Fatih Sultan Mehmet Köprüsü yol tarifi ve 2025 geçiş ücreti... Köprüye dair merak edilenler

Kaynak: HABER MERKEZİ
- Güncelleme:
Fatih Sultan Mehmet Köprüsü yol tarifi ve 2025 geçiş ücreti... Köprüye dair merak edilenler
Haberler Haberleri  / HABER MERKEZİ

Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, İstanbul’da Asya ve Avrupa’yı birbirine karayolu ile bağlayan “ikinci köprü” olma özelliği taşıyor. TEM otoyolunun bir parçası olan FSM köprüsünden her gün yüzbinlerce araç geçiyor. Türkiye’de yaklaşık 31 milyon kayıtlı araç olduğu hesaba katıldığında köprü hakkında pek çok soru akıllara geliyor. Bu yazımızda Fatih Sultan Mehmet Köprüsü nerede yol tarifi, saatlere göre köprü trafik durumu, 2025 yol geçiş ücretleri ve ne zaman yapıldı konularını ele aldık...

İstanbul Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve 15 Temmuz Şehitler Köprüsü ile iki kıtayı birbirine bağlıyor.

Asya ve Avrupa kıtalarını karayolu ile birleştiren bu asma köprülerden her gün binlerce araç geçiyor.

Örneğin 2024 yılında üç köprüden günlük 488.917 araç geçtiği kaydedildi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu 2024 yılında Fatih Sultan Mehmet Köprüsü üzerinde 85 milyon 927 bin 409 araç geçişi olduğunu belirtiyor.

İstanbul’da yaşayanlara ek olarak İstanbul’a ziyaret planı yapanlar veya kıta değiştirirken İstanbul’dan geçecek olanlar da köprüler hakkında araştırma yapıyor.

Özellikle saatlere göre köprü trafik durumu, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü yol tarifi ve bu yıl 'HGS köprü geçiş ücretleri ne kadar oldu' konusu en fazla merak edilen konular arasında yer alıyor. 


Fatih Sultan Mehmet Köprüsü yol tarifi ve 2025 geçiş ücreti... Köprüye dair merak edilenler - 1. Resim

FATİH SULTAN MEHMET KÖPRÜ GEÇİŞ ÜCRETİ

Karayolları Genel Müdürlüğü 2025 yılı  köprü geçiş ücretleri ve kaç lira olduğu merak edilen sorular arasında yer alıyor. Güncel köprü geçiş ücreti ise araç sınıfına göre değişiyor.

İstanbul 15 Temmuz Şehitler Köprüsü ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ücreti aynı tarifeden değerlendiriliyor.

İşte İstanbul Fatih Sultan Mehmet Köprüsü geçiş ücretleri:

  • 1. Sınıf Araçlar, 47,00 ₺
  • 2. Sınıf Araçlar, 60,00 ₺
  • 3. Sınıf Araçlar, 134,00 ₺
  • 4. Sınıf Araçlar, 265,00 ₺
  • 5. Sınıf Araçlar, 351,00 ₺
  • 6. Sınıf Araçlar, 20,00 ₺

Fatih Sultan Mehmet Köprüsü yol tarifi ve 2025 geçiş ücreti... Köprüye dair merak edilenler - 2. Resim

FATİH SULTAN MEHMET KÖPRÜSÜ YOL TARİFİ

İstanbul Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’ne yol tarifi için bazı bilgiler gerekiyor. Köprü Asya kıtasında Beykoz ilçesindeki Kavacık ile Sarıyer ilçesine bağlı Hisarüstü arasında bulunuyor.

FSM köprüsü birinci köprüden 5 km kuzeyde İstanbul ikinci çevreyolu üzerinde yer alıyor. Eğer aracınız geçiş izni olan araçlardan biriyse Fatih Sultan Mehmet Köprüsü nerede ve nasıl gidilir bulmak için harita uygulamalarını kullanmak mümkün.

Köprünün Edirne-Ankara arasındaki TEM otoyolunun (Trans European Motorway) bir parçası olduğunu hatırlamakta fayda var. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’ne taksi veya toplu taşıma araçlarıyla da (İETT otobüsleriyle) ulaşabilirsiniz.

