Toplam kalitenin tarifi

A -
A +

Doğuş Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Aclan Acar'ı dinledim geçenlerde. Kendi faaliyet alanlarıyla ilgili konuştu tabii. De... öyle enteresan ve bir o kadar da doyurucu şeyler söyledi ki, hayran olmaktan alamadım kendimi. Evet, Aclan Acar bir otomotiv firması yönetici ve anlattıkları kendi iştigal alanlarıyla ilgiliydi ama ne fark eder ki? Sistem aynı. Hangi sektör olursa olsun, istifade edebilir Acar'ın anlattıklarından. Acar ana şirket, bayi, satış sonrası hizmet birimleri ve müşteri arasındaki iletişimi anlattı. Birlikte çalışan bir zincir ve her halkası güçlü. Aclan Acar eğitime çok önem verdiklerini söyledi mesela. Kendi personellerini eğitiyorlar. Onunla da kalmayıp yetkili satıcı ve servis ağına kadar her bir birim çalışanlarını da eğitiyorlar. O da yetmemiş; 53 bin müşteriye "trafikte güvenli araç kullanma" ile ilgili temel bilgiler vermişler. Aclan Acar "Santraldeki görevli ve güvenlik elemanları bizim görünen yüzümüz" dedi ve onların da yoğun eğitimden geçirildiğinin altını çizdi. Şöyle bir tecrübesini de aktardı Acar: "Santral görevlisinin ses tonu çok önemli. Bir şirketin mali yapısını santral görevlisinin konuşma tarzından anlayabilirim. Bu hususta şimdiye kadar hiç yanılmadım." Doğuş Otomotiv bütün bunları sürdürülebilir bir büyümeyi yakalamak için yapıyor tabii. Yakalamış da. Toplumla bütünleşmiş bir kere. Ki, Aclan Acar'a göre "sürdürülebilir olmanın tek bir yolu var, o da; toplum ile bütünleşmek." Trafikten çevreye, sosyal sorumluluktan etik değerlere kadar her alanda sorumluluk üstleniyor Doğuş Otomotiv. Formül belli. Önce kendi işletmene çekidüzen vereceksin. Sonra iş ortaklarını iyileştireceksin. Müşteri memnuniyeti ancak böyle yakalanıyor çünkü. Yetmiyor tabii. Sosyal sorumluluk projeleriyle destekleyeceksin bu hareketi. Ki, sürdürülebilir büyümeyi yakalayasın. Doğuş Otomotiv'in en belirgin uygulamalarından biri de paylaşımcılığı. Kendi kural ve düşüncelerini çalışan ve iş ortaklarıyla paylaştığı gibi, onlardan gelen teklif ve fikirleri de paylaşıyor. Müthiş bir iletişim ağı kurmuşlar yani aralarında. Bilgi akışı bu kadar yoğun olur da, vizyon büyük olmaz mı? Oluyor tabii. Toplam kalite yakalanıyor her şeyden önce. Bu da müşteri memnuniyeti olarak geri dönüyor firmaya. Aclan Acar "Günü yaklaştığında muayene ve bakım vaktinin geldiğini dahi bildiriyoruz müşterimize" dedi. Eh, bu kadar sistemli çalışılır ve profesyonel hizmet verilir de satış olmaz mı? Doğuş Otomotiv'in satışları 3 kat artmış. Haliyle istihdam da artıyor. Sistem tüm çalışanları içine alınca toplam kalite yakalanıyor ve ardından kârlılık geliyor. Böyle bir işletmede görev almak da mutlu eder insanı, o firmanın ürününü kullanmak da.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.