ALİ ÇELİK

Üretimde kullanılan ana ham maddeleri elinde bulundurun ülkeler stratejik beklentileri ve dünya ülkeleriyle olan ticari ilişkileri yüzünden farklı yollar izlemeye başladı.

Konuyla ilgili önemli açıklamalarda bulunan Motor Aşin CEO’su Saim Aşçı, Uzak Doğu'dan Güney Amerika'ya kadar uzanan uzun bir tedarik zinciri ile çalıştıklarını belirterek “Yükselen lojistik ve enerji maliyetlerine ham madde krizi de eklenince yedek parçada maliyet sadece 1 yılda yüzde 100'den fazla artış gösterdi. 10 yıl içinde fiyatı ortalama 40 bin avro olan premium bir otomobilin bugün üretim maliyeti 60 bin avro’yu geçmiş vaziyette. Ayrıca 4-6 bin avro o olan standart bir otomobilde ise maliyet 8-12 bin avro seviyelerine çıktı. Geleceğe yön veren elektrikli araçların kritik elemanı bataryalara da bu kriz sıçradığı takdirde, önümüzdeki 5 yıl içinde bir otomobilin üretim maliyeti 2,5-3 kat artarak 40-50 bin avroyu bulabilir” ifadelerini kullandı.

Hacker’lar otomotive saldırıyor Hacker’lar otomotive saldırıyor Otomotiv devleri son yıllarda siber saldırganların hedefi oluyor.
Otomotiv küresel krizde tüm dikkatler Türkiye’de Otomotiv küresel krizde tüm dikkatler Türkiye’de OSS Yönetim Kurulu Başkanı Ziya Özalp “Türkiye’de otomotiv yedek parça konusunda bulunabilirlik ve çeşitlilik her geçen gün artıyor. Stok seviyelerimiz de geçen yıla göre oldukça yüksek” dedi.