İnsanı sevenler hizmetlerinde başarılı oluyor

A -
A +

Samsun  Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz, Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe ile Beyoğlu Belediye Başkanı Ahmet Misbah Demircan Artvin'e geldiler. Tecrübeli üç belediye başkanı, tecrübelerini bizimle paylaştılar, yaptıkları hizmetleri anlattılar. Ama  her üçünün de vurguladığı şu ibare hafızalarımızda yer etti: "Her kim siyaset yapıyorsa, merkeze insanı koymak kaydı ile hizmet siyaseti yapmalı." 

Yönetenlerin de yönetilenlerin de insan olması, "siyasetin merkezine insanı koyma" bakış açısını gerekli kılıyor. Hizmet etmek, onların hayat standartlarını yükseltmek için  projeler yapmak, istihdam oluşturmak siyasetçilerin temel görevi olmalı.
Recep Altepe, tarihî ve kültürel sorumluluk içerisinde Bursa'yı Bursa yapmış bir başkan. Yusuf Ziya Yılmaz, Samsun'un çehresini değiştirmiş, insan odaklı hizmet etmiş bir başkan. Beyoğlu Belediye Başkanı Ahmet Misbah Demircan da hizmetleri, geniş vizyonu ile bilinen bir başkan. Üçü de dünyanın gelişmiş belediyelerini gezmiş, oradan alacaklarını almış ve kendi şehirlerine uygulamış başkanlar. Kısaca, vizyonlarının geniş olması sonucu, bulundukları şehirleri daha yaşanabilir bir şehir  yapmışlar ve  yapmaya da devam ediyorlar. Çünkü insanların ihtiyaçları dönemsel olarak değişiyor.
İstanbul Büyükşehir Belediye  Başkanlığı'nın ulaşım danışmanlığını yapan Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı da yerel yönetimler konusundaki akademik bilgileri bizlerle paylaştı. Artvin'in ulaşım problemleri ve çözüm önerilerini anlattı, yakın zamanda Artvin'in teleferiğe kavuşacağının müjdesini verdi.
AK Parti'nin, yerel yönetimlerde neden çok başarılı olduğunu, bu değerli  hizmet insanlarını dinledikten sonra daha iyi anladım. Demek ki bunlar işi ehline veriyor. Ekiplerini ehliyetli ve liyakatli insanlardan seçiyorlar. Bu insanlar, insanları çok seviyor, insanlara hizmet etmeyi ibadet sayıyor ve onlara hizmet  borçlarının olduğunu düşünüyorlar. Bu felsefe de  onları başarılı kılıyor. Dolayısı ile Başbakanımız, başarılı ekiple çalıştığı için  başarılı oluyor. 
Yani  "insanı yaşat ki devlet yaşasın" anlayışı  başarının  anahtarı. Yüksel Kantar  


Üzücü olayların yaşanmaması için gereken her şey yapılıyor
01.04.2013 tarihli gazetemizin bu köşesinde polislerin sıkıntıları ile ilgili bir yazı yer almıştı. Konu ile ilgili olarak, Emniyet Genel Müdürlüğü Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü'nden gelen açıklama şöyle: 
"2000 yılından bu yana 600'den fazla polis intihar ettiği" şeklinde verilen bilgiler gerçeği yansıtmamaktadır.
Bütün dünyada ciddi bir problem olarak tanımlanan intihar davranışının ruhsal, toplumsal, kültürel, ekonomik sebeplerinin yanı sıra çalışma şartlarının zorluğu, ağır hastalık ile ailevi problemlere dayalı aşırı stresten kaynaklandığını birçok akademik çalışmalar ortaya koymaktadır.

HUZUR?VE?GÜVEN...
Milletimizin huzur ve güvenliğini sağlayan Teşkilatımız personeli arasında da zaman zaman intihar vakalarıyla karşılaşılmaktadır. Son 14 yılda (2000-2013 Mart) meydana gelen polis intihar vakası 348'dir. Türk Emniyet Teşkilatı tarafından, bu problemin çözümü noktasında uzun süredir çok yönlü çalışmalar gerçekleştirilmektedir. Bunun sonucunda, personel sayısı 14 yıllık süreçte 165.306'dan 241.471'e yükselirken, Teşkilatımızda, intihar vaka sayısı yılda 41'den ortalama 24,8'e düşmüştür. Gelişmiş ülke polis teşkilatları incelendiğinde de teşkilatımızda meydana gelen intihar olaylarının nispeten düşük olduğu görülmektedir. (Örneğin, ABD'de 2009 yılında meydana gelen intihar vakası 100 binde 17, aynı oran 1998-2011 tarihleri arasında Fransa'da yıllık ortalama 100 binde 35 olarak gerçekleşmiştir.)
Her personeline büyük önem ve değer veren teşkilatımızda bu tür üzücü olayların yaşanmaması için:
Emniyet Genel Müdürlüğü'nde 1997 yılında Personel Sorunları Büro Amirliği olarak kurulan Rehberlik ve Psikolojik Danışma birimlerimiz tarafından 2009 yılında 4.521, 2010 yılında 5.891 ve 2011 yılında 7.860 personel ve yakınlarına psikolojik destek hizmeti verilmiştir. Konu hakkında farkındalığın artırılması amacıyla hazırlanan "Psikolojik Destek Hizmetleri" kitapçığı ve 22 farklı afiş teşkilatımızdaki bütün birimlere gönderilmiştir.
Aile ve bütçe yönetimi konusunda eğitim almaları sağlanmış ve psikologlarımız bu konularda 2012 yılı içerisinde 13 bin teşkilat mensubumuza bilgilendirme yapmıştır.
Üniversiteler ve diğer ilgili kurumlarla iş birliği yapılarak, yaklaşık 35 bin personelimize "İntihar ve İntiharı Önleme Eğitimi" verilmiştir. Personel arasında olumlu iş ilişkileri ve motivasyonun geliştirilmesi amacıyla 10 binden fazla yönetici sınıfı personele eğitimler verilmiştir.

ÇALIŞMALAR?SÜRÜYOR
Ayrıca, personelimizin yaşadığı problemleri en üst makamlara doğrudan iletebilmelerini amaçlayan Personel Görüş Günleri düzenli olarak devam etmektedir. Bu uygulama ile, her yıl ortalama 7.500 personelin problemleri en üst seviyede çözülmeye çalışılmaktadır.
Bütün çalışmalara rağmen, intihar vakaları meydana gelmesi durumunda ise, Personel Dairesi Başkanlığımızca, uzman personelin katılımıyla oluşturulan heyet tarafından, ilgililerle görüşülerek, personeli intihara sürükleyen sebeplerin neler olduğu belirlenmeye çalışılmakta ve intiharın önlenmesi ile ilgili çalışmalar yürütülmektedir.

Adres: İhlas Medya Plaza 29 Ekim Cad. No:23 Yenibosna/ 
İSTANBUL Tel: (0212) 454 38 22 Faks: (0212) 454 31 00
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.