Müfredat çalışmaları 5 ay önce başlamış

Düzenleyen: / Kaynak: HABER MERKEZİ
- Güncelleme:
Müfredat çalışmaları 5 ay önce başlamış

EĞİTİM Haberleri  / HABER MERKEZİ

Okul öncesinden lise son sınıfa kadar bütün eğitim kademelerinde müfredat değişikliğine gidiliyor. Detaylar gelecek ay duyurulacak.

MAHMUT ÖZAY'IN HABERİ - 4 Haziran’da koltuğu devralan Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’in göreve geldiği hafta müfredat değişikliği için talimat verdiği ortaya çıktı. O tarihten bu yana yapılan çalıştaylarda müfredatın yol haritasının belirlenmesine yönelik çalışmalar yürütüldü. Çalıştaylarda müfredatın genel olarak hem çok ağır hem de çok fazla konuyu içermesi sebebiyle sadeleştirmeye gidilmesi gerekliliği öne çıktı. Yeni düzenleme ile ‘bütüncül eğitim’ yaklaşımı hedefleniyor. Çalışmaların sürdüğü şu günlerde ‘nasıl bir müfredat olmalı’ sorusunu eğitimcilere sorduk...

BECERİ MODELİNE GEÇİŞ

Eğitim danışmanı Muhammet Tosun: Müfredat değişikliği çıkışı bir anlayış değişikliğinin adımı. Beceri temelli bir eğitim modeline geçiş için ilk ve en önemli girişim. Güncel müfredatımız kazanım temelli. Hem ders sayısı hem de konuların yoğunluğu fazla bu durumda öğrenciler için de öğretmenler için de ‘konu yetiştirmek’ öncelik oluyor. Bu durum öğrenci açısından etkili bir öğrenme sürecinin yaşanmasını da oldukça zorlaştırıyor, ezbere ve yüzeysel öğrenmeye itiyor. Öğretmenlerin konulara yoğunlaşması ders etkinliği ve meslek becerilerinin devreye girmesini azaltabiliyor. Müfredatın hafiflemesi öğrencinin telaşını azaltacağı gibi öğretmenin de dersi-dönemi daha iyi ve etkili planlamasını sağlayacaktır.  ‘Artık sonuca değil, sürece daha odaklı olmalıyız’ mesajını alıyoruz. Bir sonraki adımda ders kitaplarında değişim bekleyebiliriz. İnsan kaynakları uzmanları dünyanın her yerinde modern insan becerilerinin öneminden bu kadar çok bahsediyorken bizim gibi genç nüfusun yüksek olduğu ülkede değişim adımlarını olumlu buluyorum.

DEĞİŞİKLİK GEREKLİ VE ÖNEMLİ

Eğitimci yazar Müjdat Ataman: Müfredat değişikliği gerekli mi, birçok nedenden dolayı önemli ve gerekli. Okuduğunu anlama ve temel matematik okur yazarlığı gibi iki becerimiz yerlerde. Türkçede sınıfı geçme notunu değiştirerek kanayan yarayı durdurmayacağımız da kesin, o zaman evet müfredat değişmeli ama nasıl… Alanda çalışan öğretmenler, sendikalar, akademisyenler, bakanlık yetkilileri, STK’lar bir araya gelerek görüş belirtmeli, yani mutlaka çoklu akıl devreye sokulmalı. Ve daha da önemlisi öğrencilerin de müfredata dair görüş belirtmeleri önemsenmeli. Var olan müfredatın bence en sancılı yeri seviyeler ve dersler arası bağlantıların güçsüz olması. Tam da bu sebeple hangi sınıf seviyesi olursa olsun farklı seviyede uzmanlığı olan öğretmenlerden de görüş alınmalı. Müfredatla bağlantılı bir önemli konu da merkezî sınavlar.  Örneğin lise giriş sınavı, sıralama için eleme mantığıyla devam ederse müfredat değişikliği de kendi içinde sorun oluşturur. Sınavlar da müfredat değişikliği ile beraber ele alınarak yetkinlik bazlı değerlendirilmeli. Programda sadeleşmeye gidileceği söyleniyor. Sadeleşme anlam bakımından boşaltmaya da karşılık geliyor. Müfredatı sadeleştirirken konu mu atacağız yoksa yer alacak konuları güçlendirecek miyiz? 

KADEMELİ OLARAK UYGULANACAK

Yeni müfredat, 2024-2025 eğitim öğretim döneminde, okul öncesi, 1, 5 ve 9’uncu sınıflardan itibaren kademeli şekilde uygulanacak. Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin “Düzeylerinin üstünde bir bilgi yüklemesi yapmayacağız, derslerin tamamında sadeleşme olacak” demişti.

Düzenleyen:  - EĞİTİM
Kaynak: HABER MERKEZİ
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...