Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demir Yolu Hattı'nın temeli ne zaman atılacak? Zengezur Koridoru’nda tarihi adım

Kaynak: Türkiye Gazetesi
- Güncelleme:
Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demir Yolu Hattı'nın temeli ne zaman atılacak? Zengezur Koridoru’nda tarihi adım
Zengezur Koridoru, Demiryolu, Lojistik, Haber
Haberler Haberleri  / Türkiye Gazetesi

Tüm dünya yakından takip ediyordu, Bakan Uraloğlu tarihi bizzat duyurdu. Zengezur Koridoru’nun önemli bir parçası olarak görülen Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demir Yolu Hattı'nın temelinin atılacağı tarih belli oldu.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye'nin doğusunda yük ve yolcu taşımacılığını güçlendirecek Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demiryolu Hattı'nın temelinin atılacağı tarihi açıkladı. Peki Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demiryolu Hattı'nın yapımı ne zaman başlayacak, ne faydası olacak? İşte merak edilen soruların cevapları ve detaylar...

KARS-IĞDIR-ARALIK-DİLUCU DEMİRYOLU İÇİN İLK KAZMA VURULUYOR

Bakan Uraloğlu, Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demiryolu Hattı'nın temelinin 22 Ağustos Cuma günü atılacağını açıkladı. 

YENİ DEMİRYOLU HATTI TAMAMLANICA NE FAYDALARI OLACAK?

En çok merak edilen konulardan biri de bu hattın ne gibi faydalarının olacağıydı. Bakan açıklamasında tüm detaylara tek tek yer verdi. 
Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından yürütülen çalışmalar neticesinde proje için 2,4 milyar avroluk dış finansman sağlandığını hatırlatan Uraloğlu "Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu Demiryolunu, 224 kilometre uzunluğunda, çift hatlı, elektrifikasyonlu ve sinyalizasyonlu inşa edeceğiz. Hattımız yılda 5,5 milyon yolcu ve 15 milyon ton yük taşıma kapasitesine sahip olacak. Projede 5 tünel, 19 aç-kapa tüneli, 3 viyadük, 10 köprü, 144 altgeçit, 27 üstgeçit ve 480 menfez yer alacak." dedi.

"PEKİN'DEN LONDRA'YA KADAR..."

Temel atılacak hattın Azerbaycan ile Nahçıvan Özerk Cumhuriyeti arasındaki bağlantıyı sağlayacak Zengezur Koridoru'nun önemli bir parçası olduğunu belirten Uraloğlu, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:

"Bu hat sayesinde Türkiye ile Azerbaycan arasında kesintisiz yeni bir demiryolu bağlantısı daha sağlanacak. Aynı zamanda Doğu ve Güneydoğu Anadolu'nun üretim potansiyeli dış pazarlara daha hızlı ulaşacak, Akdeniz'in turizm potansiyeli artacak. Ayrıca bu hat; Trans-Hazar ve Kuzey-Güney koridorlarını güçlendirerek Avrasya'nın tedarik ve lojistik ağlarını kuvvetlendirecek, Türkiye'yi bölgesel işbirliğinin merkezine yerleştirecek. Güney Kafkasya'daki ekonomik işbirliğini artıracak Zengezur Koridoru'nun işlerlik kazanmasıyla birlikte Pekin'den Londra'ya kadar uzanan Doğu-Batı hattı daha verimli işleyecek. Orta Koridor'un demiryolu ve karayolu yük taşıma kapasitesi artacak."

Kaynak: Türkiye Gazetesi

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...