Türkiye Gazetesi E-Gazete
Türkiye Gazetesi
Arama
SON DAKİKA YAZARLAR BİZİM SAYFA GÜNDEM POLİTİKA EKONOMİ DÜNYA SPOR YAŞAM RESMİ İLANLAR HABER JET İzle
Türkiye Gazetesi
Türkiye Gazetesi
E-Gazete 04:45
Gündem
  • Politika
  • Eğitim
Ekonomi
  • Borsa
  • Altın
  • Döviz
  • Hisse Senedi
  • Kripto Para
  • Emlak
  • Otomobil
  • Turizm
Spor
  • Futbol
  • Puan Durumu
  • Fikstür
  • Şampiyonlar Ligi
  • Avrupa Ligi
  • Basketbol
Dünya
  • Orta Doğu
  • Avrupa
  • Amerika
  • Afrika
  • İsrail-Gazze
Yaşam
  • Saglik
  • Hava Durumu
  • Yemek
  • Seyahat
  • Aktüel
Kültür-Sanat
  • Sinema
  • Arkeoloji
  • Kitap
  • Tarih
Bizim Sayfa
  • Namaz Vakitleri
  • Sesli Yayınlar
Yazarlar
  • Bugünün Yazarları
  • Tüm Yazarlar
Diğer Kategoriler
  • Magazin
  • Teknoloji
  • Resmî Ilanlar
  • Haberler
  • Video Galeri
  • Foto Haber
Kurumsal
  • Hakkımızda
  • İletişim
  • Künye
  • Gazete Aboneliği
  • Yasal
  • Reklam Ver
Uygulamalar Türkiye Gazetesi App Store Türkiye Gazetesi Google Play
Takip Edin Favori mecralarınızda haber
akışımıza ulaşın
X Facebook LinkedIn YouTube Instagram TikTok Next Sosyal
© 2025 İhlas Gazetecilik A.Ş.
Tüm Hakları Saklıdır.
Haber Verin Editör masamıza bilgi ve materyal
göndermek için tıklayın
Bildirin
Kaçırmayın Ücretsiz üye olun, gündemi
şekillendiren gelişmeleri önce siz duyun
  1. Anasayfa
  2. Gündem
  3. Togg CEO'sundan 'İtalya' tepkisi: Emek veren 10 bi...
Gündem

Togg CEO'sundan 'İtalya' tepkisi: Emek veren 10 bin kişiye saygısızlıktır

Son Güncelleme: 11 Mayıs, 2023 - 10:07
Whatsapp İkon Bağlantıyı Kopyala
Paylaş
Paylaş
Facebook Facebook X X WhatsApp WhatsApp LinkedIn LinkedIn Next Sosyal Next Sosyal Bağlantıyı Kopyala Bağlantıyı Kopyala
Togg CEO'sundan 'İtalya' tepkisi: Emek veren 10 bin kişiye saygısızlıktır
Fotoğraf BaşlığıTogg CEO'sundan 'Italya' tepkisi: Emek veren 10 bin kisiye saygisizliktir

Türkiye’nin yerli otomobili Togg sahiplerine teslim edildi. Togg Tesislerinde üretim hız kesmeden devam ederken Togg Ceo’su Mehmet Gürcan Karakaş yeni renk müjdesi verdi. Tesisin temmuz ayında tam kapasiteye ulaşacağını belirten Karakaş, 3 dakikada bir araç üretileceğini açıkladı. CEO Gürcan Karakaş, "İtalya'da üretiliyor demek, TOGG'a emek veren 10 bin kişiye saygısızlıktır" ifadelerini kullandı. Öte yandan olan Cumhuriyetin 100'üncü yılına özel 2 bin 23 adet özel seri akıllı cihazın da 29 Ekim'de sahiplerine teslim edilmeye başlanacağı duyuruldu.

Kaydet
a- | +A

Türkiye'nin Otomobil Girişim Grubu (TOGG) tarafından üretilen Togg'un Bursa Gemlik'teki tesislerinde üretim aralıksız devam ediyor. Tam kapasiteli ile çalıştığında yılda 100 bin araç üretecek olan tesis de şu an günde 80 adet üretiliyor. Tam kapasiteye geçildiğinde 3 dakikada bir araç banttan inmiş olacak. Akıllı cihaz olarak tabir edilen aracın açıklanan güncel fiyat listesi geçerliliğini korurken, Avrupa'nın en temiz boyahanesine sahip tesislerde yeni renk çalışmaları da devam ediyor.

