TUSAŞ Genel Müdürü Kotil'den milli uçak KAAN'a yapılan çirkin eleştirilere anlamlı cevap: Türkiye'ye çamur atıyorlar

Düzenleyen:
- Güncelleme:

TEKNOLOJİ Haberleri

Türk savunma sanayisi hareketli günler yaşıyor. Geçtiğimiz hafta Cumhurbaşkanı Erdoğan, TUSAŞ tarafından geliştirilen Milli Muharip Uçak'a 'KAAN' adının verildiğini duyurdu. Ancak Milli Teknoloji hamlesi kapsamında geliştirilen savunma sanayi araçlarına atılan çamurlardan KAAN da nasibini aldı. TUSAŞ Genel Müdürü Kotil, KAAN'ı detaylarıyla anlatarak, eleştirilere dikkat çeken bir cevap verdi.

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ (TUSAŞ) Genel Müdürü Temel Kotil, Türkiye Gazetesi'nin sorularına cevap verdi. Kotil, Milli Muharip Uçak KAAN’ın kanopisini tutan demir çubuğun amacını açıkladı ve ‘vileda sapı' benzetmesine anlamlı bir cevap verdi. Hava-yer görevleri için özel olarak tasarlanan uçan kanat konseptine sahip ANKA-3’ün merakla beklenen ilk uçuşuna dair bilgileri paylaşan Kotil, Türkiye’nin ilk insansız taarruz helikopterinde gelinen süreci de anlattı.

TUSAŞ Genel Müdürü Temel Kotil, sözlerine ilk olarak genel bir değerlendirme yaparak başladı:

"Teknoloji projelerinin en büyük problemi zor olan soruları cevaplamak, çözmek değil; zor olan, insanları bir arada tutmak. Bizim 6 bin canavar gibi mühendisimiz var. Türkiye'nin en iyi okullarından mezunlar bize geliyor. Biz de en iyi metotlarla onları yetiştiriyoruz..."

"Bir mühendisimizin sözü var, baş mühendis, 'ben bu projeleri torunlarım için yapıyorum, ülkem saldırıya uğrarsa korunsunlar diye'. Aslında Türk gençliği her şeyin farkında...

"Yaş ortalaması 30'un altında. Şirketteki tecrübe ortalaması 4. 'Tecrübesiz insanlarla iş çıkarıyorlar' demesinler. On numara iş çıkarıyorlar."

TUSAŞ Genel Müdürü Kotil'den milli uçak KAAN'a yapılan çirkin eleştirilere anlamlı cevap: Türkiye'ye çamur atıyorlar

TUSAŞ Genel Müdürü Temel Kotil, Türkiye Gazetesi'nin sorularını cevapladı

'ÇAMUR ATMAK İSTEYENLER TÜRKİYE'YE ÇAMUR ATAR'

Temel Kotil, soru üzerine MMU KAAN'a yönelik eleştirilere cevap verdi. Bu arada, geçtiğimiz günlerde KAAN'ın kanopisini tutmaya yarayan çubuk için sosyal medyada bazı kişiler 'vileda sopasına benziyor' yorumları yapmıştı. Bu konuda, "Aslında bu on numara hazımsızlık olayı oluyor" diyen Temel Kotil, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Bir tane ülkemiz var. Bir tane geleceğimiz var. Hürjet'imiz ilk uçuşunu yaptı, iniş takımlarını çekmedi, çekmezler. Hemen dediler 'iniş takımlarını toplamayan Hürjet mi olur.' Şimdi Milli Muharip'in kanopisi ön tarafa açılıyor. Öne de açılabilir arkaya da. Pilotun ters bir durumda oradan kurtulması için fırlatma koltuğu fırlatılıyor, camlar kırılıyor. Onun tasarımı bilerek yapıldı. Buna da çamur attılar. Kanopiyi açtıktan sonra -dünyadaki bütün uçaklarda- bir destek çubuğu konulur. Özel olarak tasarlanmış bir şeydir. Her uçak için özel olarak yapılıyor. TUSAŞ Türkiye'nin mozaiğidir. Onu yapan Türkiye'dir ve ona çamur atmak isteyenler Türkiye'ye çamur atmaktadır."

