İmamoğlu’nun reklamcısı Külliye’ye nasıl sızdı, amacı neydi?

A -
A +
Parmak ısırtan bir operasyon bu inanın. Bazıları gerçekten işi iyi biliyor. Öyle acayip bir olay ki, ben anlatacağım, siz teker teker taşları yerine oturtacaksınız. Kim kimdir ve ne yapmak istiyor, anlayacaksınız. Önce hatırlatma. 2 Ocak tarihinde(*)İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamaoğlu’nun, başkanlığa geldikten 4-5 ay sonra kurulan BVA adlı şirketin markası Advertcity’ye İstanbul’un tüm outdoor ve televizyon reklamlarını yasal olarak tartışmalı bir yöntemle verdiğini yazmıştım.   İSTANBUL REKLAMLARINA HÜKMEDECEK İKİ TUHAF ORTAK   Yazımda Advertcity’nin Ahmet Köksal ve Murat Kapki adlı iki ortağının olduğunu belirtmiştim. Kimdi onlar? AHMET KÖKSAL: OLAY TV’nin iki sahibinden biri olan Hüseyin Köksal’ın kardeşi. Hüseyin Köksal, İstanbul seçimlerinde İmamoğlu’nun sponsorluğunu da yapmış bir iş adamı. Dediğim gibi, detaylar 2 Ocak tarihli yazımda. MURAT KAPKİ: Yazımızın esas oğlanı, Külliye’ye sızma harekâtını başarıyla yürüten kişi. Amerika’dan döndükten sonra kurduğu Completo adlı şirketle tanınmış, ünlenmeye başlamış bir iş adamı. Kurban ve bağış gibi “hayır işleri”ni seven bir iş adamı olduğu söyleniyor geçmişte. Ama nedense İBB ihalesine Completo ile değil 4-5 ay önce kurulan BVA Advertcity ile girmiş. Acaba İmamoğlu bu büyük paralı işte güveneceği ortaklar mı istiyordu?   İmamoğlu’nun reklamcısı Külliye’ye nasıl sızdı, amacı neydi?KARDEŞİ FETÖ OKULLARININ MÜDÜRÜ   2 Ocak tarihli yazımda bolca anlattım. Murat Kapki’nin kardeşi FETÖ’cü Ferhat Kapki. Amerika’daki FETÖ’nün charter okullarından Horizon’un genel müdürlerinden biri. Hem Murat Kapki, hem baba Zülküf Kapki ve diğer aile fertleri için FETÖ’cü aile bireyi Ferhat Kapki’yi âdeta görünmez adam yapmayı başarmış. Sanki ailelerinde böyle biri yok. Geçen gün nedense İnstagram hesabını kapatan baba Zülküf Kapki’nin ABD’de torunlarıyla ve Horizon okullarının hatıra tişörtü ile çektirdiği fotoğrafları görünce “Demek oğlu Ferhat Kapki’yi o kadar da yok saymamış” diye düşündüm.   İmamoğlu’nun reklamcısı Külliye’ye nasıl sızdı, amacı neydi?MURAT KAPKİ YAZIMI OKUYUNCA TELAŞA KAPILIP SIZMA PLANINI YAPIYOR   Şimdi hem İmamoğlu’nun reklamcısı sıfatıyla FETÖ’cü bir kardeşi saklayacaksın, hem tartışmalı ve yasal olmayan bir yöntemle yüz milyonlarca lira gelir sağlayacak ihalede en çok teklifi veren şirket olmana rağmen “seçilmiş” kişi olarak iş sana verilecek ve tüm bunların üzerine birileri mercek tutmayacak. Tabii ki bunun er ya da geç olacağını en iyi Murat Kapki ve arkasındaki isim Ekrem İmamoğlu biliyor. Nitekim Mevlüt Yüksel ve benim yazımın ardından ihaledeki bu yasa dışılıklarla FETÖ bağlantıları Sabah ve Takvim gazeteleriyle aHaber’de de çıkınca paçalar tutuşur. Bir formül bulunmalıdır. İşte o vakit, hiç ummadığımız zamanda karşılaştığımız bir “akıl” ortaya çıkar ve der ki: “Cumhurbaşkanı ile bir fotoğraf çektirirsen sana kimse dokunamaz. Soruşturma başlatacak savcı varsa bile eli boşa düşer!” Ve plân işlemeye başlar, anında da FORMÜL bulunur. Yazı ve haberlerin çıkmasından 5 gün sonra, yani geçen hafta perşembe günü harekete geçilir.   