ALİ ÇELİK

Yeni Focus, hafta içi düzenlenen basın toplantısıyla Türkiye’ye “Merhaba” dedi. Teknoloji, ergonomi ve kullanıcı odaklı özelliklerle ön plana çıkmaya çalışan model, dördüncü nesil tasarımında da C sedan sınıfında dişli modeller arasında yer alacak. Tamamen yenilenen görünümü sedan, HB ve SW olarak beğenilere sunulurken aralarında hâliyle küçük tasarım detayları bulunuyor. Mesela genişleyen ızgara, LED farlarla birleşerek modelin yeni ön yüzünü ortaya koysa da; sedan ve HB modellerinde yer alan sis farlarının konumu, ön arka tampon çizgileri ve jantları birbirinden farklı. Yeni model arttırılan aks mesafesi sayesinde daha büyük bir görünüm kazanmış ve iç hacimde misafirlerine daha cömert bir hâle gelmiş. Ayrıca bu durum yol tutuş özelliklerini de ciddi oranda iyileştirmiş.
İç tasarım detaylarında ise sadelik ön planda. Kalite hissi artmış, kumanda ünitelerine ulaşım ve genişlik hissi güzel. Ayrıca Türkiye’ye özel üretilen sedan modelde, ön sıra omuz mesafesi 10 mm, diz mesafesinin 15 mm, arkada ise 70 mm diz, 59 mm omuz mesafesi artarken bagaj 511 litreye ulaşmış. Yeni Ford Focus, sınıfında ikinci seviye otonom sürüşü sunan ilk model. Sistem Dur & Kalk, Trafik Levhası Tanıma, Şerit Hizalama, Adaptif Hız Kontrol gibi özelliklerde ciddi bir ilerleme kaydetmiş. Araç üzerinde yer alan benzer bir çok elektronik donanım en güncel yazılımlara ev sahipliği yapıyor.
Yeni Focus’ta 125 PS güç üreten 1.0L Ecoboost benzinli motor, 8 ileri otomatik şanzıman seçeneği ile sunulurken altı ileri manuel veya otomatik şanzımanın eşlik ettiği 123 PS güç üreten yeni 1.5L Ti-VCT benzinli motor, opsiyonlar arasında yer buluyor. Dizel tarafta ise 120 PS’lik altı ileri manuel veya sekiz ileri otomatik şanzıman seçeneği ile yeni 1.5L Ecoblue motor sunuluyor.