Kurşunkalem rehberiniz olacak

A -
A +
Kurşunkalem rehberiniz olacak

İhlas Eğitim Kurumları Genel Müdürü Hami Koç: Kurşunkalem BİLGİLENDİRECEK GÜLDÜRECEK DÜŞÜNDÜRECEK REHBER OLACAK Sayfayı okuyan herkes "İşte! Bu benim için" diyebilecek. Hepsinden önemlisi anne babanın çocuğuna, çocuğun da anne babasına daha çok bağlanmasını sağlayacak. SUNUŞ Sevgili okurlar, bugünden itibaren her pazar gazetemizde 'KURŞUNKALEM' adlı yeni bir sayfamız var artık. 'Eğitim' sözcüğünün geçtiği her cümlenin yolu bu sayfamızdan geçecek. İmtihan takviminin start alacağı önümüzdeki günlerde, öğrencilerimiz, öğretmenlerimiz ve anne-babalar yani veliler için bir rehber niteliğinde tasarlandı 'Kurşunkalem'. Okuduğunuz ya da okuyacağınız üzere geniş içerikli ve interaktif yani soru ve problemlerin yayınlanacağı, önerilere açık bir sayfa olacak. Biz de 'İhlas Koleji'nin katkılarıyla hazırlanan "Kurşunkalem''i, İhlas Eğitim Kurumları Genel Müdürü Hami Koç ile konuştuk. Tabii kurum öyle güzel başarılara imza atıyor ki, örnek olması ve ufuk açması adına, başarılarına değinmeden geçmek röportajımızı eksik bırakırdı. İşte yeni sayfamızın doğuşu ve destekleyen İhlas Eğitim Kurumları'nın başarısının sırrı....... G.K.Z . İhlas Koleji'nin katkılarıyla hazırlanan Kurşunkalem sayfası fikri nasıl doğdu? Biz on dört yıllık geçmişi olan çok genç bir eğitim kurumuyuz. Kısa zamanda belki de hiçbir öğretim kurumuna nasip olmayacak önemli başarılar yaşadık. Türkiye'de 125 yıllık mazisi olan okulların varlığını düşünecek olursak, ne demek istediğimiz daha iyi anlaşılacaktır. Ama bunlar bizi hiçbir zaman şımartmıyor. İşin çok başında olduğumuzun farkındayız. "Eğitimde Mükemmele Yolculuk" deyişi ile sürekli ilerlemeyi ilke edindik. Tabii bu süre zarfında hiç de küçümsenmeyecek bilgi birikimi ve tecrübeler edindik. Bütün çalışmalarımızda sadece kendi okulumuzun öğrencilerine değil Türk Milli Eğitim sistemine de nasıl katkıda bulunabiliriz diye düşündük ve sosyal sorumluluk anlayışı çerçevesinde birçok proje üretip bunları kamuoyu ile paylaştık. 'Kurşunkalem' fikri de Türkiye gazetesi yönetiminin teklifi ile bu anlayışın bir ürünü olarak ortaya çıktı. * Türkiye, dünyada en genç nüfusa sahip ülkelerden biri. Buradan yola çıkacak olursak hedef kitle olarak çoğunluğa hitap ediyorsunuz diyebilir miyiz? Kesinlikle evet. Amacımız; güzel, doğru ve yararlı olanları paylaşmak ve içinde yaşadığımız topluma sürekli artı değerler katmak. "Denizyıldızı" hikâyesini bilirsiniz. Sahile vurmuş binlerce denizyıldızı ve onları tekrar denize atma çabasında bir çocuk. Yanına gelen biri "burada binlerce denizyıldızı var. Hepsini atmana imkân yok. Bunları denize atman neyi değiştirecek ki?" dediğinde yerden bir denizyıldızı daha alıp denize atan çocuk şöyle cevap verir "Bak, onun için çok şey değişti." Olması gerekenlerle, olmaması gerekenlerin yer değiştirmesinde küçük bir pay sahibi bile olmak bizim için çok anlamlı olur. Teknolojinin ilerlemesiyle ebeveyn ve çocuk arasında birbirlerini anlama noktasında önemli farklar oluşmaya başladı. Bu farkı kapatamazsak başka başka dünyaların insanı olmaya engel olamayız. Onlara rehberlik etmeyi görev bilip çocuklarımızla birlikte biz de sürekli öğrenme içinde olacağız. Kaldı ki çocuklarımızı onların yaşayacağı çağa göre değil de kendi zamanımıza göre yetiştirirsek büyüdüklerinde kendilerini yabancı bir dünyanın içinde bulacaklardır. Umarım 'Kurşunkalem' tüm aile fertlerini bir araya getiren, birbirlerini anlamada onlara köprü olan, toplumun her kesimi tarafından sevilerek okunan ve bir sonraki haftası özlenerek beklenen bir sayfa olur. * Sayfanın muhtevasında neler olacak? 