İbrahim Bâcûrî

A -
A +
Kur'ân-ı kerimin hatmedildiği yere rahmet yağar. Hatimden sonra dua etmek müstehabdır. Kur'ân hatmolunurken toplanmak müstehabdır.

İbrahim Bâcûrî hazretleri kelam ve fıkıh âlimlerindendir. Mısır'ın Menûfiye bölgesindeki Bâcûr köyünde 1198'de (m. 1783) doğdu. Medrese tahsilinden sonra Kahire'de el-Ezher'de ders vermeye başladı ve Ezher şeyh­liğine tayin edildi. 1264 (m. 1847)'de Kahire'de vefat etti. Bir dersinde şunları anlattı:
Kur'ân-ı kerim okumanın sevabı pek çoktur. Bir hadis-i şerifte, (Kur'ân-ı kerim okuyanın ana-babası kafir olsalar bile, azapları hafîfler) buyruldu. Diğer bir hadîs-i şerifte, (Kur'ân-ı kerimi tecvide uygun okuyana şehid sevabı verilir) buyuruldu. Haberde bildirildi ki: (Cennet derecelerinin sayısı, Kur'ân-ı kerimin ayetlerinin sayısıncadır. Kur'ân-ı kerimi hatmeden kimse bütün derecelere kavuşur). Bir hadîs-i şerifte, (Kur'ân-ı kerimi hatmedenin duası kabul olunur) buyuruldu.
Kur'ân-ı kerimin hatmedildiği yere rahmet yağar. Hatimden sonra dua etmek müstehabdır. Kur'ân-ı kerim hatmolunurken toplanmak müstehabdır. Abdullah ibn-i Abbas (radıyallahü anh), hatim okuyan kimsenin yanında adamını bulundururdu. Hatim biteceği zamanı işitince kendi de hazır olurdu. Enes bin Mâlik (radıyallahü anh), hatmettiği zaman çoluk çocuğunu toplayıp dua yapardı. Hatim bitince ikincisine başlamak müstehabdır. Hadîs-i şerifte, (İbadetlerin en iyisi, hatim okuyup bitince yenisine başlamaktır) buyuruldu. Hadîs-i şeriflerde, (Kur'ân-ı kerimi hatmeden kimseye altmışbin melek hayır dua eder) ve (Hatim duası yapılan yerde bulunan, ganimet dağılırken bulunan kimse gibidir. Hatme başlanan yerde bulunan, cihad eden kimse gibidir. İkisinde de bulunan, iki sevaba da kavuşur ve şeytanı rezil eder) buyuruldu.
Sa'd ibn-i Ebî Vakkâs (radıyallahü anh) buyurdu ki: (Bir kimse gündüz hatim okursa, melekler ona akşama kadar dua eder. Gece okunursa, sabaha kadar dua ederler).
Kur'ân-ı kerimi Fâtiha'dan başlayıp Fil sûresine veya İhlâs sûresine kadar okuyup, sonra olan birkaç sûreyi başkasına okutsa, Kur'ân-ı kerimi başından beri okumuş olan, hatim okumuş olmaz. Bunlardan birisini dinleyen kimseler, hatim dinlemiş olmazlar. Hiçbiri hatim sevabına kavuşamazlar. Bir hatmi yalnız bir kişinin okuması ve sevabını bunun bağışlaması lazımdır.