AVRUPA PAZARINDA YERİNİ ALMAYA HAZIRLANIYOR

Geçtiğimiz günlerde talihlilerine Togg'un T10X modeli teslim edilmeye başlanırken, Cumhuriyetin 100'üncü yılına özel üretilen 2 bin 23 adet aracın da satışı NFT üzerinden 29 Ekim'de yapılması planlandı. Türkiye'de belirli aşama kaydedildikten sonra 2024 sonu, 2025 başında yurt dışına açılması hedeflenen Togg, Avrupa pazarında yerini almak istiyor.

Bursa Gemlik'te bulunan tesislerde basın mensuplarını ağırlayan Togg Ceo'su Mehmet Gürcan Karakaş ve ekibi fabrikadaki üretimi yerinde gösterdi. Robotlarla birleştirilen gövde, Avrupa'nın en temiz boyahanesinde boyandıktan sonra en detayına kadar kontrolleri yapılarak sahiplerine teslim ediliyor.

TEMMUZ AYINDA TAM KAPASİTEYE ULAŞACAĞIZ

Togg Ceo'su Mehmet Gürcan Karakaş, İHA muhabirinin sorularını yanıtladı. Karakaş, tesisin kurulu kapasitesi yılda 100 bin araç üretecek düzeyde olduğunu belirterek, “Sedan coupeden sonra gelecek araçlardan sonra biz bunu 175 bin adete çıkartacağız. 100 bin adet demek, alt yapıda 3 dakikada bir araç üretecek şekilde ekipmanlarımızı kurguladık. Yeni başlayan bir şirkette sıfırdan yüze çıkılamaz. Bu sürecin olgunlaşması gerekiyor. Biz şu an yolun ortasındayız diyebiliriz. Biz şu an günde 80 araç üretirken, her türlü kalite süreçlerini iki defa yapıyoruz. Diğer taraftan ekibimize yeni kazandırdığımız arkadaşlarımızın da eğitim süreciyle beraber bu süreç hızlanacak. Haftaya sorarsanız bu rakam daha da yükselecektir. Bizim tam kapasiteye ulaşmamız temmuz sonunu bulacaktır” şeklinde konuştu.

BATARYA ÖNEM TAŞIYOR

Akıllı cihazın en değerli parçalarından bir tanesinin batarya olduğunun altını çizen Karakaş, “En değerli parçalardan bir tanesi bataryadır. Hem maddi hem teknolojik açıdan bataryalar önemlidir. Önümüzdeki dönemlerde enerjiyi depolayabilmek çok değerli olacaktır. Eski ligdeki içten yanmalı motor ve şanzıman neyse yeni nesil araçlarda da teknolojinin gelişmesiyle batarya, bataryanın etrafında akıllı cihazların içerisindeki yazılımlar ve güç elektroniği çok önemlidir. Batarya özelinde lityum teknolojiyi kullanıyoruz. Bunun içerisinde nikel, mangan, kobalt oranı 811 olan karışımı kullanıyoruz. Bu da birim hacme, en fazla menzili sığdırabilen bir teknolojidir. Biz bu teknolojiyi kullanırken, bizimle beraber yolunda başından beri bu teknolojiyi, hücreyi geliştirecek. Bundan sonra modülü üretecek ve bundan paketi bizimle beraber üretecek iş ortağı aradık.

Bu Farasis'le beraber gerçekleştireceğimize karar verdik ve biz 2021'in sonunda yüzde 50 ortaklı bir şirket kurduk. Biz onlarla beraber, her ayın 24 ve 25'inde burada hummalı bir çalışma vardı. İlk inşaata başlama törenini yaptık ve 2024'ün sonunda da Togg'un bitişiğindeki arazide Siro'nun yeni imalat fabrikası da hayat geçmiş olacak. Lityum bataryalar içerisinde hücrelerde ve modüllerde ısının dengelenmesi için iki önemli şey var. Birincisi soğutma ve ısıtma sistemleridir. Diğeri de yazılım teknolojisinin sizde olması gerekiyor. Dolayısıyla bizim akıllı cihazımızın bataryalarında bunların teknolojisine vakıfız ve bunları yönlendirip, şekillendirebiliyoruz. Zaten şu ana kadar yaptığımız testlerde de soğuk ve sıcak havalarda testlerini yaparak buralara geldik” dedi.

