TAV HAVAŞ Çelebi Onur ve ötesi...

A -
A +

Havacılık sektörümüz devler arenasına dönüştü. Cılız cüsseler ayıklandı. Mücadele ufkunda bu yılmaz, yıkılmaz kuruluşlarımız ak alınlarının tam ortasına emek, özveri, gayret ve bilgi ile işledikleri ay-yıldızımızı layık olduğu zirveye mıhlıyorlar. Ecdadımızın; dünyanın dört bir tarafına nakış nakış, oya oya işlediği muazzam eserleri şimdiki nesil aslına uygun motiflerle yine ve yeniden bayraklaştıracak. Bu heyecan verici titreşimin fitilini rahmetli Özal ateşlemişti. Hayaller umuda, ümitler gerçeğe dönüştü. Bundan 5-6 sene önce TAV diye bir konsorsiyum kuruldu ve acaip bir hızla hilesiz hurdasız inşaat gerçekleştirdi. Planlanan süreden daha kısa zamanda Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Terminali ve katlı otoparkını o dönemin bütün olumsuzluklarına rağmen dünya insanlığının kullanımına sundu. Yap-İşlet-Devret modeli ile ortaya çıkan yaklaşık 500 milyon dolarlık bu eser devlet tarafından birkaç gün sonra yeni işleticisine devredilecek. Devlet kasasına akan bu paralar okul, kitap, bilgisayar olacak ve yetişen çocuklarımızın genç dimağları kesintisiz kaynaklardan beslenme imkanına kavuşacak. TAV, havaalanlarında yer hizmeti veren ve Özal döneminin özelleştirilen firmalarından HAVAŞ'ı bünyesine aldı ve gücüne güç kattı. HAVAŞ çalışanları yeni 'patronlarından' adına, şanına layık ilgi umuyorlar. Hemen hepsinin gözleri ışıl ışıl. Bu umutlarına kavuşmalarını diliyoruz. HAVAŞ'ın halefi Çelebi sektörde son dönemlerin süper hızda yükselen yıldızı oldu. Can ve Canan kardeşlerin omuzlarından Türk kamuoyunun 'başı üzerine' taşınan bu firmamız Antalya'da hizmete soktuğu Ayterminal'in ardından Gürcistan'da bir terminal inşaatı aldı ve yeni yeni ihaleler için önemli referans kaynaklarına kavuştu. Onur Air'in geçtiğimiz günlerdeki 'talihsiz' sektesi hükümetimizin, basınımızın ve ilgili kurum ve kuruluşlarımızın gayreti ile kısa sürede ve şamatasız bir şekilde sona erdi. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'la organize bir çalışma gerçekleştiren Şahabettin Bolukçu, Onur Air'in onuruna gelecek bir halelin Türk Sivil Havacılığını derinden etkileyeceğini bildiğinden hem sesinin hem de nefesinin tonunu dengeli ayarlayarak kimseyi incitmeden sonuca ulaştı. THY'yi biraz beklemek lazım. Burada yeni 'ilginç' gelişmeler olabilir. İngilizlerin Prime Minister'ı Blair, British Airways'in her hamlesini ülkesinin ufkundaki 'ulusal yarışmalara' uygun olması yolunda uyarıyor. BAW, dünya havacılık klasmanında ilk 5 teki yerini her alanda muhafaza ederken bu 'muhafazakar' kurum abartısız hizmet kalitesini geliştirerek sürdürüyor. THY'nin 'T' sinin bile geçmediği kategorilerde ister istemez 'neyimiz eksik ki' diye düşünmekten kendimizi alamıyoruz. Havada first class keyfi Yatar koltuk ve 'first class'ın öncüsü British Airways, ikramlarından kişisel bakım ürünlerine ve iletişim imkanlarına kadar her şeyi yolcularının ayağına getiriyor Havada birinci sınıf (First Class) yolculuğun kurucu isimlerinden İngiliz Havayolu Şirketi British Airways (BAW) hizmet ve ürün kalitesinden taviz vermeden yoluna devam ediyor. Geçtiğimiz günlerde first, bussines ve ekonomi sınıflarındaki yolcuları için hazırladığı yeni ikram menülerini tanıtan British Airways ülkemizden de birçok turizm firması ile ortak faaliyette bulunuyor. Dünyanın en meşhur şeflerinden oluşan bir gurme heyeti ile çalışan firma, First Class yolcular için seçkin yiyecekler üretiyor. Beş yemek içeren öğünlerden hafif seçeneklere kadar First Class menüsü yolcuların ihtiyacını karşılıyor. Yolculara kişisel bakım ürünleri Kişiye özel video oynatıcı cihazlar, yolculara 45 ayrı filmin yanısıra, en iyi komedi, belgesel ve spor seçenekleri bulunan 8 ayrı kanal ile yolcularına Tv keyfi sunuyor. Heathrow ve Gatwick havalimanlarındaki First Class Lounge'larda, telefon ve faks makineleri ile, Oneworld Şebekesi üzerinde, dünya çapında 60'ın üzerinde British Airways Lounge'una erişim imkanı sağlanıyor. Her yolcuya, çorap ve göz dinlendirme maskesi, nemlendirici sprey, diş fırçası ve diş macunu, bayanlara zengin dokulu temizleme losyonu, makyaj temizleme pamuğu ve lüks nemlendirici krem, erkeklere ise tıraş bıçağı ile kremi veriliyor. İLKLERE İMZA ATTILAR Avrupa'nın Air France'dan sonraki en büyük ismi olan BAW, 290 uçaklı dev filosu ile 75 ülkede 150 noktaya uçuş yapıyor. İlk defa 1978 yılında hava yolu yolcularını First Class ile tanıştıran BAW, yatar koltuklarda da öncülük etti. First Class kabini için 5 yıl önce 20 milyon pound tutarında bir yatırım yapan firma, meşhur İngiliz iç mimar İngiliz Kelly Hoppen'la çalıştı ve farklı bir yolcu kabini ortaya çıkarttı. Tamamen yatan koltuklar, Londra merkezli tasarım firması Design Acumen tarafından oluşturuldu ve bunlar Boeing 747'lerde 14 ayrı kabin ve bazı Boeing 777'lerde 17 adede kadar ayrı kabine konuldu.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.