Düzenleyen: / Kaynak: NASA, Independent News

TEKNOLOJİ Haberleri  / NASA, Independent News

NASA, çığır açan James Webb Uzay Teleskobunun çektiği yeni görüntüleri yayımladı. Kızılötesi görüntüler o kadar net ki Jüpiter'in ince halkalarını ve bazı uydularını görebilirsiniz. Bilim insanları, Webb’in bu kadar kısa sürede bu kadar net görüntü elde etmesine şaşırıyor.

Hafta başında ABD Havacılık ve Uzay Ajansı (NASA), James Webb Uzay Teleskobu tarafından çekilen ilk görüntüleri tüm dünyaya duyurmuştu. Hatırlayacağınız üzere, Webb Teleskobunun, evrenin şimdiye kadar çekilen en net ve en derin görüntüsünü çektiği açıklanarak, evrendeki en uzak ve en eski galaksilere ait bir fotoğraf yayımlanmıştı. Hemen ardından ertesi gün ise NASA, Webb’in çektiği başka fotoğrafları da yayımladı. Bunlar arasında bulutsular ve galaksiler yer alıyordu. Ancak görüntülerin devamı gelmeye devam ediyor.

JÜPİTER'İN UYDULARI DA GÖRÜLÜYOR

NASA, Güneş Sisteminde yer alan Jüpiter gezegenine ait yeni heyecan verici bir görüntü daha paylaştı. James Webb Teleskobunun kızılötesi ışıkta parlayan ‘gaz devi’ olarak tanımlanan Jüpiter'i yakaladığı ilk görüntüler heyecana neden oldu. Üstelik Jüpiter'in uyduları Europa, Thebe ve Metis de fotoğrafta görülebiliyor.

James Webb Uzay Teleskobundan tarihi başarı: Jüpiter’in halkalarını ve uydusunu net şekilde görüntülediNASA'nın yayımladığı Jüpiter'e ait James Webb verileri (NASA, ESA, CSA)

NASA’nın blog yazısında paylaştığı bu görüntü önceki galaksi ve bulutsu görüntülerinden biraz daha farklı. Çünkü uzay ajansı, aslında bu Jüpiter fotoğrafı üzerinde uzak galaksilerin ve bulutsuların görüntüleri kadar işlem yapmadı. Webb'in fırlatıldığı ilk aylarda çekilen Jüpiter görüntüsü, uzay teleskobunun iyi çalışıp çalışmadığını görmek için esasen kontrol amaçlı çekilen bir fotoğraf.

Bununla birlikte, söz konusu Jüpiter fotoğrafından çıkarmamız gereken bir anlam var. James Webb Uzay Teleskobunun birincil amacı uzak galaksileri, evrenin oluşumunu araştırmak. Ancak kendi Güneş Sistemimizdeki gezegenlerin fotoğrafını da çeken Webb, çok daha geniş bir bilim yelpazesine sahip olduğunu açıkça gösteriyor.

Bu arada, bilim insanları, Jüpiter fotoğrafının netliği ve çözünürlüğü açısından çarpıcı olduğunu söyledi. NASA'nın Goddard Uzay Uçuş Merkezindeki gezegen bilimi araştırmacılarından Stefanie Milam yaptığı açıklamada, "Her şeyi bu kadar net gördüğümüze ve ne kadar parlak olduklarına inanamadım" dedi.

Kaynak: NASA, Independent News