TUSAŞ'ın gururu için tarihi anlar! Atak-2 gökle buluştu

Düzenleyen:
- Güncelleme:

TEKNOLOJİ Haberleri

TUSAŞ tarafından geliştirilen Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri ATAK-2 ilk uçuşunu gerçekleştirdi. Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri Projesi kapsamında yerli ve milli imkanlarla geliştirilen ATAK-2 ilk uçuşunda tam not aldı. İlk motor testiyle ABD basının da dikkatini çeken yerli helikopter TSK envanterine girecek.

Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanlığı ile Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ) arasında imzalanan Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri Projesi ile yerli ve milli bir adım daha hayata geçirildi…

ATAK-2 helikopteri iki gün önce motorunun çalıştırılmasının ardından ilk uçuşunu gerçekleştirdi. ABD basının bile övdüğü yerli ATAK-2, ilk uçuşunda tam not aldı.

'TEKNOFEST'E ANKARA'DAN MÜJDELİ SELAM'

Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanı İsmail Demir, ATAK-2'nin ilk kez havalandığı o anları sosyal medya hesabından, "İstanbul'daki TEKNOFEST coşkusuna Ankara'dan müjdeli bir selam ile katılıyoruz" diyerek paylaştı.

https://twitter.com/IsmailDemirSSB/status/1651979215841947649

ABD ATAK-2'Yİ KONUŞTU

 ATAK-2 Türkiye'nin son günlerdeki en büyük gurur kaynaklarından biri olurken, bu gelişme yurtdışında da ilgi çekti. ABD merkezli askeri teknolojileri inceleyen bir internet sitesi, ATAK-2'yi analiz etti. Haberde Türkiye'nin yerli helikopterine ilişkin önemli bilgiler okurlara aktarılırken, özellikle çok kısa bir sürede motor çalıştırma testlerine ulaşmasına vurgu yapıldı.

Amerika Birleşik Devletleri merkezli askeri teknolojileri inceleyen The Warzone isimli internet sitesi, ATAK-2 helikopterini analiz etti. İlgili haberde, T-929 saldırı helikopterinin geliştirilme sürecine özellikle vurgu yapılarak, "ATAK-2 projesinde çalışmalar resmi olarak 2019 yılında başladı ve prototip üzerindeki üretim çalışmaları ancak Ağustos 2022'de onaylandı. Sonuç olarak, Türkiye'nin askeri havacılık faaliyetlerindeki etkileyici hızının bir başka örneği." ifadesi kullanıldı.

TUSAŞ'ın gururu için tarihi anlar! Atak-2 gökle buluştu

Haberde ayrıca Türkiye'nin ilk yerli askeri jeti olan süpersonik yetenekli HÜRJET'in ilk uçuşunu yaptığı da belirtildi. 

PROJEDE 1500 PERSONEL GÖREV ALDI

Öte yandan ATAK-2 Projesi'nin Baş Mühendisi Mehmet Yılmaz, anlaşmanın 2019 yılında imzalandığına ve nisan ayı itibarıyla resmi olarak çalışmaya başladıklarına işaret ederek çok hızlı bir tasarım süreci geçirdiklerini belirtti.

Çok ciddi bir emek bulunduğuna dikkati çeken Yılmaz, proje için çalışan personel sayısının 1000-1500 civarında olduğunu belirterek şu değerlendirmelerde bulundu:

"Tasarım ekibinden program yönetimine, üretim planlamasından üretim mühendisliğine, teknisyenlerimize kadar herkesin çok ciddi emeği var. Burada yaklaşık 500 kişilik tasarım ekibimiz var. Hepsi konularında uzmanlaşmış ekipler, gövde tasarımını bir ekibimiz yapıyor. Transmisyon, çok özel bir ünite zaten, helikopterin gücünü kontrol ettiğimiz yer. Orayı bir ekibimiz yapıyor. Rotor tarafındaki tasarımı bir ekibimiz yapıyor. Motor entegrasyonu için ayrı bir ekibimiz var. İniş takımını kendimiz tasarladık, burada ürettirdik. Alt sistemlerimizin birçoğu yerli, yerlileştiriyoruz, yerli alt yüklenicilerle çalışıyoruz.

TUSAŞ'ın gururu için tarihi anlar! Atak-2 gökle buluştu

Yakıt sistemimizi yerli bir alt yüklenicimize tasarlattık, ürettik, test ettik, taktık. İniş takımımıza benzer şekilde transmisyonumuzu kendimiz tasarlıyoruz, üretiyoruz. Rotorumuzu kendimiz tasarlıyoruz, üretiyoruz. Pallerimiz mesela çok özel bir teknolojidir. ATAK'la beraber başladığımız, GÖKBEY'le üzerine koyduğumuz ATAK-2 ile de son noktasına geldiğimiz ciddi bir teknoloji. Bunu da kendimiz tasarlayıp, üretiyoruz. Yani tamamen bu ürün bizim diyebiliriz.

Burada tasarımcısından planlamacısına, üretimine, teknisyenine kadar çok ciddi bir emek var. Özellikle son dönemde bu emeği helikopter üzerinde çok rahat görebilirsiniz. 24 saat, 3 vardiya esasına göre çalıştı arkadaşlar. Gece gündüz burada neredeyse yemeden, içmeden, uyumadan da diyebilirim. Bazen öğünlerini bile atlayarak çok ciddi efor sarf ettiler. Çok özverili çalışarak ürünü bu hale hep beraber getirdik."

HARP VE SİLAH SİSTEMİYLE DONATILACAK

Helikopterin özelliklerine ilişkin de bilgiler veren Yılmaz, ATAK-2, taarruz helikopteri olduğu için, taşıyabileceği faydalı yük ve manevra kabiliyetinin önem taşıdığını, bunun için de güçlü motorlara sahip olması gerektiğini ifade etti.

Helikopterin 2500 beygir gücündeki motorlara sahip olduğuna işaret eden Yılmaz, helikopterin maksimum kalkış ağırlığının 11,5 ton olduğunu bildirdi.

Düzenleyen:  - TEKNOLOJİ
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...