Her ilçenin rengi olmalı

A -
A +

Her ilçenin rengi olmalı TEK yön levhası ile gösterilen mecburi istikamette ilerlerken eğer dönmeniz gereken noktayı geçmişseniz vay halinize. Kimbilir artık nerelerden nasıl ve ne kadar zaman kaybı ile aynı noktaya gelecek, hatanızı düzelteceksiniz. Böyle bir durumda hata sizde, boşuna kızmayın. Eğer gittiğiniz yerin ve kullandığınız güzergahın yabancısı iseniz ya yol haritası kullanmalı, ya da bilenlere sormalı, tarif almalısınız. İş idaresinde de memleket yönetiminde de durum buna yakındır. Bazen çıkmazlara da rastlıyorsunuzdur. Gördüğünüz yol levhası sizi bir 5 yollu çatalağzına getirmiştir. Şaşırır, zihin yordamı ile rastgele yollardan birine dalarsınız. Yanlış ise geri döner diğerini denersiniz. Dön babam dön! Her problemin bir çözümü mutlaka bulunur. Avrupa'da örnekleri olduğu gibi. Mesela İstanbul'un her ilçesinin bir rengi olsa. Ankara'nın, Adana'nın, İzmir'in ilçelerinin de... Bu renkler ana artellerde sınır belirleyici olarak, sokak levhalarında, hatta ilçenin mukimi olanların araç plakalarında belirtilebilir. Bu çok mu pahalı ,çok mu zor bir uygulamadır. Sayın Erdoğan'ın İstanbul ve Türkiye sevdasını biliyoruz. Gayretini de yakından farkettik. Bu da çok doğaldır ki,Erdoğan'ın 'Başbakanlık' referansı İstanbul değil mi? Sayın Erdoğan bu konu ile yakından ilgilenecektir sanırım. Paket turda konaklamanın payı artıyor Ekin Grubu Araştırma Birimi'nin katalog fiyatlarını esas alarak yaptığı araştırmaya göre, paket tur bileşenlerinden havayolu ulaşımının payı üç puan azalırken, konaklama, acenta komisyonu ve incomingin payı birer puan yükseldi. Araştırmaya göre 1995'te Almanya'da satılan paket turların ortalama fiyatı 1028 mark iken bu rakam 2000'de ortalama 1110 mark 2004'te ise 1550 mark olarak gerçekleşti. Bunların Euro karşılığı ise sırasıyla 524, 566 ve 791 olarak hesaplandı. 'Mükemmeli aramıyoruz' REFAHİYE Kültür ve Dayanışma Derneği'nin Okmeydanı'ndaki yeni merkezinin açılışı sebebiyle düzenlenen toplantıya binlerce Refahiyeli katıldı. Türkiye'nin en zengin ve gelişmiş; İstanbul'un ise en eski ve şirin ilçelerinden Şişli (Başkan-Mustafa Sarıgül)'nin yanısıra, yine Türkiye'nin ve İstanbul'un tekstil merkezi Güngören (Başkan- Ş.Yücel Karaman ), tarihi dokusu ve hikayeleri ile ünlü, eski mesire mekanlarından Kağıthane (Başkan-Fazlı Kılıç), İstanbullu Anadolulular ya da Anadolulu İstanbullular'ın yaşadığı Esenler (Başkan-Mehmet Öcalan) ile, İstanbul'un Anadolu yakasında modern, sağlam ve planlı gelişen Çekmeköy (Başkan-Sıddık Eraslan) belediye başkanlarının Refahiyeli olduğunu belirten Bakan Yaldırım, "İnsanın yaşadığı yer neresi olursa olsun doğup büyüdüğü yer hep aklındadır. Bu başka bir vefa duygusudur." diye konuştu. Türkiye'nin Bakanıyım Şişli Belediye Başkanı Mustafa Sarıgül'ün CHP'deki Kongre çalışmaları sebebiyle katılamadığı Refahiyeliler toplantısı Ulaştırma Bakanı için adeta motivasyon ve moral gecesi oldu. Bir Refahiyeli'nin okuduğu ve sonu ' Kardaş Refahiyeme bir selam götür' şeklinde biten şiiri Bakan Yıldırım, 'Kardaş selamı sadece Refahiye'ye değil, Türkiye'nin her köşesine, her noktasına, her köyüne götür. Selam olsun bu güzel ülkenin insanlarına, selam olsun bu güzel yurdun her köşesine' şeklinde okudu. Bakanlığının icraatlarından bahseden Yıldırım "İşler nasıl gidiyor, yapılanlar doğru mu yanlış mı, bunu vatandaşlarımızın arasına katılarak tesbit ediyoruz. Biz, sizlerin vekiliyiz. Vekillik, milletin isteklerine uyulduğu müddetçe devam eder. Vekalet verdiğiniz insan sizin istediğinizi yapmazsa onu azledersiniz. 'Herşeyi mükemmel yapıyoruz' iddiasında kimse olamaz. Benim inandığım bir şey var, 'İyi mükemmelin düşmanıdır. Mükemmeli aramaya devam edersek iyiyi de yapmaktan mahrum kalırız" dedi. "Cumhuriyet tarihinde yapılan bölünmüş yol miktar 3 bin 6 yüz kilometre. 