'Kurşunkalem'in üç yüz altmış derecelik bir ufku olacak. Bir matematik problemi nasıl çözülür, onu anlatmayacağız. Okuyan herkes "işte! Bu benim için" diyebilecek. Unutulmaya yüz tutmuş kendi kültür değerlerimizden önemli şeyler olacak. Bilgilendirecek, güldürecek, düşündürecek, yeri geldiğinde rehberlik yapacak bir yapıda olacak. Ama hepsinden önemlisi anne babanın çocuğuna, çocuğun da anne babasına daha çok bağlanmasına sebep olacak. * 'Kurşunkalem'in interaktif olması, okuyucuya ve önerilere açık olduğunu gösteriyor, değil mi? Elbette. Müteakip haftalarda yolumuzu ve yönümüzü aydınlatmada bizim için bunun çok önemli olduğunu düşünüyoruz. Okuyucu sorularının olması daha bir renk katacak sayfaya. Şu anda Türkiye genelini düşünecek olursak en çok merak edilen ve ihtiyaç duyulan konu, ya da konuların neler olduğunu bilmek gideceğimiz yere ulaşmada bize yol haritası çizecektir. BAŞARIMIZ KADROMUZDAN Başarı, eğitim kadroları ve idarecilerin seviyeleriyle doğru orantılıdır. Öğretmenlerimiz ve diğer tüm personelimiz, teknoloji ve çağın getirdiği tüm yeniliklerin ışığında ara vermeksizin hizmet içi programlarımıza tabi tutuluyor. Zaten kendi alanlarında çok başarılı olan öğretim kadromuzun bu başarılarının sürekli olmasını sağlamak ve öğrencilerimize en iyi eğitimi vermeleri için uyguladığımız hizmet içi eğitim programlarında özellikle, bilgisayar, yabancı dil öğretimi, teknoloji ve internette bilgiye ulaşımda büyük başarılar sağladık. Yabancı dil eğitiminde akademik ve bilimsel olarak kendi sistemimizi kurduk ve bunun neticelerini şimdi görmekten çok mutluyuz. * Yabancı dil öğrenme başarınız nasıl tescillendi? Yabancı dil eğitiminde de birçok özel okulun çok ilerisindeyiz. Okullarımızda uygulanan Story Telling Room (öykü odası) İngilizceyi eğlenceli bir şekilde verme imkanı sunan öykü odaları halen İngiltere'de kullanılıyor. İngilizce okuma-yazma öğretimi için hazırlanmış bu sistemi Türkiye'de uygulayan ilk eğitim kurumuyuz. Yabancı dil eğitimi konusunda daha önce de kamuoyuna yansımış birçok başarılarımız var. Cambridge Üniversitesi Sınav Genel Merkezi (UCLES) ve The British Council iş birliğiyle düzenlenen İngilizce Yeterlilik Sınavları'na giren İhlas Koleji öğrencileri, KET ve PET sınavında yüzlerce okulu geride bırakarak İstanbul birincisi olmuştur. BAŞARI TEMELDEN BAŞLAR Milli Eğitim Bakanlığı, son 4 yıldır 3-6 yaş grubu çocukların eğitimine büyük önem veriyor. Çocuklarımızın zihinsel ve bedensel gelişiminin artırılmasında ve ilköğretime en iyi şekilde hazırlanmasında okul öncesi eğitim şart. Çocuklarımızın zihinsel gelişiminin % 70'i altı yaşa kadar gerçekleşir. Okul öncesi yıllar, çocuğun hayatında gelişim hızının yüksek olduğu ve çocuğun kişiliğinin biçimlendiği en önemli dönemdir. Biz, ana sınıflarımızı bu nedenle öncelikli sınıflar ilan ettik. Çocuklarımızı ilköğretime hazırlarken pedagog uzmanlarımız gözetiminde verilen eğitimi, İngilizce ve bilgisayar ile destekliyoruz. Dersler, çocuklarımızın zevkle katıldığı oyunlarla, müzik, el işi çalışmaları ve hikayeler gibi etkinliklerle işleniyor. * Bir öğrencinin ders dışında da aktif olmasının artıları nedir? Çocuklarımızı yeteneklerine göre sportif faaliyetlere ve sanata yönlendiriyoruz. Bu etkinlikler çocuklarımızın sosyalleşmesi noktasında büyük önem taşıyor. Ayrıca boş zamanlarında başka zararlı alanlara kaymalarını önlemiş oluyoruz. Çocuklarımız hobi olarak başladıkları bu faaliyetlerde sağladıkları başarılarla birçok ödül kazandılar. Özellikle sporda. 