BTS yıldızı Kim Taehyung paylaştı, dünya ayağa kalktı! Türk çikolatasına akın var
BTS’in dünyaca ünlü yıldızı Kim Taehyung’un Seul’de bindiği takside ikram edilen Türk çikolatasını canlı yayında paylaşması, Uzak Doğu’da talep patlamasına yol açtı. Tayaş Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Kazım Taycı, "Araştırınca gördük ki bu arkadaş, geçen yıl bir kahve markasının yüzü olduğunda 170 milyon dolarlık anlaşma yapmış. Messi’den de Ronaldo’dan da daha pahalı, dünyanın en ulaşılamaz isimlerinden biriymiş" dedi.
BTS üyesi Kim Taehyung'un (V) canlı yayında Türk çikolatası paylaşması, Tayaş Gıda'ya Uzak Doğu'dan yoğun sipariş talepleri getirerek Türk gıda sektöründe beklenmedik bir hareketliliğe yol açtı.
- BTS'ten Kim Taehyung'un (V) canlı yayında Türk çikolatası paylaşması, Tayaş Gıda'ya Uzak Doğu'dan acil 25 konteynerlik sipariş talebi gibi devasa bir talep artışı getirdi.
- Tayaş Gıda, gelen yoğun siparişleri karşılamak için üretim ve lojistik süreçlerini hızlandırırken, bu durumu kalıcı iş birliklerine dönüştürmeyi hedefliyor.
- Şirket, bu beklenmedik organik tanıtımı sadece ticari değil, "Türk çikolatası" algısını dünyaya taşıyacak kültürel bir fırsat olarak değerlendiriyor.
- Kim Taehyung'un Messi ve Ronaldo'dan bile daha pahalı, küresel çapta en yüksek reklam değerine sahip isimlerden biri olduğu belirtildi.
Dünyaca ünlü K-pop grubu BTS’in yıldız ismi Kim Taehyung (V), Seul’de bindiği bir takside kendisine ikram edilen Türk çikolatasını canlı yayında paylaşarak sosyal medyada büyük yankı uyandırdı. 70 milyon takipçili sanatçının sadece birkaç saniyelik bu samimi paylaşımı, Türk gıda sektöründe beklenmedik bir hareketliliğe yol açtı.
"ACİLEN 25 KONTEYNER GÖNDERİN"
Taehyung’un elinde görünen çikolata kısa sürede sosyal medyada gündem olurken, ürünün üreticisi olan Tayaş Gıda’ya Uzak Doğu’dan yoğun sipariş talepleri gelmeye başladı. Şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Kazım Taycı, Güney Kore distribütörünün sabah saatlerinde arayarak, “Tüm planları durdurun, acilen 25 konteyner ürün gönderin. Stoklar tükendi” dediğini aktardı.
AMAÇ, KALICI İŞ BİRLİĞİNE DÖNÜŞTÜRMEK
Türkiye'de İş Dünyası'nın haberine göre; yaklaşık 20 yıldır Uzak Doğu pazarında faaliyet gösterdiklerini belirten Taycı, bu denli hızlı ve güçlü bir talep artışıyla ilk kez karşılaştıklarını söyledi. Siparişlere yetişebilmek için üretim ve lojistik süreçleri hızlandırılırken, aynı zamanda bu beklenmedik tanıtımı daha kalıcı bir iş birliğine dönüştürmek için çalışmalar başlatıldı.
Kazım Taycı, olayın etkisini ilk etapta fark edemediğini ancak 16 yaşındaki kızının tepkisiyle durumun büyüklüğünü anladığını belirterek, Kim Taehyung’un küresel ölçekte en yüksek reklam değerine sahip isimlerden biri olduğunu vurguladı.
"RONALDO'DAN DAHA PAHALI"
Taycı, açıklamasında şu ifadeleri kullandı:
"İsmini söylerken zorlandığım bu gencin etkisini, 16 yaşındaki küçük kızım ismini duyup çığlık atmaya başlayınca anladım. ‘Baba siz ne yaptınız, biz bu adamı çok seviyoruz!’ dediğinde durumun ciddiyeti netleşti. Araştırınca gördük ki bu arkadaş, geçen yıl bir kahve markasının yüzü olduğunda 170 milyon dolarlık anlaşma yapmış. Messi’den de Ronaldo’dan da daha pahalı, dünyanın en ulaşılamaz isimlerinden biriymiş."
TİCARİ DEĞİL, KÜLTÜREL BİR FIRSAT
Pazarlama uzmanları ise bu süreci “organik pazarlamanın en çarpıcı örneklerinden biri” olarak değerlendiriyor. Tayaş Gıda’nın sosyal medya hesapları kısa sürede yüz binlerce yeni etkileşim alırken, şirket bu ilgiyi yalnızca ticari değil, kültürel bir fırsat olarak görüyor.
Taycı, "Sadece iki gün içerisinde bizim firmamızın Instagram hesabında 140 bin takipçi bir anda artıyor. Bu ürünle ilgili bazı videolarımız ve görsellerimiz, 300-350 bin kişilik etkileşim aldı” dedi.
Taycı, hedeflerinin sadece marka bilinirliği olmadığını vurgulayarak, “Amacımız ‘Türk çikolatası’ algısını dünyaya taşımak. Bu samimi jesti, Türkiye’nin lezzetlerini anlatan güçlü bir hikâyeye dönüştürmek istiyoruz” ifadelerini kullandı.
