İslamî Pazarlama

A -
A +

Hayatla ilgisi ve ilişkisi giderek daha iyi anlaşılan konulardan birinin pazarlama olduğunu mesleğimiz dolayısıyla zaten yıllardır biliyoruz. Şimdilerde ise bizde ve dünyada dinimiz İslam'ın hayatın içinde giderek daha fazla yer aldığına ve ilgi odağı olduğuna dair işaretlerle de karşılaşıyoruz. Siyasal, ekonomik ve toplumsal alanlardaki normalleşme arayışlarına paralel olarak, iş dünyası, pazarlama uygulamacıları ve akademisyenleri de İslamî konular ve İslamî hayat tarzlarıyla yakından ilgilenmeye başladılar. Artık, İslamî Bankacılık yanında bir de İslamî Pazarlama konuşuluyor, konuşulacak. İslamî Pazarlama, İslamî hayat tarzına sahip piyasa dilimlerine ve 1.8 milyarlık Müslüman dünyaya yönelik pazarlama faaliyetlerini ve bir yandan da firmaların İslamî ölçülere uygun davranmalarını ifade ediyor. Bu alanla ilgilenenler mayıs ayında İstanbul'da IV. Uluslararası İslamî Pazarlama Konferansı'nda bir araya gelecekler. Konferansı, Uluslararası İslamî Pazarlama Derneği düzenliyor. Dernek, tüketimin hayat kalitemizi belirleyen tek faktör olmadığına inanan insanları bir araya getirerek, onları pazarların ve firmaların diktatörlüğünden kurtarmayı amaçlıyor, toplantılar düzenliyor, yayınlar yapıyormuş. Konferasta, Türk-İslam araştırmaları, İslamî finans, İslam ve işletmeler, İslamî insan kaynakları, İslamî yönetim ve liderlik, İslamî ekonomi gibi genel konular yanında, yeşil pazarlama, etnik tüketiciler, Hristiyan ve Yahudi etütleri gibi karşılaştırmalı alanlar da kapsanıyor. Konferansta ağırlıklı olarak, İslamî pazarlama, İslamî markalama, Müslüman tüketiciler, İslamda ticaret, İslamî pazarlama bileşenleri, İslamî iş ahlakı, helâl pazarları, İslamî konaklama ve turizm, İslamî lojistik, İslam hukuku ve pazarlama uygulamaları, İslamî medya ve iletişim, İslamî perakendecilik, İslamî moda ve giyim, İslamî ilaç, kozmetik ve bakım ürünleri gibi, pazarlamayı doğrudan ilgilendiren konular da ele alınacak. Nereden nereye... Yirmi otuz sene önce bu memlekette böyle konuların akademik çevrelerde konuşulması hayal bile edilemezdi. Şimdi sıra bazı inatçı işletmelerimizde... Onlar da artık normalleşsinler ve müşterileri kim olursa olsun, onlara insanca, insana ve İslam'a saygılı davranıp davranmadıklarını bir gözden geçirsinler. Bakalım nelerle karşılaşacaklar!

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.