TÜRKİYE’NİN GÜZELLİKLERİNDEN İLHAM ALINDI

Türkiye'nin güzelliklerinden ilham alarak renklerin tasarlandığını ve yeni renklerin de geliştirildiğini anlatan Karakaş, “Renklerimizin her şeyden önce formülü bize aittir. Bu renklerin hazırlanışından birkaç yoldan hareketle yola çıktı ve isimlendirirken de ülkemizi nasıl temsil ederek düşüncesiyle bu adlar verildi. Her şeyden önce dünyada belirli renklerin daha fazla tercih edildiğini ve hatta belli renklerin belli maksatla kullanıldığını görüyoruz. Biz ilk yola çıkarken, lacivertin ve turkuazın tonlarını içeren Gemlik tonu ile başladık. Daha sonra Anadolu ateşi, bayrağımızın rengi kırmızı ile devam ettik. Yeni renk çalışmaları var. Her modeline bir lansman rengi üzerinde çalışıyoruz. Onlarla beraber en az bir muhtemel iki rengimiz daha gelecek. Onların çalışmalarını tamamladıktan sonra açıklanacaktır. Bunun hazırlanış süreci bir boya formülü oluşturmak değil. Nihayetinde boyama sürecinde plastik, metal aksamların belli bir süre güneşte kaldıktan sonra, soğuğu ve ısıyı yaşadıktan sonra birbirileriyle uyumlu olması gerekiyor. O çalışmaları da iş ortaklarımızla yapıyoruz. Bu süreç bazen 8 ay, bazen 12 ay sürüyor” ifadelerini kullandı.

DÜNYANIN EN MODERN TESİSLERİNDEN BİRİ

Ceo Gürcan Karakaş sözlerine şöyle devam etti: “Gövde biriminden otomatik olarak buraya transfer olan gövdeler, önce 17 tane havuza girip çıkıyorlar. Oradan fırınlardan geçtikten sonra boya kabinlerine geliyor. Bu boya kabinlerinin içinde kaliteyi arttırmak hem de eşit şekilde dağılması için hem de kullanımının optimizasyonu için robotları tercih ediyoruz. Burada gördüğünüz tesis dünyanın en modern tesislerinden bir tanesidir. Avrupa'nın en temiz tesisi diye rahatlıkla söyleyebiliyoruz. Buradan çıkabilecek olan çevreye bir ihtimal zarar verebilecek olan her şeyi ölçebiliyoruz. Biz bunları 800 derecede yakarak öyle dışarıya bırakıyoruz. Uçucu tabir edilen maddeleri Türkiye normlarının 9'da biri Avrupa standartları normlarının 7'de biri olacak şekilde burayı tasarladık ve çalıştırıyoruz. Burası gerçekten Avrupa'nın en temiz tesisi”

Aracın testlerini adım adım gerçekleştirerek yolculuklarına devam ettiklerini işaret eden Karakaş, “Biz o testlerin hepsine hazırlanarak geliyoruz. İlk çarpışma testimizi 2021'in haziran ayında yaptık. Çarpışma testini yaptınız, aracın içinde hangi parça ne kadar deformasyona uğruyor, ona bakıyorsunuz. İç kabinin çok sağlam olması gerekiyor. Biz oradan ürünlerimizi geliştirerek bir noktaya getirdik. Daha ilk andan itibaren çok başarılı bir tasarımımız var. Nihayetinde yine sertifikasyon testlerini geçmek için de bu testler yapılıyor. Bahsettiğiniz NCAP bir enstitünün, kurumun oraya ortak olan ülkelerin üreticilerinin veya pazarlarının ürünlerini alıp test ediyor. Oraya bir araç gönderip de şunu bir test eder misiniz olmuyor. Orada ürettiğiniz aracı satıyor olmanız gerekiyor. Orada satılmaya başladıktan sonra onlar gidip alıyorlar ve testini yapıyorlar. Biz de fiziksel olarak yurt dışına açıldığımızda bu test yapılabilecek ama biz hazırız” diye konuştu.