Fatih Sultan Mehmet Köprüsü yol tarifi ve 2025 geçiş ücreti... Köprüye dair merak edilenler - 3. Resim

Peki FSM köprüsünden hangi araçlar geçemez veya kamyonlar FSM’den geçebilir mi? Karayolları Genel Müdürlüğü’nün kısıtlama ve yasaklarına göre Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nü 1. ve 2. Sınıf araçlar (kamyon ve otobüsler hariç), tüm servis araçları, karavanlar, toplu taşıma araçları (dolmuşlar dahil) ve KGM’den izinli kamu kurum ve kuruluşlarının resmi plakalı hizmet araçları kullanabiliyor.

Bunlar haricindeki araçların ise Yavuz Sultan Selim Köprüsü’ne geçiş yapmaları gerekiyor. 

FATİH SULTAN MEHMET KÖPRÜ TRAFİK DURUMU

Fatih Sultan Mehmet Köprüsü İstanbul trafiğinin en belirleyici unsurlarından biri. Özellikle boğaz köprülerinde şerit sayısı azaldığı için köprü yoluyla bağlantılı olan yollar trafik saatlerinde tıkanabiliyor.

Ne var ki İstanbul anlık trafik yoğunluğu takip edilerek yolda geçen zaman minimuma indirilebilir.

İstanbul trafiği içinde FSM trafik durumu genellikle sabahları mesai başlangıcı olarak ortalama 07.30’dan 09.30’a kadar yoğun seyrediyor.

Akşamları FSM köprüsü hangi saatlerde yoğun olduğu ise yine mesai bitiş saatine bağlı. Buna göre hafta içi 17.00-19.30 saatleri trafiğin en yoğun olduğu aralık olarak kendini gösteriyor.


Fatih Sultan Mehmet Köprüsü yol tarifi ve 2025 geçiş ücreti... Köprüye dair merak edilenler - 4. Resim

FATİH SULTAN MEHMET KÖPRÜSÜ NE ZAMAN YAPILDI?

İstanbul Fatih Sultan Mehmet Köprüsü kaç yılında yapıldı ve temeli ne zaman atıldı sorusunun cevabı 29 Mayıs 1985’tir. Yapımına 4 Aralık 1985’te başlanan Fatih Sultan Mehmet Köprüsü açılışı ise 3 Temmuz 1988 tarihinde gerçekleşmiştir.


Fatih Sultan Mehmet Köprüsü yol tarifi ve 2025 geçiş ücreti... Köprüye dair merak edilenler - 5. Resim

“Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nü kim yaptı?” sorusuna dönemin başbakanı Turgut Özal yaptırdı cevabı verilebilir.

Turgut Özal aynı zamanda yaya olarak köprüden geçen ilk kişidir. Ayrıca köprüden geçen ilk araç da Özal’ın otomobilidir.

Karayolları Genel Müdürlüğü’nün paylaştığı bilgilere göre Fatih Sultan Mehmet Köprü yapımındaki önemli tarihler aşağıdaki gibidir:

Temel atma tarihi: 29 Mayıs 1985

İşin başlaması: 4 Aralık 1985

Avrupa tarafı kule temel atma kazısının başlaması: 10 Şubat 1986

Asya tarafı kule temel kazısının başlaması: 17 Şubat 1986

Avrupa tarafı kule temel betonunun başlaması: 31 Mayıs 1986

Asya tarafı kule temel betonunun başlaması: 18 Haziran 1986

Avrupa tarafı çelik kule montajının başlaması: 09 Ağustos 1986

Avrupa tarafı çelik kule montajının tamamlanması: 14 Ağustos 1986

Avrupa tarafı çelik kule montajının tamamlanması: 15 Ekim 1986

Asya tarafı çelik kule montajının tamamlanması: 16 Ekim 1986

Kedi yolunun başlaması: 10 Kasım 1986

Montaj sahasında tabliye montajının başlaması: 10 Kasım 1986

Kedi yolunun tamamlanması: 5 Ocak 1987

Kablo çekiminin başlaması: 27 Mart 1987

Kablo çekiminin tamamlanması: 30 Temmuz 1987

İlk tabliyenin yerine yerleştirilmesi: 17 Eylül 1987

Tabliyelerin kaynak işlerinin başlaması: 5 Ekim 1987

Son tabliyenin yerine yerleştirilmesi: 18 Ekim 1987

Tabliyelerin kaynak işlerinin tamamlanması: 4 Şubat 1988

Aşınma tabakası (Mastik asfalt) yapımının başlaması: 14 Mart 1988

Yapımın bitirilmesi: 29 Mayıs 1988

İşletmeye açılış töreni: 3 Temmuz 1988

Kaynak: HABER MERKEZİ

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...