Left
Lamba

HAYIRLI RAMAZANLAR

__:__:__
Lamba
Right

Instagram'dan herkesi kızdıracak özellik: Artık kaçış yok! Her yerde göreceksiniz

Düzenleyen:
- Güncelleme:
Instagram'dan herkesi kızdıracak özellik: Artık kaçış yok! Her yerde göreceksiniz

TEKNOLOJİ Haberleri

Sosyal medya platformu Instagram, artık arama sonuçlarında da reklam gösterecek. Fotoğraf ve video paylaşım uygulaması bunu bazı kullanıcı hesaplarında test etmeye başladı bile.

Çok yakında Instagram'da geçmişte görmediğiniz yerlerde reklamlar görebilirsiniz. Sosyal medya ve teknoloji devi Meta'ya ait platform, işletmelere keşfedilmeleri için daha fazla alan sağlamayı amaçlayan birkaç yeni reklam yerleşimini test etmeye başladı. Bunlardan biri arama sonuçlarında reklam gösterilmesi.

Engadget’in haberine göre, arama çubuğuna gelerek belirli bir terimi aradığınızda (örneğin, ‘makyaj’), ‘sponsorlu’ ifadesiyle işaretlenen gönderileri göreceksiniz. Tıpkı Google aramalardaki gibi reklam gönderileri diğerlerinden ayırt edilebilmesi için ‘sponsorlu’ etiketine sahip olacak.

Bu arada, Instagram ve Facebook'ta artık mavi tik sadece para karşılığında alınacak. Geçtiğimiz günlerde Meta, her iki uygulamada da geçerli olacak mavi tik satışını ABD'de kullanıma sundu ve yavaş yavaş diğer ülkelere yayılıyor. 

Instagram'dan herkesi kızdıracak özellik: Artık kaçış yok! Her yerde göreceksiniz

INSTAGRAM REKLAMLARI RESMEN GÖZÜMÜZE SOKACAK

The Verge’ün haberine göre Meta, son Instagram blog paylaşımında, işletmelerin ürünlerini, içeriklerini ve hesaplarını arama sonuçlarında tanıtmasına izin vermeye başladığını doğruladı.

Şu anda, bu reklam formatı test aşamasında ancak platform, önümüzdeki aylarda dünya çapında kullanıma sunmayı planlıyor.

INSTAGRAM'A ETKİNLİK HATIRLATMALARI GELİYOR

Sosyal medya platformunun yaptığı açıklamaya göre, işletmeler artık gelecekteki etkinlikleri veya lansmanları size hatırlatmak veya sizi bilgilendirmek için yeni bir özelliği kullanacak. Belirli bir etkinlik için uygulamanın ‘reklam hatırlatıcılarını’ aktif ettiğinizde, etkinlik başlamadan bir gün önce, 15 dakika önce ve etkinlik başladığında Instagram'dan bildirim alacaksınız. Bu hatırlatıcılar, diğer herhangi bir Instagram bildirimi gibi görünecek ve kilit ekranınıza düşecek.

Reklamlar Meta'nın can damarıdır ve şirketin üç aylık gelirinin ilk defa düştüğü bu dönemde, reklamlardan para kazanmanın yeni yollarını araması hiç de şaşırtıcı değil. 2021'in dördüncü çeyreğinde Meta’nın reklam geliri 32,64 milyar dolarken, 2022'nin dördüncü çeyreğinde 31,25 milyar dolar olduğu açıklandı. Yıllık reklam geliri de 2021'de 114,93 milyar dolardan 2022'de 113,64 milyar dolara geriledi. Kasım ayında şirket, 11 binden fazla kişiyi işten çıkardı.

(Engadget – The Verge)

Düzenleyen:  - TEKNOLOJİ
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...