112 hizmeti artık daha hızlı! Yerli ve millî yazılım 'asılsız ihbarları' eliyor

Düzenleyen:
- Güncelleme:
112 hizmeti artık daha hızlı! Yerli ve millî yazılım 'asılsız ihbarları' eliyor

Sağlık Haberleri

Acil çağrılarda tek numara dönemi başlıyor. 81 ilde yaygınlaştırılması planlanan Yeni Nesil 112 Yazılımı ile asılsız çağrılar otomatik eleniyor, yabancı dille çağrılara da cevap veriliyor. Ayrıca engelli vatandaşlar için görüntülü haberleşme imkânı da sunuluyor.

ESMA ALTIN'IN HABERİ - Yerli ve millî imkânlarla ortaya konan yazılımlar, sağlık alanında da kişilerin imdadına yetişiyor. Türkiye’nin her bölgesinden tüm çağrılara 7/24 aralıksız cevap veren 112 Acil Çağrı Merkezleri, Yeni Nesil 112 Yazılım Tabanıyla vatandaşlara daha hızlı hizmet vermeyi amaçlıyor. Hâlihazırda 59 ilde faaliyete geçen uygulamanın 81 ilde yaygınlaştırılması planlanıyor.

ÇAĞRILAR TEK NUMARADA BİRLEŞİYOR

İçişleri Bakanlığı bünyesinde geliştirilen yerli ve millî yazılım sayesinde önemli bir gelişme daha yaşanıyor. Yazılım ile polis imdat, jandarma imdat, sahil güvenlik imdat, yangın ihbar, sıhhi imdat, orman yangını ihbar ve AFAD gibi birden fazla olan acil çağrı numaraları tek numara altında birleşiyor.  Bu doğrultuda, yazılımın 81 ilde faaliyete geçmesi ile birlikte tüm çağrı numaraları yürürlükten kaldırılacak. Vatandaşlar ihtiyaç halinde sadece 112’yi arayarak çağrıda bulanabilecek. Böylece acil çağrı hizmeti veren ekipler, vatandaşların ihtiyaçlarına daha kısa sürede ulaşarak daha hızlı ve etkin hizmet sunacak, acil çağrı merkezlerinde bütünlük sağlanacak.

ASILSIZ ÇAĞRILARIN ÖNÜNE GEÇİLİYOR

Öte yandan, yerli yazılım ile asılsız çağrıların önüne de geçiliyor. Yazılımla, çağrı karşılayıcılar, asılsız çağrıları eleyerek yardım hizmeti sunan kurumlara ‘gerçek vakaları’ aktarıyor.

112 hizmeti artık daha hızlı! Yerli ve millî yazılım 'asılsız ihbarları' eliyor

YABANCILAR İÇİN FARKLI DİL HİZMETLERİ SAĞLANIYOR

Diğer yandan, Yeni Nesil 112 Yazılım Tabanı, Türk vatandaşların yanı sıra yabancılara ve engelli bireylere yönelik de hizmet veriyor. Bu kapsamda sistemde, Türkçe’nin yanında İngilizce, Almanca, Arapça ve Rusça çağrıları da karşılayabilecek bir altyapı bulunuyor.

ENGELLİ VATANDAŞLAR İÇİN GÖRÜNTÜLÜ HABERLEŞME

Engelli vatandaşlar ise telefon ya da diğer akıllı cihazlara indirdikleri “Engelsiz 112 Uygulaması Entegrasyonu” mobil uygulamasıyla Acil Çağrı Merkezi ile görüntülü iletişim kurabiliyor. Böylece, işaret dili uzman operatörleri, engelli vatandaşlardan gelen acil yardım taleplerini anında karşılıyor. Öte yandan, görüntülü haberleşme imkânıyla, olay yerinden canlı görüntüler 112 merkezlerine aktarılarak süreç hızlandırılıyor.

Düzenleyen:  - Sağlık
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...