BTK harekete geçti: Telefon ve internette şikâyetin faturası olacak

Düzenleyen:
- Güncelleme:
BTK harekete geçti: Telefon ve internette şikâyetin faturası olacak

Ekonomi Haberleri

Fahiş faturalar BTK'yı harekete geçirdi. Telefon ve internet faturaları şikâyet edilebilecek, şikâyet oranı toplam fatura sayısının yüzde 1'ini aşarsa operatöre ceza kesilecek. Ceza, net satışların yüzde 2'sine kadar uygulanabilecek. Öte yandan BTK, ceza yiyenleri ifşa edebilecek.

CEVDET FIRAT AYDOĞMUŞ'UN HABERİ - Telefon ve internet faturalarına yönelik artan şikâyetler, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunu (BTK) harekete geçirdi. Elektronik haberleşme sektöründe tüketici haklarını korumayı amaçlayan BTK, telefon ve internet faturalarıyla ilgili ücret şikâyetlerinin toplanacağı yeni bir sistem geliştirdi.

Hazırlanan taslak düzenlemenin hayata geçmesi ile birlikte, mevcutta 2G, 3G ve internet servis sağlayıcılarının ayrı ayrı raporladığı şikâyet sistemi tekilleştirilecek. Yeni işletmeciler yükümlü olarak sisteme dâhil edilirken, 200 binden fazla abonesi olan bütün işletmeciler de fatura şikâyetlerine karşı sorumlu tutulacak. Vatandaş, hizmet aldığı operatör ya da internet servis sağlayıcının sunduğu konuşma süresi, internet kullanım süresi, tarife, hizmet, indirimler, kampanyalar ve vergi de dâhil olmak üzere toplam ücret gibi bütün konuları hizmet aldığı işletmesine şikâyet edebilecek. Ayrıca ön ödemeli hatlara yüklenen kredi tutarları da şikâyete konu olabilecek.

GELİRİN YÜZDE 2’Sİ KADAR CEZA

İşletmeler, kendilerine ücretler konusunda gelen şikâyetleri her ay derleyecek. Ocak, nisan, temmuz ve ekim ayı sonlarında ise toplam fatura tutarları içerisindeki şikâyet oranını gösteren tablolar BTK’ya sunulacak. Şikâyet oranları, eğer toplam düzenlenen fatura sayısının yüzde 1’ini aşarsa, şirketlere aştığı dönemki net satış gelirinin yüzde 2’si kadar ceza kesilebilecek.

BTK DENETLEYECEK

İşletmelerin şikâyet sayısını doğru bildirip bildirmediği ise BTK tarafından denetlenecek. Operatör ve internet servis sağlayıcısı gibi tüm işletmelerin çağrı merkezleri ile irtibatlı olan BTK, “ücret şikâyeti” konu başlıklı bildirimleri ayrı bir dosya olarak ele alacak. Eğer yoğun şikâyet gelen operatör ve internet servis sağlayıcıları şikâyet sayısını az gösterirse resen inceleme başlatılacak.

İFŞA EDİLECEKLER

BTK, istenilen hizmet kalitesi oranlarını tutturamayan işletmelerin ölçümlerine ilişkin raporların tamamını veya bir bölümünü internet sitesi üzerinden yayınlayabilecek. Taslak düzenlemenin 1 Temmuz 2023’te hayata geçmesi öngörülürken, o tarihe kadar yapılan şikâyetler de değerlendirmeye alınacak.

Düzenleyen:  - Ekonomi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...