İş bizim karar bizim

A -
A +

Karlı bir kış günü; 8 Kasım 1990'da Cumhurbaşkanı Rahmetli Turgut Özal, özelleştirdiği USAŞ'ın modern ikram tesislerini hizmete açmanın keyifli gururunu yaşıyordu. İkram ünitesinin bütün malzemeleri yenilenmiş, kurumun yabancı yeni sahibi SAS Service Partner ikram konusunda Atatürk Havalimanı'ndaki bu üssü Avrupa'nın ve bölgenin en iddialı konumuna getirmişti. Bu hareket ülkemizin kalkınma hamlelerinde freninin boşaltılmasını sağlamış ve dört bir yanda özelleştirme çalışmaları hızlanmıştı. Geçen 17 yılda merhumun doğrudan ya da dolaylı verdiği işaretler maalesef tam anlamı ile anlaşılamadı. O, kolektivizmden, kendini yenileyecek işletmecilerden, müteşebbis karakterden bahsediyordu. Lakin biz sadece beğendik, takdir ettik, fakat yine de bildiğimiz gibi davranmakta ısrar ettik. Tabii ki hata yaptık. Üretim ve güç kaybı yaşadık. Zamanı ziyan ettik. İki binli yıllara girdiğimizde Özal misyonuna uygun ivmeleri zaman zaman yakaladık. Bunlardan birinin yansıması olarak 2003'te istikrara 'evet' dedik. Yeni siyasal konseptte ülkenin çağdaş, modern, gayretli isimlerine 'eyvallah' dedik. Özalcı hizmet anlayışının bir ifadesi olarak hızlandırılmış özelleştirmeler gördük. Ulaşımda, iletişimde, alt yapı iyileştirmelerinde kararlı adımlar atıldığına şahit olduk. Turizmde 10/20 senelik stratejiler müşahede ettik. Şimdi geleceğimizi şekillendirecek tercih haklarımızı kullanacağımız zaman dilimindeyiz. Geçmişteki işlerden, işleri görenlerden ve maruz kaldıklarımızdan ibret alarak bu haklarımızı kullanacağız. Bunları iyi düşünmeliyiz ki ortaya çıkanlardan kimseyi sorumlu tutmayalım. >> THY'de "uçan aşçı" dönemi Türk Hava Yolları'nın (THY) Avusturyalı DO&CO firması ile ortak kurduğu ikram şirketi Turkish Do&Co, farklı mönü konseptleriyle yolcuları şaşırtacak. Çiğ köfteden dönere, karnıyarıktan kabak dolmasına kadar Türk mutfağının zengin çeşitlerinin yanı sıra dünya mutfaklarından da örnekler sunacak olan Turkish DO&CO, Türkiye'de ilk kez "uçan aşçı" uygulamasını da başlatmayı hedefliyor. Uzun mesafeli uçuşlarını aşçılarıyla birlikte yapacak olan THY ilk uygulamaya ise bugünden itibaren New York seferleri ile başlayacak. Turkish Do&Co'nun THY uçaklarında uygulayacağı farklı mönü konseptlerini tanıtan DO&CO Yönetim Kurulu Başkanı ve Turkish DO&CO Genel Müdürü Atilla Doğudan, 1981'den beri dünyanın önde gelen şirketleri ve organizasyonları için VİP yemek hizmeti sunduklarını belirterek, "Formula 1, 2008 Avrupa Futbol Şampiyonası, Golf ve Tenis turnuvaları DO&CO'nun verdiği hizmetlerden sadece birkaçı. 20 ülkede faaliyet gösteriyoruz. Biz yemek ve kaliteyi eğlenceli bir şekilde müşterilerimize sunmaya çalışıyoruz. THY ile kurduğumuz şirketle de Türk misafirperverliğini tüm dünyaya göstererek, dünyanın Türkiye'yi konuşmasını istiyoruz" dedi. THY'nin Ankara ve Viyana hatlarında ocak ayından beri hizmet verdiklerini anlatan Doğudan üç ay içinde de hizmetlerini tüm hatlara yayacaklarını söyledi. Taze gıda kullanılacak Yemeklerde dondurulmuş ve kalitesiz ürün kullanmayacaklarını söyleyen Doğudan, "Yeni menümüz esnek olacak. Taze ne varsa onu kullanacağız. Uçak yemeğinden çok daha fazlasını ve kalitelisini yolcularımıza sunacağız. Bu vesile ile Türk mutfağını da dünyaya tanıtmayı hedefliyoruz. Sloganımız, eğer uçacaksanız yemeğinizi başka yerde yemeyin, uçakta yiyin olcak" dedi. THY'nin Yer İşletmesinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Bilal Ekşi ise İstanbul-New York gibi uzun menzilli uçuşlarda "uçan aşçı" sistemini hayata geçireceklerini kaydetti. Ekşi, "Bu konseptte de uçakta bulunan Turkish DO&CO'nun deneyimli aşçısı, yolcuların tercihleri doğrultusunda yemekler hazırlayacak" diye konuştu. >> Boeing 787 Dreamliner'a sipariş yağmuru Boeing'in yepyeni teknolojilerle ürettiği ve lansmanı 26 Nisan 2004'te yapılan Boeing 787 Dreamliner, bugüne kadar 43 müşteriden toplam 514 sipariş aldı. Temmuz ayında gerçekleştirilecek törenle ilk uçağı fabrikadan çıkacak olan Boeing 787, benzersiz kabin özellikleriyle keyifli bir yolculuk sağlayacak. Dreamliner, ticari uçaklar tarihinde en hızlı satılan model oldu. Geniş kabini, koridorları ve koltuklarıyla dikkat çeken Dreamliner'da kabin içindeki ısı ve nemi düzenleyen yeni sistemler sayesinde, uzun uçuşlardan sonra bile yolcular kendilerini yorgun hissetmiyor. Pencereleri, diğer tüm uçaklardakilerden %65 daha büyük ve dokunarak karartılabiliyor. Dreamliner, uçak yolculuğunun en rahatsız edici yanı olan "türbülans"a da çözüm getiriyor. Yeni teknolojisi sayesinde türbülansı önceden tespit eden 787, sarsıntıları azaltacak karşı hareketler üreterek türbülansın etkisini hafifletiyor.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.