Bakan Uraloğlu yeni projelerin müjdesini verdi: 52 şehre hızlı tren geliyor

Düzenleyen: / Kaynak: Anadolu Ajansı
- Güncelleme:
Bakan Uraloğlu yeni projelerin müjdesini verdi: 52 şehre hızlı tren geliyor

Ekonomi Haberleri  / Anadolu Ajansı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, ulaşımı büyük ölçüde kısaltan, hızlı tren müjdesi verdi. Bakan Uraloğlu, 52 ile daha hızlı tren yapılacağını müjdeledi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, güvenli, ucuz ve hızlı olmasıyla öne çıkan demir yolu ulaşımına ilişkin önemli açıklamada bulundu. Ankara, İstanbul, Konya, Karaman ve Sivas'ın ardından yeni hızlı tren projelerinin müjdesini verdi. Bakan Uraloğlu, "Hızlı tren projelerini 52'ye çıkaracağız" dedi.

52 İLE HIZLI TREN GELİYOR

Demiryolları Haftası nedeniyle açıklama yapan Bakan Uraloğlu, İlk YHT hattının 13 Mart 2009'da Ankara-Eskişehir arasında açıldığına dikkati çeken Uraloğlu, 2011'de Ankara-Konya, 2014'te Eskişehir-İstanbul, 2022'de Konya-Karaman ve bu yıl içinde de Ankara-Sivas hatlarının açıldığını bu illere yenilerinin ekleneceğini müjdeledi.

Bakan Uraloğlu, "Hızlı tren hizmeti alan il sayımızı, Ankara-İzmir, Mersin-Adana-Gaziantep, Halkalı-Kapıkule gibi tüm hızlı tren projelerimizi tamamladığımızda 52'ye çıkartacağız" dedi.

DEMİR YOLU TOPLAM HAT UZUNLUĞU 28 BİNİ AŞACAK

Bakan Uraloğlu, 2003'te yaklaşık 11 bin kilometre olan demir yolu uzunluğuna, 2023 itibarıyla 2 bin 250 kilometresi Yüksek Hızlı Tren (YHT) ve hızlı tren hattı olmak üzere yaklaşık 3 bin kilometre eklediklerini ve böylece demir yolu uzunluğunu 14 bin kilometreye yükselttiklerini söyledi. Bakan Uraloğlu, şu ifadeleri kullandı:

"Demir yolu hat uzunluğumuzu da 28 bin 590 kilometreye yükselteceğiz. Şu anda yaklaşık 3 bin 800 kilometre yeni demir yolu hattında da yapım çalışmalarımız devam ediyor. Bunun yanında yaklaşık 5 bin 800 kilometrelik hattın proje çalışmaları tamamlanmış 5 bin kilometrede de etüt ve proje çalışmalarımız da sürüyor. Ayrıca, 2053 net sıfır emisyon hedefimizle, kara yolu taşımacılığını yüzde 72'den yüzde 57'ye düşürmeyi, demir yolu yük taşımacılığını da yüzde 5'ten yüzde 22'ye çıkarmayı planlıyoruz. Bu sayede karbon salınımından büyük oranda azalma sağlayacağız."

İPEK YOLU PROJESİ TÜRKİYE İÇİN BÜYÜK FIRSAT

Asya ile Avrupa arasında Çin'den Londra'ya kadar ulaşan demir İpek Yolu'nun orta koridorunda yer alan Türkiye'nin uluslararası yük ve yolcu taşımacılığındaki stratejik önemini vurgulayan Uraloğlu, "Bir Kuşak Bir Yol Projesi'ni önemli bir fırsat olarak değerlendiriyoruz" dedi.

Uraloğlu, şöyle devam etti:

"Bu projenin orta koridorunun, bizim deyimimizle Yeni İpek Yolu olması için ülke içinde doğu-batı ve kuzey-güney eksenindeki eksik ulaşım bağlantılarını tamamlayacak projeleri hayata geçiriyoruz. Londra'dan Pekin'e uzanan 'Demir İpek Yolu'nun hayata geçmesi titizlikle ele aldığımız işlerin başında gelmektedir. Son 21 yıl içinde inşa ettiğimiz Marmaray, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı ve Ankara merkezli çekirdek hızlı tren hatlarımız da bu vizyonun ürünleridir."

BU VİDEO DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Düzenleyen:  - Ekonomi
Kaynak: Anadolu Ajansı
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...