GURBET'LE RENKLER VE SESLER GURBET KALAY ZORBA gurbet.zorba@tg.com.tr Gurbet Kalay Zorba'nın sorularını cevaplandıran Abdullah Turalı, tüketicilere etkin bir şekilde hizmet götürdüklerini söyledi. PRENSİPLER BELLİ Kariyer Zirvesi'nde ödül alan İhlas Pazarlama'nın markası AURA'nın?başarısını anlatan Turalı, "İnsan sağlığı, vazgeçemeyeceğimiz önceliğimizdir" şeklinde konuştu KALİTE VE FİYAT Her geçen gün büyüdüklerini belirten Turalı, "Kaliteyi, cazip fiyatla buluşturuyor, satış sonrası hizmet ile müşteri memnuniyetini devam ettiriyoruz" dedi SUNUŞ Abdullah Turalı... İhlas Pazarlama A.Ş. Genel Müdürü. Bugünkü sohbetimiz, kurumun satışa sunduğu ürünler anlamında hanımlara yönelik, fiyatlarının cazip olması, keseye dost olması sebebiyle de beylere yönelik oldu. Abdullah Turalı, alışverişte kalitenin ve personelin ardından satış sonrası hizmetin önemine özellikle vurgu yaptı. Her ürünü alırken mutlaka iyi incelediğini ve pazarlık konusunda iddialı olduğunu, o nedenle de zor bir alıcı olduğunu söyleyince; kendi ürün yelpazesinin de bu aşamalardan geçtiğini, o sebeple alırken bizim işimizi kolaylaştırdığını özellikle belirtmek isterim. Tabii kullandığımız ürüne dikkat ederken, sohbetimizde, Abdullah Bey'in sağlıklı hayat konusunda da oldukça dolu olduğu ortaya çıktı. Kullandığımız ürünler, içtiğimiz su, yediğimiz her türlü yiyecek hayat kalitemizi artırıyor. Abdullah Bey özellikle belirtiyor ki; '"Yediklerinizin?ve içtiklerinizin natürel veya organik olmasını tercih edin." Bu sözü dikkate alalım diyorum ve size, sağlıklı, mutlu alışverişler diliyorum. Hanımlar alıp uygulayacak, beyler destek olacak, sevgiyle kalın... G.K.Z. Kırklareli Vize'de, 1956'da doğdunuz... Sonrasını sizden dinleyelim... - Doğanca köyünde doğdum. 4 kardeşin en küçüğü benim. İlkokulu köyümde, orta ve liseyi Edirne'de yatılı okudum. Bayrampaşa Belediye Başkanı Hüseyin Bürge, benim sıra arkadaşımdır. 7 yıl kendisiyle aynı sırada okuduk ve ilginçtir, aynı ranzada altlı üstlü kaldık, sınıfta aynı sırayı paylaştık. MALİYETLERİ BİLİYORUM - Sizinki tam kardeşlik olmuş... - Aynen öyle, hatta şöyle bir anımız var. Bizim okulun mezunları her Ağustos ayının ilk Cumartesi günü Edirne'de toplanır, yemek yeriz, okulumuzu ziyaret ederiz. Okuduğumuz zaman, yokluk zamanı. Hüseyin Bürge ile yurtta kalıyoruz, pastaneye gidip, pasta, supangle gibi şeyler yemek istiyoruz, fakat tek başına paramız çıkışmıyor, o zaman ikimiz 3 lirayı denkleştirip pastamızı yiyorduk. 36 sene sonra Hüseyin Bürge, ben ve eşler, çocuklarla yine o pastaneye uğradık ve inanır mısınız, ikimiz de çocuk gibi ağladık. İkimiz de o şartlarda okuyup bugün buralara gelmişiz çok şükür, çok duygulandık. - Alışveriş yaparken nelere dikkat edersiniz? - Alışveriş çok önemli, kalitesi ve fiyatı daha da önemli. Ben o malın kaça mal olduğunu bildiğim için, mutlaka pazarlık yaparım. Hanımla anlaşamadığımız tek konudur, çünkü alacağı tencere, tabak her neyse, bakarım fiyatına. Derim ki, 'bu böyle değil, daha uygun olmalı.' Bizim kurumumuzun ayrıcalığı da bu noktada ortaya çıkıyor. En kaliteli ürünü, en uygun fiyatla satışa sunuyoruz. Nasıl mı? Diğer firmalar da aynı ürünü satıyor ama daha yüksek fiyata. Biz toplu alım yaptığımız için, alım gücü kolay olsun diye olabilecek en uygun şekilde satışa sunuyoruz. Her zaman da sattığımız ürünün servisimizle arkasında oluyoruz. BİRİNCİLİK ÖDÜLÜ AURA'YA - Bu yıl 5.'si düzenlenen Kariyer Zirvesi'nde "Kurumsal" kategoride 2010 Büyük Ödülünü, İhlas Pazarlama'nın markalarından biri olan Aura aldı. İhlas Pazarlama A.