İhlas Koleji'nden uluslararası akademik başarı: Öğretmenlerin çalışmaları USOS 2025'e katılacak

İhlas Koleji 23. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS-2025) iki bilimsel bildiriyle yer almaya hak kazandı. Kolej öğretmenlerinden Şüheda Üstünel ve Fatma Asuman Yavuzer, okulda yürütülen yenilikçi yaklaşımları temel alan çalışmalara imza attı. İhlas Koleji Genel Müdürü Hakkı Okur "Üniversite iş birlikleriyle öğretmenlerimizi güçlendiriyoruz" dedi.
23-26 Ekimde Ankara'da düzenlenecek USOS 2025'e İhlas Koleji de iki bilimsel çalışmayla katılacak.
Zorlu kör hakem değerlendirme sürecinin ardından kabul edilen bu bildiriler, kolejin başarılı eğitim uygulamalarının akademik düzeyde takdir gördüğünün canlı bir ispatı oldu.
"ÖĞRENCİLERİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİNİ GÜÇLENDİRDİ"
İhlas Koleji öğretmenlerinden Şüheda Üstünel, "Afet Bilinci Kazandırmada Sosyobilimsel Entegrasyonlu STEM Uygulamalarının Etkililiği başlıklı bildirisiyle, ilkokul düzeyinde afet bilinci kazandırma süreçlerine yenilikçi bir bakış sundu.
Üstünel "Bu çalışma, öğrencilerin afet anında doğru karar verme, iş birliği yapma ve mühendislik tasarım becerilerini geliştirmeyi hedefliyor. Çalışmada yer alan öğrenciler, probleme özgün çözümler ve prototipler geliştirerek hem STEM alanlarına ilgilerini artırdı hem de problem çözme becerilerini güçlendirdi" dedi.
"Dokuz Tip Mizaç Modelinde Algı Farklılıkları: Öğrenci Profillerine İlişkin Veli ve Öğretmen Tahminlerinin Uyumu" başlıklı bildirisiyle öğrencilerin farklılıklarını anlamaya yönelik çalışmaların önemini vurgulayan Fatma Asuman Yavuzer ise, "Bu araştırma, öğretmen ve velilerin öğrenci mizacı konusundaki algı farklılıklarını inceleyerek bireyselleştirilmiş öğrenme ortamlarının gerekliliğine dikkat çekti" diye konuştu.
"EĞİTİMDE YENİLİKÇİLİĞİ BİR KÜLTÜR HALİNE GETİRDİK"
İhlas Koleji Genel Müdürü Hakkı Okur, öğretmenlerinin uluslararası başarısını şu sözlerle değerlendirdi:
"Eğitimde yenilikçiliği bir kültür haline getirmek, İhlas Koleji olarak en büyük önceliklerimizden biridir. Bu doğrultuda öğretmenlerimizin mesleki gelişimlerini çok önemsiyor ve destekliyoruz.
Düzenlediğimiz hizmet içi eğitimler ve üniversite iş birlikleriyle öğretmenlerimizi güçlendiriyoruz.Öğretmenlerimizin bu eğitimler sonucunda geliştirdikleri ve sınıf içinde uyguladıkları yenilikçi yaklaşımların akademiye katkı sağlaması, geleceğe yön veren çalışmaların ortaya çıkması bizler için büyük bir gurur kaynağıdır. Uluslararası bir kongrede titiz hakem süreçlerinin ardından sunulmaya layık görülen bu bildiriler, öğrencilerimizin üst düzey düşünme, problem çözme ve iletişim becerilerini merkeze alan çağdaş eğitim anlayışımızın doğruluğunu bir kez daha göstermiştir.
Bilimsel yaklaşımların eğitim sistemimizi güçlendirdiğine inanıyoruz; öğretmenlerimizin sürekli gelişimi için tüm imkânlarımızı seferber etmeye devam edeceğiz."
USOS'UN ÖNEMİ
USOS sınıf öğretmenliği ve ilkokul eğitimi alanında çalışan akademisyenleri, öğretmenleri ve öğrencileri bir araya getiren bilimsel platform olarak biliniyor.
İngilizce "International Symposium on Primary School Teacher Education" (IPTES) olarak da bilinen sempozyumun oturumlarına Türkiye’nin dışında farklı ülkelerden akademisyenler, öğretmenler ve lisansüstü öğrenciler katılıyor.
USOS’ta sunulan bu bildiriler, her yıl hakemli süreçlerden geçerek özel yayınlarda yer alıyor. İngilizce de yayınlanarak uluslararası akademik literatüre giriyor.
Her yıl düzenlenen bu ulusal ve uluslararası sempozyum, öğretmen eğitimiyle ilgili araştırmaların, uygulama örneklerinin ve yeni öğretim yaklaşımlarının paylaşılmasını hedefliyor.
Sempozyum, Sınıf Öğretmeni Eğitimcileri Derneği (SÖED) tarafından organize ediliyor ve her yıl farklı bir üniversitenin ev sahipliğinde gerçekleşiyor. 2024’te Harran Üniversitesi’nde yapılan etkinlik bu yıl Gazi Üniversitesi iş birliğiyle düzenlenecek.