Yazıcıoğlu'nun ölümü kaza mı suikast mı?

Yazıcıoğlu'nun ölümü kaza mı suikast mı?
GÜNDEM Haberleri

Helikopter kazası, hâlâ esrarını korurken, Malatya'da yürütülen soruşturmada, kaza bölgesine aynı gün ulaşıldığı belgelendi. Görüntülerdeki, enkazdan cihaz söken üniformalı kişiler ise şüpheleri daha da artırdı...

Siyasetin mücadele adamı Büyük Birlik Partisi'nin merhum Genel Başkanı Muhsin Yazıcıoğlu ve 5 kişiyi taşıyan helikopter 25 Mart 2009'da saat 14:35'te Kahramanmaraş Çağlayancerit'ten havalanmıştı. Helikopterdekiler Yozgat Yerköy'deki mitinge yetişmeye çalışıyordu. Keyifleri yerindeydi, hatta Yazıcıoğlu'nun helikopterden yaptığı son telefon görüşmesini İHA muhabiri İsmail Güneş kayda almıştı. Ancak helikopterle 15:03'te bağlantı kesildi. Saat 15.26'da gazeteci Güneş, 112 acil servisi aradı ve yardım istedi. Güneş, 112'yi 7 defa aradı ancak enkaza 47 saat sonra ulaşıldı.
Helikopter kazası ile ilgili ortaya atılan iddialar o kadar çoktu ki, yetkililer işin içinden çıkamaz hale geldiler. Günler günleri kovalıyor ama olayın aydınlatılması ile ilgili bir adım bile atılamıyordu. Cumhurbaşkanı Abdullah Gül olaya el koyarak Devlet Denetleme Kurulu'nu devreye soktu. TBMM de kurduğu araştırma komisyonu ile olayı aydınlatmaya çalıştı. Hâlâ tam olarak sebebi ortaya çıkmayan kazanın! ardından ortaya çıkan bazı veriler suikast ihtimalini güçlendirdi. İşte tüm iddialar:
Kazanın duyulmasının ardından arama-kurtarma çalışmaları başlatıldı. Ancak bu çalışmalar dönemin Kayseri Valisi Mevlüt Bilici'den gelen "Bana gelen bilgilere göre, kurtarma ekipleri olay yerine ulaştı. Muhsin Yazıcıoğlu yaralı, şuuru açık. Erkilet Havaalanı'na inecek, oradan fakülteye götürülecek. Bir ayağı ile kaburgasında kırık var" sözleri arama kurtarma çalışmalarının aksamasına yol açtı. Vali Bilici daha sonra bu bilgiyi polisten aldığını itiraf etmişti.
O gün helikopterin 2 saat 20 dakika havada kalacak yakıtı vardı. Gidecekleri yol ise 1 saat 20 dakikaydı. Yapılan incelemelere göre; kaza bölgesi hava şartları o gün görerek uçuşa elverişli değildi. Görüş mesafesi 2 kilometrenin altında bulunuyordu ve pilot sadece Kahramanmaraş meydanına ait meteorolojik bilgileri almıştı.


O GÜN RADAR ARIZALIYDI!
Kazanın olduğu gün bölgeyi takip eden radarın arızalı olduğu söylendi. Ancak daha sonra radarın arızalı olmadığı sadece kazanın olduğu 15.03 sularında radarın karardığı ortaya çıktı. Hava Kuvvetleri Komutanlığı kaza bölgesinin 74 km çevresinde herhangi bir savaş uçağı bulunmadığını açıklamış ancak daha sonra da Malatya Cumhuriyet Savcılığı'na gönderilen 27.05.2011 tarihli yazıda saat 14.59.47'de olay mahallinde 28.5 km uzaklıktan iki F16 ve F4 uçağının geçtiği kabul edilmişti.
CHP Milletvekili Tacidar Seyhan da kazanın ardından "Telekomünikasyon Kurumu'ndan ilgili aracın sicilini istedim. Görünen ELT cihazı ile kazadaki ELT cihazı farklı bulundu. Ya kazadan sonra uçağa monte edildi ya da bu cihaz helikoptere izinsiz olarak takıldı. Çünkü helikopterin ruhsatnamesinde farklı ELT cihazı görülüyor" açıklaması ile soru işaretlerini artırmıştı.
Kazanın! ardından ortaya çıkan görüntüler ise olayın seyrini tamamen değiştirmişti. Görüntüleri izleyen Gül'ün "Bana video geldi. Birileri cesetlerle ilgileniyor, birileri vida söküyor. Cihazları keçiler gelip söküp götürmedi" sözleri ise şok bilgi olarak tarihteki yerini almıştı. Cumhurbaşkanı'nın bahsettiği 48 saniyelik kayıtta iki yıldır kayıp olan helikopterin beyni durumundaki cihazlar asker kıyafetli kişiler tarafından sökülüyordu.


ÇENESİ KIRIK NASIL KONUŞTU?
Kaza sonrasında 112 ile birçok defa konuşan İHA muhabiri İsmail Güneş'e yapılan otopside bacağı ve kaburgasının yanı sıra çenesinin de kırık olduğu belirlendi. Çenesi kırık bir insanın bu kadar net konuşmasının zor olacağı gerçeğinden hareketle, kaza sonrasında çenesinin kırıldığı iddiaları gündeme getirilmişti. Helikopter düştükten 5 gün sonra cesedi, enkazın güneydoğu istikametinde 500-600 metre aşağıda bulunan Güneş'in bölgeye nasıl geldiği de kafaları karıştıran bir diğer konu olmuştu.
Kazanın ardından Yazıcıoğlu ve beraberindekiler 3 gün boyunca aranmıştı. Ancak Malatya'da yürütülen soruşturmada enkaza, kazanın olduğu gün ulaşıldığı belgelendi. Savcılığa gönderilen askeri görev çizelgesi kayıtlarında, arama-kurtarma çalışmalarına katılan iki askerî helikopterin 25 Mart günü enkazın bulunduğu bölgede olduğu ortaya çıkarken çizelgede, helikopterlerin güzergâhı, uçuş bilgileri yer alıyor.
Merhum Yazıcıoğlu, daha önce de birçok defa ölümcül kaza atlatmıştı. Kaza sonrasında BBP yetkilileri, Yazıcıoğlu'nun daha önce 17 defa büyük kaza atlattığını hatırlatarak 18'inci kazayı da atlatacağı ümitlerini dile getirmişlerdi.













UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...