Lüks otomobil devi Ferrari, kripto parayla satışa başladı

Düzenleyen: / Kaynak: Haber Merkezi
- Güncelleme:
Lüks otomobil devi Ferrari, kripto parayla satışa başladı

T-Otomobil Haberleri  / Haber Merkezi

İtalyan lüks spor otomobil üreticisi Ferrari, kripto para alanında önemli bir adım attı. Şirketten üst bir yetkilinin açıklamasına göre artık kripto parayla ödeme yapılabilecek.

Ferrari'nin pazarlama ve ticaret direktörü Reuters'e yaptığı açıklamada, Ferrari'nin ABD'deki lüks spor otomobilleri için kripto para birimiyle ödeme kabul etmeye başladığını ve müşterilerinden gelen talepler doğrultusunda bu planı Avrupa'ya kadar genişleteceğini söyledi. Öte yandan, birçok otomobil şirketi, Bitcoin gibi kripto paraların değerinin sert iniş çıkışlar yapması nedeniyle bunlardan uzak duruyor.

Bunlar arasında, Elon Musk'ın Tesla'sı da bulunuyor ve Tesla, 2021 yılında dünyanın en büyük kripto para birimi Bitcoin ile ödeme kabul etmeye başlamıştı, ta ki kripto paraların çevre kirliliğini artırdığı yönündeki fikirlerin yükselmesine kadar.

OTOMOBİL DEVİ KRİPTO PARAYA GEÇİŞ YAPTI

Ferrari'nin Pazarlama ve Ticaret Direktörü Enrico Galliera, kripto para birimlerinin, yeni yazılımların tanıtılması ve yenilenebilir kaynakların daha fazla kullanılması yoluyla karbon ayak izlerini azaltmak için çaba sarf ettiğini söyledi.

Şirket yetkilisi, müşterilerinin çoğunun kriptoya yatırım yapması nedeniyle kararın piyasadan ve bayilerden gelen talepler doğrultusunda alındığını vurguladı.

Galliera, "Kripto para birimleri aracılığıyla ödeme yaparsanız fiyatlar değişmeyecek, ücret veya ek ücret olmayacak" dedi.

BitPay, Ferrari bayileri adına kripto para birimi ödemelerini geleneksel para birimine dönüştürecek, böylece satışlar fiyat dalgalanmalarından korunacak.

Öte yandan, en büyük ikinci kripto para birimi olan Ethereum gibi bazı kripto para birimleri enerji verimliliğini artırırken, Bitcoin hala enerji yoğun madenciliği nedeniyle eleştirilere maruz kalıyor.

Bu arada, kripto para birimlerinin kısıtlandığı ülkeler arasında Çin yer alıyor.

Ferrari'nin en çok satış yaptığı bölgelere gelecek olursak, Galliera bu konuda da bilgi verdi. Avrupa, Orta Doğu ve Afrika (EMEA bölgesi), Ferrari'nin en büyük pazarı olurken, bu yılın ilk yarısındaki toplam otomobil sevkiyatının yüzde 46'sını EMEA ülkeleri oluşturdu. Galliera, "ABD ve Avrupa'da ilgi aynı, çok büyük farklılıklar görmüyoruz" dedi.

Düzenleyen:  - T-Otomobil
Kaynak: Haber Merkezi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...