Türkiye sadece üretmiyor, oyunu değiştiriyor! Bayraktar TB3 Batı medyasının radarında

Düzenleyen:
- Güncelleme:
Türkiye sadece üretmiyor, oyunu değiştiriyor! Bayraktar TB3 Batı medyasının radarında

TEKNOLOJİ Haberleri

Türk savunma sanayisi son yıllarda yerli ve milli üretimlerle gücüne güç katarken, ihraç başarısı ile dünyanın da dikkatini çekiyor. Özellikle savaşlarda gösterdiği performans ile ilgi odağı olan Bayraktar TB2'nin ardından Baykar, Bayraktar TB3 için kolları sıvadı. Batı medyası gözünü Türkiye'ye çevirirken, "Deniz İHA'sı" olarak adlandırdığı Bayraktar TB3'ü mercek altına aldı.

Bayraktar TB2 ve Akıncı ile yerli ve milli SİHA'ların adını dünyaya duyuran Baykar, Bayraktar TB3 için geri sayıma geçti. Birçok ülkeye ihraç edilen ve Türk savunma sanayisinin gururu olan SİHA'lar dünya basını tarafından yakından takip edilirken, son olarak mercek altına alınan ise çok yakında havalanması beklenen Bayraktar TB3 oldu.

Batı basınının büyük ilgi gösterdiği ve "Deniz İHA'sı" olarak adlandırdığı Bayraktar TB3, TCG ANADOLU'da görev yapacak. Haberde, Bayraktar TB3'e güç verecek TEI tarafından üretilen yerli PD170 motorların Baykar'a teslim edildiği belirtildi.

Geçtiğimiz aylarda açıklamalarda bulunan Baykar Teknoloji Lideri Selçuk Bayraktar, Bayraktar TB3'ün TCG ANADOLU amfibi hücum gemisi üzerinde bulunan kısa pistten kalkış yapabileceğini aktarmıştı.

"İRTİFA YAKIMINDA DÜNYADA SINIFINDAKİ EN İYİ MOTORLAR"

Haberde TEI Genel Müdürü Prof. Dr. Mahmut Faruk Akşit'in şu açıklamalarına yer verildi: "Bizim geliştirdiğimiz motorlar irtifa yakımında dünyada sınıfındaki en iyi motorlar, bu sınıfta 30000 ft'yi geçen başka İHA motoru yok. AKSUNGUR bizim motorlarımızla 30000 ft'yi geçti ve bunlar gerçekten de az yakan motorlar, motorumuz AKSUNGUR'la 49 saat havada kaldı. Son olarak da TB3 için yine bu PD170 serisinden motorlarımızı teslim ettik, Baykar Savunma da bunların entegrasyonuyla meşgul."

BAYRAKTAR TB3 BATININ TAKİBİNDE

Bayraktar TB3 SİHA'nın TCG ANADOLU Amfibi Hücum Gemisi'nde görev alacağı vurgulanırken ilk uçuşun 2022 yılı sonunda yapılacağı ifade edildi.

Türkiye'nin TCG ANADOLU'yu İHA üssü olarak kullanmayı amaçladığını belirten Batı basını, "Ne de olsa Ankara, silahlı insansız hava araçları tasarlama, geliştirme ve yerleştirme yeteneğini etkili bir şekilde gösterdi. Türkiye sadece yeni gemisi için TB3 üretmekle yetinmiyor. TB2'de yaptığı gibi bu İHA'ları da diğer ülkelere ihraç etmeyi hedefliyor" ifadelerine yer verdi.

"TÜRKİYE İHA İHRACAT PAZARINDA GÜÇLÜ BİR OYUNCU"

Haberde, "Uzmanlar, TB3'ün başlangıçta TB2'nin dünya çapındaki operasyonel başarısından yararlanacağını tahmin ediyor. Sonuç olarak, Türkiye İHA ihracat pazarında zaten güçlü bir oyuncu olarak ortaya çıktı" değerlendirmesinde bulundu.

Haberde ayrıca İngiltere Savunma Bakanı Ben Wallace'nın "Türk İHA'ları modern savaşlarda oyun değiştirici oldu" sözlerine de yer verildi. (Star gazetesi)

BAYRAKTAR TB3 TASARIMI VE ÖZELLİKLERİ

Bayraktar TB3’ün tasarımına ve özelliklerine değinmek gerekirse, ebat olarak TB-2’den daha büyük ve TB-2’nin 3 katından fazla yük taşıyabildiği için TB-3'ün kanatlarına daha fazla ağırlık binecek. Bu yüzden SİHA’nın arka ayakları gövdesi yerine kanat altında bulunuyor. TB-3, TB2’lerin geliştirilmiş ve katlanabilen kanat yapısına sahip bir versiyonu olarak tanımlanmakta.

Motoru da daha gelişmiş özelliklere sahip. TUSAŞ Motor Sanayi’nin ürettiği 172 beygir gücündeki (TB2’den yüzde 61 daha güçlü) yerli TEI-PD170 Turbodizel Havacılık Motoru bulunuyor.

Bayraktar TB3'ün özellikleri şu şekilde:

• Kanat açıklığı: 14 metre

• Uzunluk: 8.35 metre

• Yükseklik: 2.6 metre

• Kalkış ağırlığı: 1450 kilogram

• Maksimum seyir hızı: 125 knots-160 knots (300 km/s)

• Faydalı yük kapasitesi: 6 silah istasyonu – 280 kilogram

• Havada kalış süresi: 24+ saat

• Katlanabilir kanatlı

• Kısa pistli uçak gemilerinden otomatik kalkış ve iniş kabiliyeti

• Görüş hattı ve ötesi haberleşme

• SATCOM uydu bağlantısı

Düzenleyen:  - TEKNOLOJİ
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...