12-14 Şubat tarihleri arasında Aydın'da düzenlenen Türkiye Ümitler Judo Turnuvası'nda öğrencimiz Kevser Çevik 52 kiloda Türkiye Şampiyonu oldu. Yine burada İhlas Koleji Spor kulübünün yetiştirdiği üç öğrenci Türkiye birinciliğini ve ikinciliğini kazandı. Basketbol kulübümüzün başarıları da kamuoyunun malumudur. İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından 08-09 Mart tarihlerinde Eyüp Kapalı Spor Salonu'nda düzenlenen İlköğretim Okulları Arası 13-14 yaş grubu Grekoromen Güreş Turnuvası'nda İhlas Koleji takım halinde topladığı 41 puan ile İstanbul İl Şampiyonluğunu kazandı. İhracatçılar Birliği tarafından düzenlenen 3.Ulusal Mobilya Tasarım Yarışmasında 2. sınıfta okuyan 4 öğrencimiz "Geleceğin Ofisi Bürotime Ödülü"ne layık görüldüler. İhlas Koleji gerek İstanbul ve gerekse Türkiye çapında birçok başarıya imza atarak şampiyonluklar kazandı. İhlas Kolejleri kampüslerinin her ihtiyaca cevap verecek şekilde çok amaçlı olarak bina edilmesi, başarılarımızın artmasında önemli bir etkendir. * Etkili anne-baba semineri düzenliyorsunuz. Geri besleme güçlü olmalı diye düşünüyorum. Okulda verilen eğitimin ailede destek görmesi ve birbirini tamamlaması gerektiğine inanıyoruz. Anne- babaları eğitmek için seminerler düzenliyoruz. Çocuklarımızın eğitiminde okuldan önce aile ortamı gelmektedir. Biz de düzenlediğimiz 'Anne Baba Seminerleri' ile sadece kendi velilerimizi değil tüm anne babaları, çocuklarının ruhsal ve bedensel eğitimi noktasında bilgilendirmeye çalışıyoruz. Kültürümüze sarılmamız gerekiyor. Bunun yolu, bizim kökleri yüzyıllara dayanan kendi doğru kültür birikimimiz, güçlü aile yapımız ve kimliğimizdedir. Onların üzerinde durduğumuz zaman daha iyi bir duruma geliriz. Bunun altını özellikle çizmemiz lazım. Anne babaya saygı, büyüklere saygı, küçüklere sevgi, kendimiz için istemediğimizi başkası için de istememek, kendimiz için istediğimizi başkası için de istemek... Bu bizim kültürümüzün derinliklerinde ve bütün safhalarında var. Şimdi buna empati diyorlar. Bunu içselleştiren insan kötü olabilir mi? Şiddet kendi kültür ve değerlerimize sarılarak önlenir. Bu işin çözümü bu. Bunun için eğitim çok önemli. Eğitim ailede başlar, okulda sürer. * İhlas Koleji'nde 23 Nisan Çocuk Bayramı için ne gibi etkinliğiniz olacak? 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramını tüm bölge halkıyla ve özellikle de çocuklarla birlikte kutlamaktan onur duyuyoruz. 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı nedeniyle her yıl olduğu gibi bu yıl da yabancı ülkelerden çocuklarımızı Türkiye'ye davet ettik. İhlas Koleji'nin davetlisi olarak ülkemize gelen çocuklarımız burayı gezme tanıma fırsatı bulacak, kendi kültürlerinden de örnekler sunacaklar. Ülkelerine döndüklerinde ise bizden gördükleri örnek misafirperverliğin tesiri ile İstanbul'un, insanlarımızın, ülkemizin tanıtımını yapacaklar. Kurşunkalem rehberiniz olacak

İhlas Koleji, dersleri çocukların zevkle katıldığı oyun, spor ve el işi çalışmalarıyla bütünleştiriyor. İHLAS KOLEJİ'NDEN ONLİNE HİZMET İhlas Koleji öğretmenleri tarafından hazırlanan ve YGS-LYS ve SBS'ye girecek tüm öğrencileri çok yakından ilgilendiren imtihan sisteminde yok yok. Online Sınav Sistemi ile YGS-LYS ve SBS'ye hazırlanan öğrencilerin pratikleri artırılacağı gibi tüm öğrencilere, eksikliklerini anında görme imkânı sunuluyor. İmtihanı bitiren öğrenci, ayrıntılı karne ile durumunu anında görebiliyor. Öğrenciler, imtihan türüne göre puanını, imtihanda doğru ve yanlış yaptığı konu ve alt konuları, derslerdeki durumunu grafiksel olarak inceleyebiliyor. Öğrenciler, imtihanlar başlayana kadar hiçbir ücret ödemeden bu sistemden yararlanacak, imtihan neticesinde de karnelerini ve eksikliklerini görebilecek.
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.