Ş. Genel Müdürü olarak Aura'nın bu başarısını nelere bağlıyorsunuz? - Bir genel dağıtım ve pazarlama firması olan İPAŞ (İhlas Pazarlama A.Ş); pazarladığı ürünlerde İHLAS markasını (-ki Türkiye'nin en önemli sanayi firmalarından İhlas Ev Aletleri A.Ş.'ye ait olup, Türk Patent Enstitüsü tarafından "tanınmış marka" olarak tescil edilmiştir) eskiden beri kullanmaktadır. Yine elektronik ürünlerinde ORA, elektrikli ev gereçlerinde AURA gibi önemli markalarımız mevcuttur. Bunlardan Aura özellikle son yıllarda ürün yelpazesini oldukça genişleterek Türkiye'de en çok tanınan markalardan biri hâline gelmiştir. Avrupa ve Türk cumhuriyetlerindeki tüketicilere de etkin bir şekilde hizmet götüren Aura'nın, "ev ve iş yerlerinde insan sağlığını ön planda tutan" anlayışın öncüsü olması, bu ödüle layık görülmesinin en önemli sebeplerinden biridir. İşte Aura'nın insan sağlığından hiç taviz vermeyen bu öncü anlayışı ile başarının mühim anahtarları olarak kabul ettiğimiz "hedef, sabır ve samimiyet" birleşerek bu günlere gelindi. Hedefleri doğrultusunda sabır ve samimiyetle bu başarı yolculuğuna devam eden İPAŞ ve Aura, yakın gelecekte bölgenin en tanınmış markalarından biri olacaktır, bu sebeple daha gidecek çok yolumuz var. BİNLERCE DEMO YAPILIYOR - İnsan sağlığını ön planda tutan bir satış ve pazarlama şirketi olarak, yapılanmanız nasıl? - Kendisi perakende satış yapmayan İPAŞ, bütün ürünlerini sadece hâlen 71 adet olan yetkili bayileri yoluyla tüketiciye sunar. Bu 71 bayi de, başta Aura olmak üzere sadece İhlas Pazarlama'nın kendi markalarını ve yine İhlas Pazarlama'nın iş birliğine gittiği güçlü markaların ürünlerini satar. İPAŞ'ın kendisi ise; özellikle, ürünlerin imalat ve ithalatı ile reklam, eğitim ve pazarlama stratejilerine dair organizasyonlarla meşgul olmaktadır. 71 bayimizin kullandığı 3 farklı satış kanalının ilki; kalite ve uygun fiyat prensibi ile?hizmet sunan ve bugün itibariyle Türkiye genelinde sayıları 200 adet'e ulaşan İhlas Mağazalarıdır. İkinci satış kanalı, aynı zamanda Türkiye Gazetesi'nin elden dağıtımını da yaptırdıkları 'Aktif Dağıtım Elemanları'dır. Bugünlere gelinmesinde bayilerimizde görev yapan bu arkadaşlarımıza çok şey borçluyuz. Sabah erkenden Türkiye Gazetesi'ni dağıtan Aktif Dağıtım Elemanları; daha sonra her evin ihtiyacı olup elde de taşınabilen "şofben, soba, Pedilife Reflexologist, ütü, saç kurutma, tost makinesi, çay seti" gibi ürünleri abonelerine sunarlar. Bir diğer satış kanalı ise 'Tanıtım Ofisleri'dir. Bu ofisler özellikle alt bayileri kanalıyla; "Aura Cleanmax" adlı temizlik robotunu, "Aura Cebilon Compact" adlı su arıtma cihazını ve tüketiciye yeni sunduğumuz "Aura Pedilife Reflexologist" adlı cihazı satarlar. Bu ödülü almamızda ev ve iş yerlerinde, özellikle insan sağlığını korumak için geliştirilmiş bu çok özel 3 ürünün etkisinin de oldukça fazla olduğunu düşünüyorum. 71 bayimize ait halen 320 civarındaki bu ofislerden tanıtım sunumu alabilmek için ayda ortalama 100 bin farklı aileye 'Alo' denir ve buna paralel gerçekleştirilen on binlerce demonun, Aura markasının tanınırlığı ve bilinirliği üzerindeki etkisi oldukça yüksek. MÜŞTERİLER MEMNUN - Ürün seçimindeki öncelikleriniz neler? Hangi ürünleriniz daha çok talep görmekte? - İnsan sağlığı vazgeçemeyeceğimiz önceliğimizdir. Kaliteyi, cazip fiyat ile bir araya getirmek ve satış sonrası kesintisiz servis hizmeti ile müşteri memnuniyetini devam ettirmek, temel prensiplerimizdir. Evde özellikle bayanların hayatını kolaylaştıran, konforlarını artıran ürünleri tercih ediyoruz. Aura markalı olup en çok tercih edilen ürünlerimiz; banyo