KAPKİ CUMHURBAŞKANI İLE FOTOĞRAF ÇEKİMİ İÇİN NASIL SPONSOR OLDU?   13 Ocak günü Külliye’de Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın da katılımıyla Radyo ve Televizyon Gazetecileri Derneği’nin (RTGD) her yıl düzenlediği “Medya Oscarları” ödül töreni vardır. Ve o ödül töreninde sponsor olan iş adamlarına da Cumhurbaşkanı tarafından plaket verilecektir. Ancak gelgelelim Murat Kapki sponsor değildir. Ne yapılacaktır? Sonra hem Külliye içinde, hem de Cumhur İttifakı’nı oluşturan partilerde üst düzeyde danışman olan birtakım iş adamlarıyla bağlantılar kurulur. Sponsorlar listesine girip Cumhurbaşkanı’ndan plaket alırken fotoğraf çektirmeyi kafasına koyan Murat Kapki’nin gözünde para mara yoktur. Ne kadar istenirse verecektir ki bazı iş adamlarından aldığım bilgiye göre bu miktarın İKİ MİLYON LİRA olduğunu öğrendim. İşte o aracı isimler RTGD Başkanı Şebnem Bursalı’yı arayıp durumu iletirler. Şebnem Bursalı 10 kişilik sponsorlar listesinin çoktan Külliye’den onaylandığını ve değiştirilemeyeceğini söylese de karşı taraf ısrarcıdır. “Değiştirelim ya da bir ismi çıkaralım” diye bastırırlar. Ama kim feragat eder ki hakkından? Murat Kapki’ninki kadar “aciliyeti” olmasa da Cumhurbaşkanı ile çekilmiş bir fotoğraf tüm sponsorların hayalini süslemektedir. Sonunda bir isim ikna edilerek listeden çıkarılır ve yerine Murat Kapki konur. Hayrettir ki Külliye yeni listeyi onaylayarak geri gönderir. Anlaşılan kimse “Bu murat Kapki kimdir, nedir?” diye sorup soruşturma ihtiyacı hissetmemiştir.   MURAT KAPKİ FOTOĞRAFIN İLK SEMERESİNİ ALIYOR   Ve 13 Ocak gecesi Murat Kapki Cumhurbaşkanı’nın elinden plâketi alır almaz, dakikasında fotoğrafını tüm sosyal medya hesaplarında paylaşır.   İmamoğlu’nun reklamcısı Külliye’ye nasıl sızdı, amacı neydi?Amaç hasıl olmuştur. Neyse, Murat Kapki’nin Külliye’ye sızma operasyonuyla ne kadar “kârlı” bir iş yaptığı, hemen ertesi gün ortaya çıktı bile. İBB meclisinde Advertcity’ye altın tepside ikram edilen ihaledeki usulsüzlük ve yasa dışılıklarla ilgili AK Parti tarafından verilen soru önergesinden, aşağıda göreceğiniz Ferhat Kapki bağlantısını içeren maddenin çıkarılmış olması bile, bu “başarılı fotoğrafın” nasıl amacına ulaştığını bize daha ikinci gününde göstermiş oldu.   İmamoğlu’nun reklamcısı Külliye’ye nasıl sızdı, amacı neydi? Bu arada bir not vereyim. Bu Murat Kapki’nin nasıl son anda sponsorlar arasına kaynak yaptığına dair bilgileri gazeteci ve yazar meslektaşım sevgili Şebnem Bursalı’dan aldım. Ricası üzerine de aracı isimleri yazmadım. Zaten arayan bulur. ..... (*)https://www.turkiyegazetesi.com.tr/yazarlar/fuat-ugur/616932.aspx
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.