Türkiye'de İş Dünyası'nın 14. sayısının lansmanında zirve: Dijitalleşme ortak paydamız

Düzenleyen:
- Güncelleme:
Türkiye'de İş Dünyası'nın 14. sayısının lansmanında zirve: Dijitalleşme ortak paydamız

Ekonomi Haberleri

Kripto para borsasından e-Ticaret’e, ticarileşmeyi bekleyen fikirlerden gelecekteki fırsatlara kadar birçok konunun konuşulduğu Dijital Ekonomi Zirvesi, 4 panelle, iş dünyasına farklı bir pencereden baktı...

EKONOMİ SERVİSİ

İhlas Medya Grubu bünyesinde yayınlanan Türkiye’de İş Dünyası dergisinin yeni sayısı okuyucularıyla ve iş dünyasıyla buluştu. Derginin yeni sayısıyla eş zamanlı olarak ‘Dijital Ekonomi Zirvesi’ düzenlendi. Önceki gün Bilgiyi Ticarileştirme Merkezi’nde (BTM) düzenlenen programda, bütün yönleriyle ‘dijitalleşen ekonomi’ konuşuldu.

Derginin yeni sayısının tanıtımı, Türkiye’de İş Dünyası Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Celal Toprak’ın konuşmasıyla başladı. Dijitalleşmeyen ekonomilerin geleceğinin olmadığını dile getiren Toprak, dergide bu konunun ayrıntısıyla işlendiğini anlattı. Zirvenin ev sahibi BTM’nin Genel Müdürü İbrahim Elbaşı, dergi sayesinde yatırımcıların ve girişimcilerin aynı ortamda buluştuğunu dile getirdi.

Uluslararası Rekabet Araştırmaları Kurumu Derneği (URAK) Başkanı Erkan Gürkan ‘Beni Hafife Alma’ projesini anlattı ve her bir ferdin kendini ortaya koyma projesinin detaylarını iletti. İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkan Yardımcısı olan İsrafil Kuralay, “Dijitalleşme, bir yandan kendi ekonomisini oluştururken, diğer taraftan geleneksel ekonomilerin dijitalleşmesi sayesinde yeni alan açıldı. BTM bu anlamda dünyaya örnektir” dedi. Daha sonra Dijital Ekonomi Zirvesi kapsamındaki panellerde “Ticarileşmeyi Bekleyen Fikirler ve Başarı Hikâyeleri” katılımcılarla paylaşıldı.

İlk panelin moderatörlüğünü Dijimod Kurucusu Doğukan Kılıç üstlenirken, konuşmacılar şu şekildeydi: TAMPF Başkanı Alp Özpamukçu, Arche Robotics Kurucusu Koray Aydoğdu, Phoenix Energy Kurucusu Yusuf Furkan Ergür, Glocalzone Kurucusu Doğan Turan ve Varmı APP Kurucu&CEO’su Halil İbrahim Yüksel.

İkinci panelde ise moderatörlük koltuğunda BLM Bilişim Genel Müdürü Levent Karadağ yer aldı. “Kripto Para Borsaları Piyasa İçin Ne Değer Üretmeli?” başlıklı panelde, Kriptomeda Kurucusu Eray Dengiz, Gate TR Pazarlama ve İş Geliştirme Direktörü Didem Gülyuva, OKX Türkiye Pazarlama Direktörü Ahmet Onur Yeygün, Phemex Türkiye Pazarlama Yöneticisi Tuğçe Düzen, Kripto Para Uzmanı Oytun Es görüşlerini paylaştı.

Panelde bazı kripto borsalarında çöküşler yaşanırken, yatırımcıyı koruyan uygulamalardan bahsedildi ve piyasanın kanuni çerçeveyle güçleneceği vurgusu yapıldı. Paneller haricinde sunumlar da yapılan zirvede Kuantum Araştırma Kurucusu Volkan Kılıç “Dijitalleşmenin Ekonomiye Etkisi” başlıklı bir sunum gerçekleştirirken, İhlas Dijital Varlıkları Reklam Genel Müdürü Volkan Ormanlı da “Dijitalleşmenin Markalaşmaya Etkisi”ni anlattı.

Türkiye'de İş Dünyası'nın 14. sayısının lansmanında zirve: Dijitalleşme ortak paydamız

E-TİCARET'TE BÜYÜME ÇOK DAHA HIZLANACAK

Ülkemizde hızlı büyüyen e-Ticaret’in e-İhracat’ta yeni fırsatlara yol açması da gazetemiz Ekonomi Müdürü Canan Eraslan’ın moderasyonundaki panelde konuşuldu. Sektörün yeni markalarından Vartabi’nin Genel Müdürü Gonca Soyluoğlu, getirdikleri sistemle hediyede imece usulünü oturttuklarını, yeni gelinin buzdolabından, öğrencinin bilgisayar ihtiyacına kadar her şeyin buna konu olabileceğini belirtirken, e-Ticaret’teki büyümenin pandemiden sonra beklentinin çok üzerine çıktığını, önümüzdeki ilk 6 aydaki hedefin 2,3 milyar TL olduğunu belirtti.

YATIRIM VE İSTİHDAM ARTTI

Yıldız Holding bünyesindeki eStar Global’in Genel Müdürü Sadem Pehlivan, e-Ticaret kanalını önceleri “Ne yani, internetten çikolata mı alacağız” şeklinde değerlendirirken, bugün ABD’ye çikolata gönderebilir duruma gelindiğini ifade etti. Pehlivan, Türkiye hariç 8 ülkede atıştırmalık hassas ürün satışı yaptıklarını dile getirdi.

Hepsiburada’nın Ticari Grup Başkanı Murat Büyümez de, 150 milyon çeşit ürün satışı ile e-Ticaret ve e-İhracat’a katkı sağladıklarını söyledi. Platformda yeni bir açılımın sinyalini veren Büyümez “Tüketici talebi sayesinde çalışan sayımız pandemide üç kat arttı, sektörde yatırımlar katlandı” diyerek büyümenin hızlanacağına dair verilerden söz etti. KOBİ’leri e-İhracat yolculuğuna hazırlayan Envoyo’nun COO’su İpek Güler ise, e-İhracat için kendilerine gelen KOBİ’ler için yol gösterdiklerini, ilk pazar olan İngiltere’yi ABD, Afrika ve Orta Doğu’nun izlediğini dile getirdi.

Dijital dönüşüm yolculuğuna başlayan firmalarla iş ortaklığı yaptıklarını söyleyen Tempo BPO CEO’su Taylan Akalın da “Firmaların dijital dönüşüm yolculuklarında güvenilir, vizyoner ve yenilikçi bir iş ortağı olarak onlarla beraber yürüyoruz” dedi. 

Düzenleyen:  - Ekonomi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...