25 aylık dönemde bizim yaptığımız bölünmüş yol miktarı, 5 bin 4 yüz kilometre" diyen Bakan Yıldırım konuşmasını şöyle sürdürdü: "Yeni düzenleme ile köy hizmetleri lağvedildi. Artık, bu hizmetler valilikler ve kaymakamlıklar vasıtası ile yapılacak. Bütün imkanları kaynakları iş makinaları buralara devredliyor ve hizmet buralardan yapılıyor. Köy hizmetleri hazırlık ve planları kış aylarında değil yazın güneş gözükünce yapıyordu. Bu da eylüle kadar sürüyordu. Tam iş yapılacakken kar yağmaya başlıyor ve iş erteleniyordu." Boeing %161 kâr etti TİCARİ, askeri havacılık, savunma, uzay ve bilgi teknolojileri sektörlerinde faaliyet gösteren The Boeing Company, 2004 yılı mali sonuçlarını açıkladı. Şirketin geçtiğimiz yıl 718 milyon dolar olan kârı, 2004 yılı sonu itibarıyla %161 artış gösterek 1 milyar 872 milyon dolara ulaştı. Boeing'in Ticari Uçaklar bölümü 2004 yılında aldığı siparişleri %14 geliştirdi. Uzay ve Savunma Sistemleri bölümü ise gelirlerini %11 artırdı. Şirketin yıl sonu cirosu ise bir önceki seneye oranla %4 artarak 52.457 milyar dolara ulaştı. 58 milyar dolar ciro Boeing Yönetim Kurulu Başkanı Harry Stonecipher sonuçlarla ilgili olarak "İşimizi yürütmeye gösterdiğimiz yoğun dikkat, 2004'te çok kuvvetli mali sonuçlar elde etmemizi sağladı. Uzay ve Savunma Sistemleri bölümümüz, 30 milyar doların üzerinde yeni sipariş alarak muazzam bir kârlılık yakaladı. Ticari Uçaklar bölümümüz, pazarın artan uçak ihtiyacını karşılamak için çok başarılı bir operasyon gerçekleştirdi, 787 (önceden 7E7 Dreamliner) modelini pazara çıkararak 126 kesin sipariş aldı. 747, 777-300ER ve 777 Kargo modellerini müşterilerine sunmaya başladı." dedi. Boeing, cirosunu 2005'te 58 milyar, 2006'da ise 62-63 milyar dolara çıkarmayı hedefliyor. Havada internetin dünya lideri Boeing'in uçak yolcularına seyahat sırasında geniş bantlı ve hızlı internet servisi sağlayan ürünü Connexion by Boeing, 11. Dünya Seyahat Ödülleri yarışmasında, uluslar arası pazarda faaliyet gösteren havayolu şirketleri ve tur operatörleri tarafından "Dünyanın Önde Gelen Uçuş içi İnternet Servis Sağlayıcısı" ödülüne layık görüldü. Connexion by Boeing, ödülünü Tenzing, AirTV, Airshow ve Netvigator Inflight gibi rakiplerini geride bırakarak üst üste ikinci kez kazandı. Karayip Denizi'ndeki Barbados Adası'nda düzenlenen törende yaygınlığı ve teknolojik üstünlüğü sebebiyle ödüllendirilen Connexion by Boeing, Singapur, Lufthansa, SAS, Japon-ANA ve Çin Havayolları ile Kingdom Holding'in uzun menzilli uçaklarında kullanılıyor. Sistem, yolcuların uçuş sırasında dizüstü bilgisayarları üzerinden özel ya da şirket e-postalarına bağlanabilmelerini, internette ve şirket intranetlerinde hızla dolaşabilmelerini sağlıyor. 2004 yılında 7 havayolu şirketinden 211 uçak için sipariş alan Connexion by Boeing. uzun menzilli uçakların yanısıra uluslararası taşımacılık yapan yük gemilerinde de kullanılıyor. AtlasJet büyüyor İddialı yatırımları ile dikkatleri üzerinde toplayan özel havayolu şirketi AtlasJet filo genişletme operasyonlarını sürdürüyor. Tecrübeli Kaptan Pilot Tuncay Doğaner idaresindeki AtlasJet , ETS ve Öger Tur gruplarının stratejik destekleri ile günden güne gelişme kaydediyor. Türkiye'nin ilk IATA üyesi özel havayolu şirketi olan AtlasJet sürekli genişleyen filosu ve kaliteli ve yenilikçi hizmet anlayışı ile Türkiye'yi dışarıda da başarı ile temsil ediyor. AtlasJet'in filo genişletme çalışmalarından bir bölümü olan ve 2004-2005 kış teslimatı 4 adet yeni A-320 uçağı Amerika'nın Miami ve Lousiana hava alanlarından getirilerek filoya katıldı. Şirket 2005 kış sezonu için planladığı 10 adet uçağa böylece ulaşmış oldu. Hedeflenen yolcu sayısı aşıldı 174 deri koltuk kapasiteli ve LCD ekranlı son teknoloji ile donatılmış uçaklar filoda uçuşlarına başladı. AtlasJet, geçici olarak kiraladığı 2 adet Boeing 737-800'lerle beraber 12 uçak ve 2279 koltuk kapasitesi ile operasyonlarını sürdürüyor. AtlasJet'in 15 Nisan 2004'te 2 uçakla başlayan operasyonları 15 Temmuz'da 6; Aralık 2004'te 10 ve kiralanan uçaklarla birkaç ay içerisinde büyük bir gelişme göstererek 12 adete ulaştı. Uçak alımlarının devam edeceğini belirten AtlasJet Genel Müdürü Tuncay Doğaner 2004 yılı için hedefledikleri yolcu sayısını yüzde 22 aşarak büyük bir gelişme gösterdiklerini söyledi.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.