Sanal gerçek, hayal hakikat! 'Virtual Landscapes' sergisinde 9 VR filmi tecrübe edilebiliyor

Düzenleyen:
- Güncelleme:
Sanal gerçek, hayal hakikat! 'Virtual Landscapes' sergisinde 9 VR filmi tecrübe edilebiliyor

Türkiye Cumartesi Haberleri

İstanbul’daki Müze Gazhane’de yapılan “Virtual Landscapes” adlı sanal gerçeklik sergisi, 9 VR filmiyle sıra dışı bir tecrübe vadediyor. Serginin düzenleyicilerinden Virgile Mangiavillano, VR teknolojisinin ileride sinemayı daha çok etkileyeceğini söylüyor.

MURAT ÖZTEKİN'İN HABERİ - Kısaca VR olarak adlandırılan sanal gerçeklik, sinema ve sanat dünyasını sarmaya devam ediyor... Bu sene ikinci defa yapılan “Virtual Landscapes” adlı sanal gerçeklik sergisi, İstanbul’daki Müze Gazhane’de kapılarını açtı. Bugün ve yarın açık kalacak sergi, uzayda ve hayaller arasında dolaşılan 9 filmle seyircilerine sıra dışı bir tecrübe vadediyor.

Fahad Rehman ve Virgile Mangiavillano’nun Türkiye’de kurduğu platform olan VR Future’ın ev sahipliği yaptığı ücretsiz sergide; prestijli film festivallerinin VR bölümlerinde öne çıkan filmler gösteriliyor. Uluslararası sanal gerçeklik (VR) ağı Galaxy Network’ün düzenlediği faaliyet, Türkiye’nin yanı sıra farklı ülkelerde eş zamanlı olarak gerçekleşiyor.

OYUNLU SİNEMA!

Türkiye gazetesinin sorularını cevaplayan Fransız Virgile Mangiavillano, “Bence bir sanal gerçeklik (VR) filmi, video oyunu ile geleneksel filmin arasında bir yerde duruyor. Etkileşimlere, kullanıcının bakış açısına ve yazılan senaryoya göre bir hâlden diğerine geçen bir akordeon gibi olduğunu düşünüyorum. Video oyunları, onlarca yıldır daha yüksek sanatın çok altında görüldü. Günümüzde ise sinema sanatı ve video oyunları arasındaki ilişki çok kuvvetli” diyor.

Sanal gerçek, hayal hakikat! 'Virtual Landscapes' sergisinde 9 VR filmi tecrübe edilebiliyor
Virgile Mangiavillano

VR, SİNEMANIN VAZGEÇİLMEZ BİR ARACI OLACAK

Mangiavillano, VR teknolojisinin sinemayı nasıl değiştirdiğini ise şu sözlerle anlatıyor: "VR teknolojisi, insanların izledikleri şey üzerinde daha fazla özgürlüğe sahip oldukları ve içerikle daha çok etkileşime geçtikleri farklı bir seyir tecrübesi sunuyor. Buna rağmen bütün film yapımcıları, teknolojinin geleneksel film ve sinema ile aynı düzeyde hikâye anlatımı sağladığına inanmıyor. Ama bu, bir kalite meselesi değil, anlatım tercihi. Yine de zaman geçtikçe, VR filmleri için kullanılan oyun motoru Unreal Engine’de oluşturulan VR ortamları giderek daha iyi hâle geliyor.

Bu özellikle uluslararası alanda başarılı olan “The Mandalorian” dizisinde çok barizdi. VR teknolojisi, yavaş yavaş film sinema endüstrisi için vazgeçilmez bir araç hâline geliyor. VR’ın sinema üzerindeki etkisi sağlamlaşıyor. Mekâna dayalı eğlencenin VR içeriği ile büyümesi de devam ediyor. Artık bir grup arkadaşın, anlatıya dayalı bir sosyal VR deneyimini birlikte tecrübe edebileceği, geniş bir alandaki yeni bir sinema biçimini hayal edebiliriz..."

