bakarsanız 25 yıl öncesine dayanıyor. İngiliz Rover markası tarafından 1998 yılında tanıtılan MG7, o yıllarda kendi stilini ortaya koyan sportif bir sedandı…

Bugün karşımıza çıkan dikkat çeken tasarımının altında sıra dışı teknolojiler yatan MG7, kaslı gövde yapısı sayesinde oldukça agresif görünüyor. Coupe tarzı tavan çizgisi, fastback konseptindeki otomobile önden ve yandan bakıldığında çok farklı duruş sergilemesine yardımcı oluyor.

Belirgin arka çamurluklar, tam genişlikte LED arka aydınlatmalar, spor otomobil tarzında tam eğimli arka cam, entegre spoiler ve dörtlü egzoz çıkışları ise arkadan bakıldığında bam başka bir hava estiriyor.

Türkiye için özel üretilecek: MG7

MG7, 4.884 mm uzunluğunda bir otomobil. Yüksekliği 1.889 mm, genişliği ise 1.447 mm. Bu ölçülerle aracı Audi A5 Sportback ile A7 Sportback arasında konumlandırmak mümkün. Beş kişilik kabinin içinde, 33 inç boyutunda bir ekran yer alıyor. Aracın iç tarafı da dışı gibi oldukça etkileyici.

183 BEYGİRLİK 1.5L MOTOR

Araç Uzakdoğu'da tanıtıldığından iki farklı içten yanmalı motorla gün yüzüne çıkmıştı. Şarj edilebilen plug-in hibrit seçeneğinin 2025 yılı için planlandığı belirtilirken tanıtılan modelin üstünde 183HP ve 300 Nm tork üreten turbo şarjlı 1,5 litrelik bir motor vardı ve 7 ileri vitesli çift kavramalı DCT otomatik şanzımanla kombine edilmişti. Daha fazla performans isteyenler için ise 254HP güç ve 405 Nm tork üreten turbo şarjlı 2.0 litrelik motor duyuruldu ve 9 ileri otomatik şanzımanla eşleştirileceği belirtilmişti. MG7 sahip olduğu birçok sıra dışı teknoloji, konfor ve güvenlik donanımlarının yanı sıra yaramazlık yapmak isteyenler sportif sürücüler için elektronik sınırlı kaymalı diferansiyeli ve elektronik olarak kontrol edilen süspansiyon sistemiyle şimdilik uzaktan göz kırpıyor.

Düzenleyen:  - T-Otomobil
Kaynak: Türkiye Gazetesi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...