Google Linke Tıkla, Türkiye Gazetesi'ni Google Favorilerine Ekle!

C vitaminin Covid-19 karşı etkisi açıklandı: Yüzde 70 oranında iyileşme sağlıyor

C vitaminin Covid-19 karşı etkisi açıklandı: Yüzde 70 oranında iyileşme sağlıyor
Fotoğraf Başlığı C vitaminin Covid-19 karsi etkisi açiklandi: Yüzde 70 oraninda iyilesme sagliyor

Dünya genelinde yapılan 12 klinik araştırması sonucunda C vitaminin koronavirüse karşı etkili oldu açıklandı. C vitaminin damardan verilmesinin koronavirüs tedavisinde kandaki oksijen seviyesini arttırdığı, iltihabı azaltabileceği ve hastanede kalış süresini kısaltabileceği belirtildi. Bilim adamları, C vitaminin Covid-19’u önleyebileceğini ve iyileşmeyi hızlandırmaya yardımcı olabileceği belirtilirken, Çin'in Wuhan kentinde yürütülen çalışmada, C vitamininin belirti gösteren Covid-19’dan iyileşme oranını yüzde 70 artırdığı bulundu.

Kaydet
a- | +A

Dünyanın çeşitli yerlerinden gelen bilim adamları tarafından gerçekleştirilen bir ortak klinik çalışmasında, C vitaminin şiddetli Covid'i önlemeye ve iyileşmeyi hızlandırmaya yardımcı olabileceği öğrenildi.

KORONAVİRÜSE KARŞI ETKİLİ

Bu hafta Life dergisinde yayınlanacak olan 12 klinik araştırmanın sonucunda, vitaminin damardan verilmesinin kandaki oksijen seviyesini artıracağı, iltihabı azaltabileceği ve hastanın hastanede kalış süresini kısaltabileceği tespit edildi.

C vitaminin Covid-19 karşı etkisi açıklandı: Yüzde 70 oranında iyileşme sağlıyor
Başlık ResmiC vitaminin Covid-19 karşı etkisi açıklandı: Yüzde 70 oranında iyileşme sağlıyor

İYİLEŞME ORANI YÜZDE 70 ORANINDA

Çin'in Wuhan kentinde yapılan araştırmada, C vitamininin, belirti gösteren Covid-19 enfeksiyonunun iyileşme oranını plaseboya kıyasla yüzde 70 oranında artırdığı bulundu.

“OLUMLU ETKİLER GÖSTERDİ”

Araştırmaya Yeni Zelanda Otago Üniversitesi’nden katılan bilim insanı Anitra Carr, "Daha kritik hastalar için, günde 6-24 gram doz C vitaminin damardan verilerek kullanıldığı denemeler, hastaların koronavirüs ile mücadelesini artırıp hastanede kalış süresini azaltması, oksijen seviyelerini artırması gibi olumlu etkiler gösterdi” diye konuştu.

C vitaminin Covid-19 karşı etkisi açıklandı: Yüzde 70 oranında iyileşme sağlıyor
Başlık ResmiC vitaminin Covid-19 karşı etkisi açıklandı: Yüzde 70 oranında iyileşme sağlıyor

TAKVİYE GEREKLİ

Araştırmacılar, yirmi adet portakalın bir gram C vitamini sağladığını, bu nedenle bunun yeterli olmayarak takviye gerektirdiğini söyledi. İncelemede, Covid hastalarının yüzde 70 ila 80'inde C vitaminini konsantrasyonlarının çok düşük olduğu ve birkaç gram vitaminden yararlanabilecekleri öne sürüldü.

“UYGUN DOZUN VERİLMESİ GEREKLİ”

Londra'daki Imperial College Tıp Fakültesi'nden ortak yazar Dr. Marcela Vizcaychipi, hastaların C vitamini durumunu kontrol etmenin her hastanede standart bir uygulama olması gerektiğini ve iyileşmeyi optimize etmek için uygun bir dozun verilmesi gerektiğini söyledi.

C vitaminin Covid-19 karşı etkisi açıklandı: Yüzde 70 oranında iyileşme sağlıyor
Başlık ResmiC vitaminin Covid-19 karşı etkisi açıklandı: Yüzde 70 oranında iyileşme sağlıyor

“STANDART BİR UYGULAMA OLMAMALIDIR”

Vizcaychipi, "Her zaman elektrolitlerin, eser elementlerin (Potasyum, sülfür, sodyum, magnezyum vb.) ve vitamin C ve D dahil olmak üzere vitaminlerin değiştirilmesi gibi temel konuların kapsandığından emin olmamız gerekir. Bu standart bir uygulama olmalıdır" dedi.

BAKMADAN GEÇME
Batman’da korona virüs olan 20 aylık bebek hayatını kaybetti
HABER

Batman’da korona virüs olan 20 aylık bebek hayatını kaybetti

BAKMADAN GEÇME
Van Gölü suyuyla hazırlanan spreyin korona virüsün yayılmasını engellediği tespit edildi
HABER

Van Gölü suyuyla hazırlanan spreyin korona virüsün yayılmasını engellediği tespit edildi

BAKMADAN GEÇME
Moderna CEO’su korona virüsün geleceğini konuştu: Yakında bebekler için de aşılar mevcut olacak
HABER

Moderna CEO’su korona virüsün geleceğini konuştu: Yakında bebekler için de aşılar mevcut olacak

Whatsapp İkon Facebook İkon Bağlantıyı Kopyala
Yayın Tarihi |
Haberle İlgili Daha Fazlası
Sağlık
Bizi Takip Edin Bizi Takip Edin
YORUMLAR
ÖNE ÇIKANLAR
SONRAKİ HABER

Haber Asistanı

Son 30 günün haberleri
📰

Türkiye Gazetesi Haber Asistanına Hoş Geldiniz!

Son 30 güne ait haberleri, spor gelişmelerini veya yazar yazılarını sorgulayabilirsiniz.