'KAAN STRATEJİK BİR MESELEDİR'

'KAAN'ın motoru için Ukrayna ile iş birliği yapıldığı iddia ediliyor, bununla ilgili neler söylemek istersiniz' sorusu üzerine ise Temel Kotil, şu şekilde bir açıklama yaptı:

"Ben 70'lerin, 80'lerin çocuğuyum. Ülkenin nereden nereye geldiğini çok iyi biliyorum. 2016'da TUSAŞ'a başladım genel müdür olarak, proje de o zaman başladı aktif olarak, 2017'de. Neyimiz vardı, neyimiz yoktu çok iyi biliyorum. Yurtdışından iki üç tecrübeli insan getirmek için ne kadar büyük paralar vermek zorunda kaldık. Şimdi bizim elimizde 5 bin mühendis var. Aslında bütün projelerin en büyük katkısı insan yetiştirmektir. Bizim mühendislerimiz burada yetiştiler."

"KAAN'ın özelliği şu; KAAN, stratejik bir meseledir. Ülkenin bekası içindir. Amerikalılar F-22'si neyse, Rusların Su-57'si neyse, bizim KAAN da odur."

"KAAN havaya kalktığı zaman, etrafını yüzlerce kilometreden tarayan (tam rakam vermemem gerekiyor), hava ve yer hedeflerini vuran bir sistem, -kendisi görülemiyor bu arada-. Bu şu demek, bizim hava sahasına KAAN'a selam vermeden kimse giremez."

"F-22'yi Amerikalılar kimseye satmazlar, bizim uçağımız da oraya doğru gidiyor, evriliyor. F-35'i satıyorlar herkese, bir bize vermediler ama... Gençlere bu dokunuyor yani, bizim için de motive oldu."

TUSAŞ Genel Müdürü Kotil'den milli uçak KAAN'a yapılan çirkin eleştirilere anlamlı cevap: Türkiye'ye çamur atıyorlar

Milli Muharip Uçak

KAAN, SÜPER ŞİMŞEK, ANKA-3... BİRLİKTE ÇALIŞAN BİR ORDU

Hedef uçak olarak üretilen Süper Şimşek'e ilişkin ise Kotil şöyle konuştu:

"(Şimşek'in abisi) Bütün şirketlerde böyledir, biz de üzerine koya koya gidiyoruz. En büyük bileşenimiz çalışanlarımız. Şimşek'i yapanlar bizde, sonra Süper Şimşek'i yaparlar, sonra başka... Anka-3 de görülmeyen bir İHA."

"Türk vatandaşlarının, herkesin bilmesi gereken şey şu; Türkiye savunma sanayide yüzde 80'i buldu. Bunun anlamı, ben bir şey satıyorsam yurtdışına paranın yüzde 80'i bizde. Bunları biz yapıyoruz. 2028'de Türk motoru olacak üzerinde. O zaman yüzde 100 olacak. Fırlatma koltuğunu da yapıyoruz... Böyle bir uçağın piyasada değeri 100 milyon dolardır, ayda iki tane yapacağız."

"Sabit kanatlarda olsun (Hürjet, KAAN gibi, Anka-3), bunlar hepsi bir şekilde koordineli çalışabiliyor. Bunların bir kısmı süpersonik uçuyor, bir kısmı sübsonik. Sübsonik uçanlar süpersoniğe yardımcı olamazlar. Çünkü uçup gider. KAAN'ımız olsun, Süper Şimşek olsun, Anka-3'ümüz olsun bunlar birlikte çalışabilen bir ordular. Bunları birbiriyle entegre ettiğimiz zaman 6. nesil oluyor. Şu anda Almanlar, Fransızlar, İngilizler altıncı nesili yapmaya çalışıyor."

Türkiye'nin ilk insansız helikopter projesine ilişkin ise Temel Kotil, "Şu anda aslında yurtdışından bir tane helikopter getirdik, onu insansızlaştırıyoruz ama kendimizin de bir seri insansız helikopteri olacak. Bizim artık havayı korumak için kimseden bir şey almamıza gerek yok. Her şeyi yapıyoruz." dedi.

ANKA-3 UÇTU UÇACAK

Son olarak Temel Kotil, ANKA-3'ün ilk uçuşuna yapacak olmasına ilişkin önemli bir değerlendirme yaptı. Kotil, "Şimdi uçakların uçması şöyle oluyor, biz tasarlıyoruz imal ediyoruz, ondan sonra taksi yapıyor, hızlı taksi yapıyor (hızlı takside uçak kalkıştan hemen önce duruyor). Sonra uçuyor. O yüzden ben yarın uçacak diyemiyorum. Ama bugünlerde uçmasını bekliyoruz, çünkü taksi yapıyor. Yakında uçacak. Bu hafta ya da gelecek hafta bekliyoruz." şeklinde konuştu. 

(Kaynak: Türkiye Gazetesi / YouTube videosu için tıklayın)

Düzenleyen:  - TEKNOLOJİ
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...