İLK HEDEF İSKANDİNAV ÜLKELERİ

Yurt dışına ihracat hususunda da açıklamalar yapan Karakaş, “Yurt dışına açılmamızı her şeyden önce bir iki kritere bağladık. Birincisi kendi ülkemizde başarılı olmamız gerekiyor. İkincisi birden fazla model olması lazım. Seçim basketine insanlar girebilmesi için farklı kitlelere hitap etmek gerekiyor. Kendi organizasyonunuzun Togg,'un uluslararası işi yönetmeye hazır olduğu olgunluğa ulaşması lazım. Bunların hepsini birleştirdiğimizde 2024'ün sonu, 2025'in başı olarak görüyoruz. Bu anlamda da planlarımızı hazırlamıştık. Ülke adı vermek şu an için çok doğru olmaz. Her halükarda İskandinav ülkelerine olabilir. Elektrikli araçların pazarda daha fazla beğenildiği, ön yargısız kullanım sergilediği pazarlara yönelmek istiyoruz. Orada edindiğimiz tecrübelerden sonra Avrupa'nın iki büyük pazarı olan Almanya ve Fransa'yı hedefliyoruz” dedi.

Diğer elektrikli marka ve modellerin Türkiye'ye gelmesini olumlu karşılayan Karakaş, “Ne kadar çok elektrikli araç Türkiye caddelerinde trafikte olursa, o kadar hızlı bir şekilde kullanıcıların beklentileri, alt yapının gelişmesi mümkün olurken, sürücüler de o hazzı tatmış olacak. Tüm dünyada bilinen üreticilerin hepsi 2028'den 2030'dan en geçi 2032'den itibaren tamamıyla elektrikliye geçeceğini söylediler. İster Togg ile ister Togg'suz dünya dönüyor ve dönüşüyor. Türkiye'de ne kadar çok farklı markalar gelirse ne kadar rekabet olursa o kadar çok herkes hazır olur. Biz de hazırız. Herkes hoş geldi” ifadelerini kullandı.

SARJ İSTASYONLARINA İLİŞKİN AÇIKLAMA

Şarj istasyonları ve servis konusuna da değinen Karakaş, “Bakanlıklarımızın, TSE'nin belirlediği kurallar var. 7 bölgede 20 noktada servisinizin olması lazım. Biz bunu ocak ayında tamamladık. Daha fazlasını tamamladık. Bizim 7 bölgede 27 noktada servisimiz var. Bunlara ilaveten 8 tane mobil servisimiz var. Sorun olduğunda telefonla çağırabildiğiniz şekilde hizmet verecekler. Başlangıç noktası için oldukça iyi bir sayıdır. Sene sonunda 30'u da geçecektir. Elektrikli araç, içten yanmalı motorlardan çok farklıdır. Birincisi çok daha az servis ihtiyacına sahip. Diğer araçları senede 2-3 kere servise götürecekken, bunu 2 senede bir kere gelecek. Bağlantılı olması nedeniyle, uzaktan araca bağlanılarak bir hata sıkıntı varsa, onu tespit edip yazılımını gönderebileceğiniz yapısı da mevcut. Yeni dünyada oyunun kuralları ve yapısı da farklı” şeklinde konuştu.

“FİYATLARI AŞAĞI YA DA YUKARI ADAPTE EDEBİLİRİZ”

Fiyat güncellemesi ile ilgili de açıklamalar yapan Gürcan Karakaş, “Bizim açıkladığımız fiyat listemiz güncel olduğu sürece geçerliliğini koruyacak. Pazarda fiyat güncellemeleri tedarik zincirindeki değişimlerden kaynaklanabilir. Tüm dünyayı, üreticileri ilgilendire maliyet artışları ile ilgili olabilir. Dolayısıyla biz şuna inanırız, pazarı yönlendirmek mümkün değil. Fiyatları pazar belirler. Bu fiyatlar belirlendiğinde dalgalanmalar olursa aşağı ya da yukarıya doğru biz bunlara uyacağımızı söyledik. Şu saatte Aralık ayındaki fiyatı belirleyemeyeceğim gibi, fiyat listemiz güncel olduğu sürece fiyatları aşağı ya da yukarı adapte edebiliriz. Aynı diğer üreticilerin yaptığı gibi...” ifadelerini kullandı.