SERGİDE ÖNE ÇIKAN BAZI FİLMLER

>>Seyirci, fezada Ay’dan Mars’a ve ötesine ilerleyen bir VR yolculuğu olan “2nd Step” filminde kendini keşfedilmemiş dünyaların ortasında bulunuyor.

>>Faaliyette Edvard Munch’un dehşetin evrensel simgesi olan meşhur “Çığlık” tablosuyla hemhâl olmak da mümkün... “The Scream VR” eser Munch’un tablosunun sanal gerçeklikteki karşılığı oluyor. Tabloya dayanan “The Scream VR”, izleyiciyi ressamın saplantılarını keşfetmeye, etkileşimli ve duyusal bir sanal gerçeklik tecrübesiyle çalışmaya götürüyor.

>> “HanaHana Multi-Bloom” ise seyircileri parlayan bir güneşin kıpkırmızı bir göle ve yalnızca anıtsal kalıntılarla dolu ıssız kumlu adalara vurduğu, gerçeküstü bir evrene çekiyor. Eser, çok kullanıcılı ve etkileşimli bir tecrübe vadediyor.

>> “Biolum” da ışık saçan hayvanların yaşadığı etkileyici bir dünyayı keşfetmek için okyanusun keşfedilmemiş derinliklerine yapılan bir dalış mahiyetinde. Film seyirciyi meşhur deniz bilimcisi EVA’nın rehberliğinde uçurumları keşfeden bir dalgıç 
rolüne sokuyor.

Sanal gerçek, hayal hakikat! 'Virtual Landscapes' sergisinde 9 VR filmi tecrübe edilebiliyor

HAFTANIN AJANDASI

“Çizebildiğim Kadar”
Merhum sanatçı Şafak Tavkul’un eserlerini bir araya getiren Yeni Sanat Vakfının hazırladığı “Çizebildiğim Kadar” başlıklı sergi, yarına kadar AKM’de ziyaret edilebiliyor.

Dijital hayvanlar
Kültür ve Turizm Bakanlığının katkılarıyla hayata geçirilen holografik ve dijital hayvanlar âlemi sergisi “DigiZoo”, 30 hayvanı AKM’de ziyaretçilerle buluşturuyor. Çocuklara hitap eden sergi, dinozorlardan Anadolu kedisi karakulağa kadar enteresan hayvanların dünyasında dijital bir tecrübe vadediyor.

90’lara yolculuk...
Salt’ın Beyoğlu ve Galata binalarında yer alan “Sahnede 90’lar” sergisini görmek için son haftalar... 12 Şubat’a kadar ücretsiz ziyarete açık olan sergide, sahne ve performans kavramları etrafında Türkiye’nin 1990’lı yıllarından sanat üretimleri bir araya geliyor.

Gençler sahnede
İş Sanat’ın genç müzisyenlere sahne tecrübesi kazandırmak amacıyla gerçekleştirdiği “Parlayan Yıldızlar” konserleri devam ediyor. İş Kuleleri Salonunda gerçekleşen konserlerde, 6 Şubat akşamı Şule Berna Kontaş (çello) ve Kağan Berişa (korno) sahne alacak.

HAFTANIN KİTAPLARI

Geleceğin meseleleri
Kronik Kitap’ın “Dakikalar İçinde” adlı kitap serisinin “Gelecek” eseri raflardaki yerini aldı. Eser, insansı robotlardan gen terapisine, gezegenleri kolonileştirmekten yapay zekâya kadar geleceğe dair pek çok meseleyi kısa ve sathi bir şekilde açıklıyor. Resimli eser, keyifli bir okuma sunuyor.

“Ateş” Mardin’de
Buket Uzuner’in iklim değişikliğine odaklandığı “Tabiat Dörtlemesi”nin son romanı “Ateş” okurlarıyla buluşuyor. Yazar, Everest Yayınlarından çıkan eserinde gazeteci Defne Kaman ve dostlarını kadim şehir Mardin’e taşıyarak seriyi tamamlıyor. Kitap, eski efsaneler ve paganist mitlerle yoğruluyor.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...