Sinemada bu hafta | Modern insan labirente sıkıştı! "Çıkış 8": Popüler oyundan sıra dışı korkuya

Kaynak: Türkiye Gazetesi
- Güncelleme:
Sinemada bu hafta | Modern insan labirente sıkıştı! "Çıkış 8": Popüler oyundan sıra dışı korkuya
Korku Filmi, Gerilim, Klostrofobi, Haber
Kültür - Sanat Haberleri  / Türkiye Gazetesi

Japon yapımı “Çıkış 8” konsol oyunundan adapte edilen ve seyircisini labirentin içerisine hapseden sıra dışı bir korku ve gerilim filmi… Eserde tüketim kültürünün esiri olan modern insanın hâl-i pürmelali ortaya konuyor. Olivia Colman ve Benedict Cumberbatch gibi Hollywood’un iki tecrübeli oyuncusunu bir araya getiren “Güller” (The Roses) ise renkli evliliğin bir çiçek gibi soluşunu kara mizah ve aykırı unsurlarla resmediyor…

MURAT ÖZTEKİN - Beyazperdedeki korku türü, son yıllarda dikkat çeken bir değişim içerisinde… Evet, Türkiye’de “ucuz korku” enflasyonu var ama dünyada tablo daha farklı; artık zombi ve yaratıklar arka plana atılarak daha orijinal hikâyeler meydana getiriliyor.

Hollywood’da Blumhouse’un yapımcılığında ana akım örnekler verilirken, A24 de daha sanatsal işler sunuyor. Bu arada son yıllarda Uzak Doğu sinemasından da enteresan korku yapımları çıkıyor. Mesela geçen yıl seyrettiğimiz Güney Kore yapımı “Exhuma” böyle bir filmdi…

Bugün vizyona giren Japon yapımı “Çıkış 8” (8-ban deguchi) de aslında konsol oyunundan adapte edilen ve seyircisini labirentin içerisine hapseden sıra dışı bir korku ve gerilim filmi…

Japon yönetmen Genki Kawamura’nın çektiği eserde metro istasyonunda “oyunun” içerisine düşen bir adamın başına gelenler, merkeze konuyor. Eserin oyuncu kadrosunda ise Kazunari Ninomiya, Yamato Koçi, Naru Asanuma, Koton Hanaz ve Nana Komatsu gibi isimler bulunuyor.

BURADAN ÇIKIŞ YOK!

Metro içerisinden açılan filmde, bir adam bebeği ağladığı için bir anneye bağırıyor ama kimse durumu dert etmiyor. Hadisenin merkezinde olan isimsiz kahramanımız da öyle… Derken bu adam, durakta iniyor, telefonu çalıyor ve hiç hoşlanmadığı bir haber alıyor. Bu esnada dışarıya ulaşmaya çalışırken “Çıkış 8” yazan bir labirentin içerisine girdiğini fark ediyor. Devamlı aynı yerde dönüp duruyor, hep aynı adam karşısından geliyor. Sonunda bunun kazanması gereken bir “oyun” olduğunu anlıyor. Yapması lazım gelen şey ise anomalilere dikkat edip bölüm geçer gibi ilerlemek. Ancak bir iç hesaplaşma onu bekliyor...

OYUN HİSSİ VERİYOR

Yönetmen Genki Kawamura, “Cube” gibi eserleri akla getiren “Çıkış 8”de seyirciye konsol oyunu hissiyatı veriyor ve klostrofobik bir atmosfer meydana getiriyor. Bu noktada çarpıcı görüntü teknikleri kullanıyor.

Filmin özünde ise yüksek maaşlı işler peşinde koşan, devamlı tatil gözleyen ve estetik ameliyatlarla sahte güzellikler elde eden tüketim toplumunun modern fertleri iğneleniyor. Eserdeki “labirent” metaforu da esasında hamstera dönmüş modern insanın koşturup durduğu çarkı temsil ediyor! Filmde bebekli anneye karşı duyarsızlık üzerinden ise “etliye sütlüye karışmayan” veya “karışmamak durumunda” bırakılan insan yığınlarının hâli resmediliyor.

Ancak bütün bu dertlerin devasına dair filmde pek fazla fikrî şey bulmak mümkün olmuyor.

Diyalogların çok az yer tuttuğu ve görsel tekrarların olduğu “Çıkış 8”, seyri kolay bir yapım da sayılmaz. Bu noktada bir buçuk saatlik müddetine rağmen hikâye örgüsüne kıyasla “uzun” sayılabilir.

Yine de yılın mühim filmlerinden…

ROLLER DEĞİŞTİ, GÜLLER SOLDU! AYKIRI BİR EVLİLİK FİLMİ

Olivia Colman ve Benedict Cumberbatch gibi Hollywood’un iki tecrübeli oyuncusunu bir araya getiren “Güller” (The Roses) renkli evliliğin bir çiçek gibi soluşunu kara mizah ve aykırı unsurlarla resmediyor…

Modern insan labirente sıkıştı! "Çıkış 8": Popüler oyundan sıra dışı korkuya - 1. Resim

Yönetmenliğini Jay Roach’un üstlendiği eser, aslında 1989’da Michael Douglas ile Kathleen Turner’ın başrollerini paylaştığı “Güllerin Savaşı” filminin tekrar çevrimi… Ancak eser hem hikâye hem de üslup bakımından ilkinden çok farklı!

Filmde geçen hikâye şöyle: Usta bir mimar olan Theo ile inanılmaz pasta ve yemekler hazırlayan ev hanımı Ivy, herkesin kıskandığı İngiliz bir çifttir. Ancak Theo, tasarladığı binanın çökmesinin ardından işsiz kalır. Bu esnada hayallerini gerçekleştirmek için küçük bir restoranı işletmeye başlayan Ivy, evin idaresini ve iki çocuğunun mesuliyetini tamamen kocasına bırakır. Artık parayı kadın kazanmakta, çamaşırları ise Theo yıkamaktadır! Fakat roller değişip maddiyat merkeze konduktan sonra evin düzeni de değişir, imrenilen çiftin hayatı kâbusa döner!

“Güller” kapitalizmin ve modern hayatın ilişkiler üzerindeki tesirlerini ustalıklı oyunculuklar ve kara mizah sayesinde çarpıcı şekilde resmediyor. Buna rağmen “aşırı aykırı üslup” seyir zevkini baltalıyor, rahatsız ediyor. Filmdeki ton geçişleri problemli, bazı anlar ise derinlikten mahrum…

HAFTANIN DİĞER FİLMLERİ

  • "Suçüstü"
  • "Büyük Yarış"
  • "Usta"
  • "Jaws" (Tekrar)
  • "Kara Şövalye" (Tekrar)
  • "İncir Reçeli 2" (Tekrar)
Kaynak: Türkiye Gazetesi

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...