Özel seri araçlar 29 Ekim'de sahiplerine teslim edilmeye başlanacak Karakaş, NFT üzerinde satılacak özel seri araçlar için de şunları söyledi; “Deprem felaketi dolayısıyla yarım kalan özel seri araçlarımızın devamı için de Cumhuriyetimizin 100'üncü yılı nedeniyle 2023 adet özel seri planlamıştık. Bunun ön satış haklarını dijital sanat NFT ile birleştirip NFT üzerinden yapmak istedik. Yarım kalan o yolculuğumuzu 29 Ekim'de gerçekleştireceğiz. Detaylı açıklamayı önümüzdeki haftalar da yapacağız. İptal edilen bir şey yok sadece ertelendi diyebiliriz. İlk etapta 28 bin üretilecek aracın içinde, 2023 adet de bizim NFT ile ön satışı olacak olan araçlarımızın planlamaları var”

Kadın istihdamına da önem verdiklerinin altını çizen Karakaş, “Çeşitliliğin üretime ve çalışma ortamına pozitif katkısı olduğunu biliyoruz. Şu an 2 bin 200 çalışanımızın içerisinde yüzde 27'ye yakın kadın çalışanımız var. Bu kişisel hedefim altında kalıyor. Yüzde 30'ların üzerinde olmasını istiyoruz. Bu bölümlere göre değişiyor. Şu an üretim birimlerimizde 100'ün üzerinde kadın çalışanımız var” diye konuştu.

MAKBULE DİLAGAH METECAN
Whatsapp İkon Facebook İkon Bağlantıyı Kopyala
Paylaş
Paylaş
Facebook Facebook X X WhatsApp WhatsApp LinkedIn LinkedIn Next Sosyal Next Sosyal Bağlantıyı Kopyala Bağlantıyı Kopyala
Yayın Tarihi | 11 Mayıs, 2023 - 10:07
Haberle İlgili Daha Fazlası
Gündem
Bizi Takip Edin Bizi Takip Edin
X ikonu Facebook ikonu LinkedIn ikonu Next Sosyal Google Haberler ikonu
YORUMLAR
Yorum   0 yorum
ÇOK OKUNANLAR
  • 1
    Özgür Erdursun
    İşte asgari ücret için kulislerde konuşulan rakam
    Kaydet
  • 2
    F-35'e yeni rakip mi? Rusya'dan 'gelecek yıl gökyüzünde olacak' iddiası
    F-35'e yeni rakip mi? "Gelecek yıl gökyüzünde olac...
    Kaydet
  • 3
    Arnavutköy'de fabrikaya kurşun yağmuru! Borç için tetikçi tuttu
    Arnavutköy'de fabrikaya kurşun yağmuru! Borç için ...
    Kaydet
  • 4
    Bursa'da zincirleme kaza! 1 ölü çok sayıda yaralı var
    Bursa'da zincirleme kaza! 1 ölü çok sayıda yaralı ...
    Kaydet
  • 5
    Mide bulandıran görüntüler! 840 kilo tavuk, 1 ton kırmızı et, 112 litre süt çöpe gitti...
    Şarküteri işletmecisi vatandaşı böyle zehirleyecek...
    Kaydet
YAZARLAR
  • Öcal Uluç
    Öcal Uluç Türkiye’de temiz futbola doğru!..
    Kaydet
  • Adnan Şahin
    Adnan Şahin Kültür sofralarda buluşuyor
    Kaydet
  • Ahmet Demirbaş
    Ahmet Demirbaş "O talebemiz az uyur çok çalışır Sultan’ım!"
    Kaydet
  • Abdüllatif Uyan
    Abdüllatif Uyan "Bunlar kimdir acabâ?!"
    Kaydet
  • Vehbi Tülek
    Vehbi Tülek Ölümü hatırlamak, haram işlemeye cesareti azaltır!
    Kaydet
Bize Haber Verin