şofbeni, "quartz" sobalar, infrared ısıtıcılar, klimalar, "Inox" halı yıkama makinası, "inox" aspiratör ve bisikletler. Ora markalı LCD TV'lerimiz de en çok talep gören ürünlerimiz arasında. Ayrıca birer tasarım ve konfor harikası olarak çok cazip tanıtım fiyatları ile piyasaya yeni sunduğumuz Aura Q Vac Halı Yıkama ve Aura Inox ankastre serimizle ilgili tüketicilerden gelen talep ve memnuniyetin, beklentilerimizin çok üstünde gerçekleşmesi bizi çok sevindirdi. Çok güçlü ve yaygın satış sonrası hizmet desteği de, ürünlerimizin tercih edilmesinin diğer önemli sebebi... BİZ BİR AİLE GİBİYİZ - Bayilerinize ne tür destekler veriyorsunuz? - Ürünlerimizin yetkili bayilerimizin dışında, büyük marketlerde, spot piyasada ve bunun gibi haricen satışa arz edilmesine izin vermiyoruz. Dolayısıyla yetkili bayilerimiz ve özellikle çalışanları, bizim, kendilerinden ayrı firma olduğumuzu kabullenmek istemiyor, ticari ortak değil aile üyesi gibi görmek istiyorlar. Hatta müşterilerimiz de bu eğilimde. Ticari ve hukuki manada ayrı firmalar olmakla beraber, maksat ve hedeflerimiz noktasında bir aileyiz, aynı gemideyiz. Dolayısıyla bayilerimizi her konuda çözüm ortağı olarak görüyor, bayilerimizle çok sık bir araya gelip değerlendirmeler yapıyoruz. Bu değerlendirmeler ve piyasa şartları ışığında ürünlerin seçimi, fiyatlandırılması ve reklam kampanyaları şekilleniyor. 71 bayimizin sahip olduğu; 200 mağaza çalışanı, bütün Aktif Dağıtım Elemanları, 320 civarındaki tanıtım ofisi ve bunların alt bayilerinin bütün çalışanları, bizim gözbebeğimizdir. Onların ayağına diken batsa biz burada hissetmek durumundayız. Çünkü biz bir takımız. Adeta nimeti paylaşır, külfeti ise yansıtmamaya gayret ederiz. Dolayısıyla bayilerimizin bütün elemanlarının kurum kimliğimize uygun hâlde faaliyetlerini en güzel şekilde yerine getirebilmeleri için, eğitim desteğinden sosyal içerikli moral motivasyon aktivitelerine, reklam ve tanıtım kampanyalarına kadar elimizden gelen her türlü imkânı sunmaya çalışırız. Bayilerimiz ve çalışanları kazandıkça, bizim de kazanacağımızı biliyoruz ve bu inanç ile hiçbir fedakârlıktan kaçınmıyoruz. Maksadımız, insanlara iyilik etmek Abdullah Turalı, "İPAŞ ve bayileri için, 'müşteri' veya 'tüketici' kelimeleri ne anlam ifade ediyor?" sorusuna şöyle cevap verdi: "İPAŞ'ın kuruluş maksadı "insanlara iyilik ve hizmet etmektir", hedef budur. Dolayısıyla İPAŞ'ta bütün çalışmaların merkezinde insan, yani çalışanlarımız ve müşterilerimiz vardır. Bizimle iş yapsın yapmasın, bir vesile ile tanıştığımız her insana iyilik etmek, yardımcı olmak birinci vazifemizdir. Yani önce insan sonra müşteri... Düzenli tutulup, değiştikçe güncellenen müşteri bilgileri, tüketicinin beğenisine sunulan her yeni üründe bayilerimizin ilk başvuru kaynağı olmakta. Dolayısıyla piyasaya arz ettiğimiz bütün ürünlerimizden ve kampanyalarımızdan, öncelikli ve ilk olarak bayilerimizde kayıtlı olan sadık müşterilerimizin haberi olur. Müşteri memnuniyeti noktasında bizi güçlü kılan bir diğer farklı yönümüz ise satış sonrası hizmetlerimiz. Şofben, klima, su arıtma, aspiratör montajlarını yetkili servislerimiz yapıyor. Halen temizlik robotu gibi bazı ürünlerde yasal olarak iki yıl garanti süresi olmasına rağmen, biz üç yıl garanti veriyoruz. Etkili garanti kapsamımız, aksatılmadan yapılan periyodik bakım hizmetleri... Her çeşit müşteri istek ve şikayetini anında kayıt altına alan ve ilgili birimlere hızla aktarıp sonuçları izleyerek 7/24 hizmet veren Müşteri Hizmetleri servisimiz de var. 0212 444 49 49 numaralı telefonla her an ulaşmak mümkün...