Editör masasıyla bilgi ve materyal paylaşmak için tıklayın

GÖZDEN KAÇMASIN
  • Makatına hava basılan genç kurtarılamadı
    Makatına hava basılan genç kurtarılamadı
    Kaydet
  • Türk savunma sanayiinde bir eşik daha aşıldı! Türkiye ile BAE’den peş peşe anlaşma
    Türk savunma sanayiinde bir eşik daha aşıldı! Türkiye ile BAE’den peş peşe anlaşma
    Kaydet
  • İç çamaşırıyla kaçarken yakaladı, sokakta katletti
    İç çamaşırıyla kaçarken yakaladı, sokakta katletti
    Kaydet
  • Trump'ın 'Turkey' sözleri gündem oldu
    Trump'ın 'Turkey' sözleri gündem oldu
    Kaydet
  • İstanbul'da 'şap' alarmı! 21 mahalle karantinada
    İstanbul'da 'şap' alarmı! 21 mahalle karantinada
    Kaydet
İLGİLİ HABERLER
  • Malezya-ABD arasında yağ savaşı! Palmiyesi olan kazanır
    Malezya-ABD arasında yağ savaşı
    Kaydet
  • Paslanmaz çelikte gözler anti-damping soruşturmasında: 300 kişi için 300 bin kişi feda edilmesin
    Paslanmaz çelikte gözler anti-damping soruşturmasında
    Kaydet
  • Akbank Genel Müdürü Kaan Gür: 2025’i yüzde 3,5 büyümeyle kapatırız
    Kaan Gür: 2025’i yüzde 3,5 büyümeyle kapatırız
    Kaydet
ÖNE ÇIKANLAR
Malezya-ABD arasında yağ savaşı! Palmiyesi olan kazanır
Malezya-ABD arasında yağ savaşı
Kaydet
Paslanmaz çelikte gözler anti-damping soruşturmasında: 300 kişi için 300 bin kişi feda edilmesin
Paslanmaz çelikte gözler anti-damping soruşturmasında
Kaydet
Akbank Genel Müdürü Kaan Gür: 2025’i yüzde 3,5 büyümeyle kapatırız
Kaan Gür: 2025’i yüzde 3,5 büyümeyle kapatırız
Kaydet
SONRAKİ HABER
Türkiye Gazetesi
Google Haberler E-GAZETE ABONE OL GİRİŞ
Gündem
  • Politika
  • Eğitim
Ekonomi
  • Borsa
  • Altın
  • Döviz
  • Hisse Senedi
  • Kripto Para
  • Emlak
  • Otomobil
  • Turizm
Spor
  • Futbol
  • Puan Durumu
  • Fikstür
  • Şampiyonlar Ligi
  • Avrupa Ligi
  • Basketbol
Dünya
  • Orta Doğu
  • Avrupa
  • Amerika
  • Afrika
  • İsrail-Gazze
Yaşam
  • Saglik
  • Hava Durumu
  • Yemek
  • Seyahat
  • Aktüel
Kültür-Sanat
  • Sinema
  • Arkeoloji
  • Kitap
  • Tarih
Bizim Sayfa
  • Namaz Vakitleri
  • Sesli Yayınlar
Yazarlar
  • Bugünün Yazarları
  • Tüm Yazarlar
Diğer Kategoriler
  • Magazin
  • Teknoloji
  • Resmî Ilanlar
  • Haberler
  • Video Galeri
  • Foto Haber
Kurumsal
  • Hakkımızda
  • İletişim
  • Künye
  • Gazete Aboneliği
  • Yasal
  • Reklam Ver
Uygulamalar Türkiye Gazetesi App Store Türkiye Gazetesi Google Play
Takip Edin Favori mecralarınızda haber
akışımıza ulaşın
X Facebook LinkedIn YouTube Instagram TikTok Next Sosyal
Haber Verin Editör masamıza bilgi ve materyal
göndermek için tıklayın
Let me Know
Kaçırmayın Ücretsiz üye olun, gündemi
şekillendiren gelişmeleri önce siz duyun
© 2025 İhlas Medya Grubu. Tüm Hakları Saklıdır
Son Dakika Site Haritası RSS KVKK Aydınlatma Metni Gizlilik Politikası Çerez Politikası